Gå til innhold

Hvilke traktormerke er best, og hvorfor det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
Det koster noen kroner mer for service på valtra, men totalt blir det billigere. Du må ikke betale for 500 km kjøring, det koster 700+ mva. Ting som ikke haster tar reperatøren når han er forbi, og da koster det ingenting. Er valtra dyrere en andre merker? Tror ikke det, det som gjelder er det du betaler imellom og det du har lyst på. Kjører du JD eller CNH og er fornøyd med det så kjøper du det igjen. Vi har kjørt over 50000 timer med forskjellige valmet og valtra-er og på den tiden har vi hatt ca 4 uker stopp tid, to av dem var en motor som gikk med dobbel effekt, skar seg på to sylindre. Er fornøyd med valtra og ser ingen grunn til å bytte til andre merker. Mange som skryter av trinnløse girkasser, men hvor mange JD og CNH selges med det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest kvegard

JD og CHN er det jo en viss forskjell på da. JD har jo trinnløs ned i 4 syl, og der er flere bønder som velger det. Den er utrolig god å. CHN har jo bare trinnløs ned i 140-150 hk klassen.

 

Skal jo være erlig her da. Har en JD 6420 S med autopower og er ikke fornøyd. Har vert mye tull. Venter nå på en ny 6630 i januar februar. Den skal bli god håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vel denne fabrikk-garantien er ikke gratis, det står jo til og med i Valtra-reklamene at det avhenger av service fra Valtra(LMB). jeg vet at valtra leverer noen serier med normalt plassert foraksel ja, men det gjør jo ikke Valtra komplett for å si det sånn...

 

det er godt mulig at Valtra er en billigere traktor enn JD, CNH, MF og Fendt, men man får da det man betaler for, nesten ihvertfall. og du valtra, hvor mange Fendt tror du selges uten trinnløs drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
konrad. Hvor mange Fendt selges det? Har ikke tall for hvor mange trinnløse traktorer det selges, noen som veit? Har ikke noe imot trinnløse girkasser, men tror 90% av traktorene som blir solgt er uten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på jobben min har vi tre valtra nå,men hadde fendt tidligere!Da fendtene blei byttet i valtra og ikke i nye fendter blei det sagt at den største grunnen var at service var så mye dyrere på fendt.sjåførene ville nemmlig mye heller kjøre fendt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1
Jeg skjønner deg godt, tol. Det å gå ifra Fendt til Valtra må jo være omtrent som å gå tilbake i tid. Spesielt med tanke på transmisjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Folkens. Jeg en eks mekaniker fra A-K som nå jobbe hos konkurenten min som kjører fendt og jeg forøvrig JD. Vi synes Valtra sin fremakselfjøring så bakvent ut. Men etter å ha studert den litt og prøvd en 50 km/t traktor fra valtra ble vi rettere sakt imponert. Den er luft balansert med egen kompressord osv. JD har olje og fendt har olje synes jeg huske. Den stjeler ikke kraft valtra sin og er utrolig god. Fremhjulene kunner vert lengre frem, men den var god med front.lift. Kjørte av baller med den 2 stk fremme og 2 stk bake. Konkurenten prøvde med front.maskin og var overbevist. Hadde de hatt en ny girkasse, bakende og forbedret hytt, skulle de ikke sett langt etter toppen med en god pris. Da hadde jeg vudert valtra, og her i rundt er det bare skryt av 5 års garantiden. FK sa selv her at de vil ha det, men får det ikke. Jeg har tegnet er sevice avtale med FK på min nye traktor og håper det fungerer bra. Et positivt inntrykk når man skal selge og jeg mener det øker andre hands verdien betydelig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Mye av dette har vært diskutert i andre sammenhenger før, og det viser at der det finnes 2 stykker, er det minumum 2 forskjellige meninger. Derfor må en finne ut hva en selv liker, og vurdere behov, og handle utifra det!=)

Noen liker mora å andre liker dattra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Har blitt mye pepper på Valtra og deres service og garanti ordning her. Kjører selv Valtra og er meget godt fornøyd med det, synes service og garantiordning fungerer godt. Har 3 stk Valtra som går alle går mellom 700 og 1200 timer pr år. Valgte også service avtale på den eldste, 97 mod Valtra 6600, for å være sikker på at alt blir gjort skikkelig, hadde sikkert gjort det meste like godt selv, men det er likevel en trygghet at servicmannen gjør det! Å det er ikke sånn, som noen gir inntrykk av her, at traktoren stopper for hver 500 time å venter på service. Servicen taes på ett tidpunkt i nærheten av timetallet, når det passer både for servicemann og eier/bruker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

valtra:det stemmer selvsagt at det ikke selges så mange traktorer med trinnløs drift, selv om mange skryter av hvor bra det er. det gjør jeg også det, men mangler personlig betalingsevne og behov. men så er det jo også noe som heter hurtiggir også da, der er jo også veldig gode løsninger hos MF med Dyna-4 og Dyna-6, NH med range command og power command og SLH som har 9trinns powershift på noen modeller. det finnes en melolomting med andre ord, som er tilstrekkelig for mange.

 

jeg ønsker ikke å henge ut Valtra her, men det er jo ikke å komme ifra at de har tekniske løsninger som ikke er gode, og generelt ligger etter i utviklinga på enkelte omeråder. det ser jo også en blind person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser innlegga her på siden og lurer på hva annet enn transmisjon som er bra på fendt? Det er jo dette som går igjen hele tiden på fendt traktorene. Det må jo være noe annet også. Det er jo mange andre traktorer som er på markedet nå i dag og jeg rekner med att det er mya bra av desse også, eller hva?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Der kan jeg være enig med deg konrad. Valtra er ikke perfekt, det er heller ingen av de andre merkene. Valtra har bare 3 hurtiggir, litt for lite, men sammelignet med de som har 4 har du like stort sprang mellom første og siste. Det kommer nye kasser! som vil tilfredstille de fleste...... Vil ikke si mer....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Blir et spennende år 2008 for oss som liker Valtra, mye nytt på gang! 2 nye girkasser, trinnløs og powershift, den nye hyttefjæringa som ble lansert på Agritechnica, pluss en del andre nyheter som helt sikkert vil komme. Håper også dem greier å få på plass fler enn 2 hastigheter på kraftuttaket, der har det vært altfor dårlig! Den som lever for se!=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Nå må valtra klare å leve opp til forventningene å da. Personlig har jeg en høy forventing. Blir det en dårlig løsning nå, ryker de. De må jøre det bra. De kan ikke bare komme med trinnløs som er et \&quot\;must\&quot\; men bakende, hytte, evt flere fremaksel posisjoner til de som vil ha det, og en god powershift kasse for de som ikke trenger/har økonomi for trinnløs. Altså ikke bare nytt på N og T, men A og S også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Noen vil nok bli skuffet uannsett hva som kommer, men slik er det for alle merker når det kommer noe nytt!! Enkelte har nok også bestemt seg på forhånd for å ikke like det som kommer, mens andre kankje vil finne det ut ved å prøve...., sånn vil det alltid være uannsett merke=)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Et lite tillegg til det kv skreiv i siste innlegg\; Valtra S kommer til å forsvinne slik vi kjenner den nå, og sannsynligvis gjenoppstå som en Valtraforkledd Massey 8400-serie.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamos:er ikke jeg som kjører disse traktorene til vanlig,men synes nok fendt er bedre enn valtra.spesielt når det gjeller transmisjon.Er egentlig de eneste jeg liker med fendt,utenom at jeg synes motorene drar bra.Driver litt leiekjøring på hobbybasis utenom jobben å da kjører jeg nh med range command.Synes det fungerer mer en godt nok.Skulle det være noe jeg savner med den traktoren må de være el betjening av hudraulikkutak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en JCB !!

det kjøpte jeg i 2002 og er blitt helfrelst, aldri mer noe som helst annet traktormerke på meg mer.

stødig som ingen annen traktor i bratte bakker, mjuk og behagelig som ingen annen på jordet, raskere en noen annen traktor etter veien.

har kjørt 6000 timer med min uten noen problemer.

ville gjerne prøvd den helt nye med variokasse, knall traktor spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jcb er uaktuelt for meg.tror det blir for dyrt, pluss at det finnes ikke noen forhandler eller servicemann her i distriktet.det er helt vesentlig da jeg må ha hjelp rimelig kjapt dersom det skulle gå noe galt med traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig sansen for Jd og Fendt, har sjøl 4 jd,1 fendt, 2 mf og 3 nh. Har egentlig aldri vært fornøyd med Eik og ak med kundeservice og verksted. Men ellers er har de bra produkter derfor synes jeg det er synd at de ikke har et godt nok system rundt traktorkjøper. Men har egentlig bestemt meg for å satse på en lokalforhandler som ikke er styrt av en stor kjede som Felleskjøpet og Ak som gjør at dårlige kunder ikke får den servicen de fortjener. Her snakker jeg ut om egen erfaring fra før men for meg det viktig å kunne ha et opprativt servicesenter som jeg kan stole på kommer når jeg ringer og der er ikke felleskjøpet og eiksentret gode. Har heller ikke sansen for Akershus Traktor som har noe av mest ufyselig servicen jeg har vøri borti.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ein zetor 2011 greie ingen å slit ut hadd ein å den starta alti giringa va go å den jekk å jekk aldri nå toll me den

va go fart minst 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svein:

det var da en allerh.. maskinpark, hva driver du innen?

hvis du skal finne en lokalforhandler uten storkjedetilknytning blir det vel temmelig obskure merker på deg heretter? ingen AGCO, CNH eller JD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...