Gå til innhold

Ny traktor..


OS_1

Anbefalte innlegg

ps. en bonde i nabobygda har en agrotron fire syl som er oppjustert til ca 150 hk den har gått uten problem i alle fall fem,seks år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stomperud_1

Ikke kjøpt agrotron eldre enn 98/99, det er feil i transmisjonen på de, betyr reprasjoner på ca 100 000 kr. Vær også obs på at det ikke er alle som har kløtsfritt vendegear. Noen har forvalg.

Det er veldig snertne traktorer, ihvertfall de 4-sylindrede som jeg kjenner til. Samtidig er det stor og romslig hytte på dem.

 

Mener det ligger noen nyere Agrotron K 120 tilsalgs på finn for i overkant av 500\' inkludert laster. Disse er proppet med utsyr, vær obs på det når du sameligner med andre traktorer. Det eneste som ikke er standard på profiline modellen er fjærbarhytte.

De første Agrotron K hadde noen svaktheter med støy fra varmeapparatet, dette skal være rettet nå.

De kan uten problem justeres opp til ca 150 hester og 50 km/t er standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg er klar ove at Deutz er utrolig gode traktorer, har selv kjørt en del med en Agrotron 6.15. Det var som kjennere forstår en MK1, men det har vært mindre tull med den en snittet.

 

Som forrige debattant sier, det er ikke clutchfritt vendegir på de (i alle fall ikke de eldre), men så lett og samtidig godt dosert pedalen er på disse er ikke forvalget noe dårlig alternativ.

 

Det største ankepunktet jeg har mot traktorene nå er deletilgangen, og dermed forhandleren. Han jeg har kjørt for har hatt trøbbel med å i det hele tatt få deler. Det går to måneder å få et hyttefilter for eksempel. Slikt er utrolig irriterende, og man kan bare prise seg lykkelig over at det ikke har vært helt vesentlige saker som har tatt så lang tid.

 

Etter mitt skjønn er de lysegrønne en traktor som lider VELDIG under et for dårlig forhandlerapparat. Jeg er overbevist om at den hadde solgt som New Holland eller John Deere for den del om den hadde hatt et tilsvarende forhandlerapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deutz har nok solgt flest nye traktorer i min bygd,siden en lokal traktorforhandler startet med deutz i 1997.Ingen tvil om at bønder gjerne bruker sin \&quot\;nærbutikk\&quot\;,selv om de kanskje har hatt ett annet merke i panna før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olav! Dette er ikke noe å lure på! Du kunne bare ringt meg, så skulle jeg forklart deg hva du skal gjøre: Kjøp deg en John Deere!

Ser du nevnte den gode traktoren min her :-) Det var jo hyggelig kritikk! Sånt liker jeg. Du kan få kjøpt den! Den fikk ny vannpumpe midt i den første snøen vi fikk i januar i år......

Georg Martin ordner opp med rask og skikkelig service, kort vei fra deg!

Mange flotte lett brukt importerte maskiner å finne, det er ikke farlig å kjøpe de av dem som driver seriøst med import. Jeg vil nok gjøre det selv når min tid nærmer seg om ett år eller to. Utfordringen da er vel å bli kvitt den brukte. Tror ikke de er så glad i å ta inn innbytte.

Ha en fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...