Gå til innhold

Zetor


Gjest

Anbefalte innlegg

kv ja såklart fikse bremsan først da vett du så kanj prøv å få den te å gå i 50km.

noen som vett hvordan man får zetor fra 80 talle i 50km ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar
Det er vel crystal som har den muligheten at den kan dreves om til å gå i overkant av 40. En del ursus(som forøvrig er samme traktor som crystal) er levert slik fra fabrikk.Er vel 1204 som er levert slik etter det jeg kan huske.161/16245 og 1604/1634(ursus) har ikke denne muligheten da de har 12/6 kasse mens 121/12245 og 1204/34 har 16/8 kasse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest igjennom innleggene i denne debatten er det en ting som slår meg: Kjører du Fendt er det mange som har piggene ute, det samme hvis du kjører zetor. Man må liksom være en del av \&quot\;saueflokken\&quot\; og kjøre Mf,Jd,Cnh,og kanskje valtra for at det skal være greit...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
PO. Syns zetor har sluppet greit fra debatten. Det er ikke dårlige traktorer, men prisen er for høy i forhold til utstyr og annenhåndsverdi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris e ikke for høy nei traktor e jo godt utstyrt da mn aircondision, pluss 3 hurtig gir cluhts fritt vende gir så ikke dårli utstyrt til å være så bilig forholdt te ræsten av konkurentan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vil bare gjenta 2 ting jeg har skrevet tidligere:det er mer vanlig at betjeningsorganer er dårlig plassert, enn at de er bekvemt plassert, og absoluttt ALT trenger tilvending!!!

 

Ingve: du mener altså at prisen på CNH deler varierer fra sted til sted da eller? 9600+ mva og arbeid er jo ikke gratis det heller...

 

hører også fra flere som har TSA/MXU at de totalt avskyr plasseringa av varmapp.betjeninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder spakene for hyd-uttak på zetoren er det ikke verre enn å kjøpe en joy-stick og to vaiere fra økonomideler til et par tusen og montere ved siden av setet. Det har jeg gjort på den ene zetoren min,og det fungerer helt fint.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje våre ein ide for Zetorfabrikken mæ da,å funne ei lite meir ergonomisk plassering av ventilspakene! Finns vel ikkje ein person i desse verden som like denna plasseringje?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Når jeg var med på fabrikktur i høst og fortalte på min dårlige engelsk at jeg hadde montert joystick på den ene zetoren min ble de faktisk interessert i å se bilder av det,så jeg har mailet noen bilder av det til dem. Men om noe skjer vet jeg ikke. Er helt enig at de er helt malplassert. MEN, Hvis du samenligner plassering av spaker,pedaler og brytere på zetor proxima mot f.eks jx/tdd fra chn, så trenger man ikke rakke ned på zetor etter min mening.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jøss,har hørt mye om at bønda fråtser i maskiner og utstyr og har blitt bortskjemte, dere hadde vel daua i en gråtass i dag? herregud.

ikkebonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må berre oversjå slike idiotkommentare som \&quot\;ee\&quot\; med fleir kjem med. Såg dæ va kome ein under Valtrdebatten mæ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym

jeg har en zetor 5718,ganske grei vist den bare skal stå stille og feks,kløyve ved kappsag osv

men ellers vil jeg si at det er noe enkle greier! ikke serlig tilpasset feks stangen til servostyringa bulker opp i panseret vis du svinger liitt og kjører i dump, og de lager stygge merker og bulker i lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Jeg kjører Zetor 6441proxima. Det syns jeg er en grei traktor til det jeg bruker den til. Selvsagt kunne det ha vært elektroniske girsystem osv men det går lett i stykker. Zetor er veldig lett å fikse. Nå har Zetor komt ut med clutchfri vendegir, den er kåret til den beste, Zetor lagte den sjøl i motsetning til andre som bare får tilsendt ferdiglagte girsystem og setter det i traktoren. 6441 er en nokså liten modell men det gjør meg ingenting til mitt bruk. Mange klager på Zetor for de er litt \&quot\;gammeldags\&quot\;, men det får de bare gjøre fordi ikke vet helt hva som er på innsiden av en zetor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
  • 1 måned senere...

Vi hadde hatt rolege dagar med gråtass som trekkraft.  Den er alt for liten til å brukast til dagens redskap.  Den var ein revolusjon då ein forlot hesten.  Men det var ei stor forbetring på mange område då den blei erstatta av gullhesten og nyare utgaver av den.  Men i dag alt dette med tilhørande utstyr for kapasitetssvakt til  å rekke over det som skal gjerast i onnene.  Og så ville du nok ha snødd inne fordi gråtassen ikkje hadde klart å brøyte og strødd vegane i nærområdet ditt. 

Gråtassen gjer seg best som barnas helt.  Så kan vi  vurdere sjølv kva vi treng av øvrig utstyr for å rekke over arbeidet som skal gjerast til rett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...