Gå til innhold

Massey ferguson eller masse feil og sånn?


Gjest

Anbefalte innlegg

Uansett så har min MF 675 ettermontert turbo fra garret,som og brukes orginalt på perkins.Med eksosovergang og ei orginalpotte fra 675 eller 690,kan jeg altså leke orginalmontert turbo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Bache_G_1

mener bestemt at det er kortere stempel(målt fra hullet til kryssbolten og opp til toppen) på f.eks. AD3 152 med turbo som man finner i 250T, 355 og 360 m.fl. kan du \&quot\;Jon Ferguson\&quot\; være så snill å måle diameter på huset til eksosturbin og kompressorturbinen på din 382. fikk fryktileig lyst til å freshe opp en 382 littegrann...

 

når det gjelder nye franske MF: det er litt tidlig å si at kvaliteten på disse overgår alt annet. tviler ikke på at de er gode å kjøre og har bra med utstyr, f.eks. en ting jeg liker godt: pto med 4 hastigheter på 5400( det har vel også SLH, eller hva?). MF 5400 parkerer vel alt annet i den klassen hva utstyr anngår, men blir kanskje parkert av de andre som trekkmaskin...

 

når det gjelder forskjell på 300 og 302, så er det vel foraksel, plassering av luftfilter, dieseltank, panser o.l. som er største forskjellen. 302-4 har noe svakare foraksel, det er synlig,og noen har funnet ut det på den andre måten og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Har ikke kjennskap til 250 å 355-360, har faktisk ikke kjørt så små traktorer. Mitt poeng er: \&quot\;vanlige\&quot\; MF i norge fra 80 tallet har svært sjelden orginal turbo!! 1155 og 698 ble det vel levert få av i norges-land,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ikke mange av de her i landet. skjønner ikke helt hvorfor ikke eik tok inn 698 i hvertfall, men de ettermonterte vel turbo på 690 i steden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

County: vil nå påstå at 250 turbo og 355-360 er vanlige traktorer. De er iallefall ikke sjeldne. Det er ikke bare storlandbruk i Norge. Og noe av MF sine tradisjoner er jo å lage snedige og sterke småtraktorer. 250-350-355-360 er eksempel på det. Veldig lettkjørte og gode traktorer på mindre gårdsbruk.

Så jeg syns absolutt du burde kjenne til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Anonym
Hei. Kom het tilfeldig over ditt innlegg om MF. Du er tydeligvis ikke mekanisk utdannet som skriver slikt.... Vil ikke skrive hva jeg mener om slike utsagn om noe av det ypperste som er lagd av traktor. Rekner med at du er en \&quot\;reliøs FK kunde\&quot\; ettersom du skriver slikt. Lykke til videre med \&quot\;slakting,en av MF\&quot\;
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...