Gå til innhold

Hvilke traktormerke er best, og hvorfor det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er litt enig ned svein!her på gården har det vært ford å senere nh i over 30 år nå!Har altid vert veldig godt fornøyd med traktorene,men har slitt med kundebehanling og verksted på ak.Spesielt da vår første nh blei kjøpt i 1999.Men nå når gården er i samdrift og jeg her byttet traktor og redskap i større og dyrere å driver med litt leiekjøring har det forandret seg,spesielt på verkstedet. Kan det være for di tror di skal tene mer penger på meg nå?

synes det blir litt feil jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Min personlige mening er at ingen traktor er bedre/dårligere enn andre. Her må du som kunde handle ut i fra hva du trenger av utstyr på maskinen, service, avstand til service, restverdi etter bruk. Liker dårlig forhandlere som prøver å selge egetmerke/service med å rakke ned på andre merker. Det sier meg at hans produkt er for dårlig, å han prøver å løfte sitt merke fra.

Når jeg kjøpte en til maskin nå stod det mellom FK og Eik Sentret. FK prøvde å skremme meg med at 7495DynaVT, ja da kunne jeg bare vente meg et enormt diesel forbruk oppimot 40L pr.time..

Men jeg legger enormt vekt på service muligheter.Når uhell er ute, haster det som regel. Å er ikke denne hjelpen god nok, nytter det ikke hva slags traktor du har. Traktorer er ømtålige maskiner, å er utsatt for mere problemer enn anleggsmaskiner.

Har selv Case, MF, Cat graver, Volvo hjullaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svar til AS : kjøpte den første i 2002, det var en 155/65 selectronic 1995 modell som hadde gått like under 2000 timer, som det ble montert en 15 tonn meter kran på året etter, den er nå gått over 7000 timer uten noen problemer, unntatt litt med batterier, men det skyldes at de som monterte krana til meg glemte å koble til igjen begge batteriene, klemma på det andre batteriet var løst.

den andre kjøpte jeg i fjor, som tilleggs traktor kan du si det var en 155 / 80 selectronic som jeg har satt på 600.65. 28\&quot\; hjul på,, den var gått 8000 timer ved innkjøp, men betalte bare 95 000 tusen for den, men den virker greit og er mekanisk bra, men skal ta en kosmetisk oppgradering på den i vinter, lakke om og muligens skifte sete i den.

vurderer også å montere laster på den.

og så skal den utstyres med kran brakket slik at krana kan settes på den, hvis den andre må på service eller noe.

er veldig godt fornøyd med begge traktorene, skulle gjerne hatt litt mer power noen ganger under vei kjøring med tunge lass, siden de ikke er påskrudd noe ekstra, men den er veldig snill på disel`n da,, hadde en ford 6700 tidligere med nesten nyoverhalt motor og den brukte langt mer disel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med Leiekjøring, graving og i anleggsgartnerbransjen. Men som TOl sa skal de store kjedene tjene penger på gode kunder, men som jeg sa har jeg heller sansen for en forhandler som ikke eies av kjede de kan utføre service til riktig tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Fornuft og følelser er stikkord som bør telle i valg av traktor. For min egen del tok jeg siste runde bare ved å sitte 30 minutter og kjenne på følelsene i de respektive kandidatene, jd 6430(AP) og fendt 413(vario). Fornuften sa fendt, men følelsene tippet jd sin veg. Og grunnen var enkel: Det enkle er ofte det beste. Kabinen i jd er enkel, romslig og ryddig. Selv om du er noen lunde teknisk intressert er det forhåpentligvis ikke det du begynner å skru på først- en ny traktor. Det er jo tross alt i traktor hytta du sitter i time etter time i en travel sesong. Jeg tror at fendten teknisk sett er en bedre traktor med flere individuelle muligheter enn jd, men det hjelpert lite når de ikke en gang kan hoste opp et klimaanlegg til en traktor til den prisen. Fornuft og følelser det er det det handler om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

Eg meiner at Fendt er eit godt merke, av forskjellige grunnar. Dei er suverent best på drivstofføkonomi, mykje på grunn av vario-transmisjonen. TMS-systemet er ikkje ein \&quot\;vanleg\&quot\; cruise-control, men det tilpassar motorturtallet etter belastninga.

Prisen er kanskje litt for høg, men kvalitet kostar. DLG har testa mange traktorar, og dei fann ut at du kan spara 220 000 kr. på 10 år i drivstoffutgifter, i forhold til andre traktorar.

 

Me har to Fendt, ein 209 2006 mod(1300t) og ein 512 1995 mod(13000t)

Suverene traktorar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

bare så det er sagt er fendt noe dyrt, tull

det eneste de er gode på er drivstoffet eller kjøper du deg bare jogel!eller problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...