Gå til innhold

Hvilken 100 hesting?


Gjest

Anbefalte innlegg

Folkens,gå inn på www.gimre.no,og finn annonsen på ein MF 7480,og les Arvid Gimre`s beskrivelse av MF`s førerhus. Annonsen er også på finn.no!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anonym

det er jo fullstendig på jordet at bransjen ikke kan benytte seg av en felles norm..

 

var inne på eiksenterets katalog nå, den oppdaterte 6400 serien ligger ikke langt bak 300 vario i listepris, noen som vet hvordan reelle salgspriser er på fendt i forhold til listepris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

mh434\; det var det jeg lurte på ja. da kna man vel spørre seg hvor lett det vil være for eik å selge \&quot\;high end\&quot\; MF hvis fendt med tilsvarende utstyr og tilnærmet tilsvarende motorisering bare er noen titusener dyrerer.

 

apropos \&quot\;kannibalisme\&quot\; melom forhndlers merker, det er voldsomt som MF seriene overlapper hverandre rundt 70hk, 400, 2400, 3600 og 4400, de har jo sine forskjeller men så mange modeller i en effektklasse er vel neppe bedriftsøkonomisk hensiktsmessig, blir jo mere utviklingskostnader og forskjellige produksjonslinjer enn strengt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Litt på sida av temaet kanskje, både med hva debatten handler om, og hva den har utvikla seg til. Men Jo tipsa om en annonnse som var leseverdig hos Gimre, og jeg er enig i hva som blir sagt jeg. Kjørte mange timer med en 7480 i sommer, og jeg mener og at det er en bedre traktor enn Fendt. Men jeg ble litt overraska over at Gimre skriver noe slikt. Han selger vel desidert flest Fendt? Har ikke noe statistikk jeg, men vil tro at Fendt er et av de merka han selger aller mest av, og da er det jo et lite selvmord å skrive noe så nedlatende...

 

Til slutt et lite språklig stikk, til Gimre, og til alle andre som skal selge noe. Skriv for guds skyld riktig norsk da, tøvete rettskrivingsfeil i en salgsannonse gjør at i alle fall jeg ser på den som et godt hakk mindre seriøs enn noe som er velskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Bruktimporterte Fendt i den klassen selger vel seg selv, Masseyen går det litt tråere med, derav Gimres kommentar tenker jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

anders:

Pris MF 6470: 568.800.-

Pris Fendt 414: 827.340.-

 

Pris MF 7480: 795.500.-

Pris Fendt 716: 983.500.-

 

Vi snakker om kanskje 30000kr i avslag favør fendten.

Så Fendetn blir en god del dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har prøvd 312 og merka meg to ting: Ei utruleg hard gange på Deutz common rail og eit litt spesi-look på dashbord,-eller ok.

Har også hatt ein runde med 7480 og synes nok den er den beste traktor eg har kjørt,-men eitt minus

med hytta er defroster for fotvarme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei min john deere 6420 common rail er også chipet har veldig har gange.når den blir varm. fendt 312 har vel ikke høyere gange en john deere common rail
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang \&quot\;hard\&quot\; gange ja. Da nabo`n kjøpte ny JD 6420 i 05,så kom han så stolt for og vise fram \&quot\;vidunderet\&quot\;. Traktoren stod og gjekk på tomgang,plutselig gjekk ganga over på banking/rakling/stygg gange. Trudde at det var no frykteli galt....men neida,skulle visst låte slik i commonrail motor`n på Deeren!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
var å så på og satt i en 311 vario i dag. den var solgt så de ville ikke la meg prøve den dessverre.. anyway så er det jammen en kjekk liten traktor liksom! men hvorfor så voldsomt digert ratt?? dessuten er det litt dumt at den ikke kan leveres med hvertfall en eller to el. ventiler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det noken så veit om det er forskjeller på motor (turbo m.m.) på 309 vario og 312 vario? Eller ligger forskellen kun i motorstyringa? Syns 312 blir dyr, men en 309 med chip/box blir vel fort en \&quot\;312\&quot\;? Spørsmålet er om det fins noken som leverer trim til denne serien då... Synspunkter mottas!!! Takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
dette er spekulasjon fra min side \&quot\;fant\&quot\; men jeg vil tro at dieselpumpa på 312 er noe oppgradert i forhold til 309 for å takle høyere trykk. det ville overraske meg meget om ikke kcr og andre snart har en chip klar for denne motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fant, kom nettopp på at en nabo av meg hadde en agrotron 90K på demo i sommer som var chippet til 128kh( tilsv. agrotron 120K). dette er vel mye samme deutz motor som sitter i 300 vario serien, så da har du svar på spørsmålene dine\; det er noenlunde trygt å chippe motoren, siden forhandler selv gjør det, og noen utvikler chipsett for deutz - fire sylindringer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Tror det er det samme innsprøytnings systemet på de, men det kan være forskjellige.

Kontakt eikmaskin og spør verksmester, han kan sikkert svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har lufta tanken på chip/box på 309 vario i en samtale med eiksenteret. Fekk da te svar at det var en haug med parameter osv. på traktoren/variosystemet som måtte programeres om, og det var visst vanskeleg/ikkje tilrådeleg...(?) Om det er tilfelle veit eg ikkje. Kanskje det er berre å legge inn programmet til 312 i hjerna på en 309 og så vips??? Men det er vel ikkje så enkelt å få gjort av eik heller, forståelig nok? At motoren tåler det er det jo ingen tvil om, men det er sikkert endel følsom elektronikk på en slik traktor som en kanskje ikkje bør tukle for mykje med vil eg tru...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Same Dorado 86 er en meget snerten og sterk traktor til trange gater. God komfort og godt utstyrt med clutchfritt mm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Same Dorado 86 er en meget snerten og sterk traktor til trange gater. God komfort og godt utstyrt med clutchfritt mm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Må berre le litt for meg sjølv her. Du Vegar sa i ein annan debatt om kva traktor ein sjølv hadde at ein ikkje skulle komme med \&quot\;følelselladde negative ord om andre merker\&quot\;. Kva gjer du om MF 3000 da? \&quot\;Marerittet til MF starta med 3000 serien\&quot\;. Joda, 3000-serien var ikkje av dei beste, men slett ikkje av dei verste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Tror kanskje du feilsiterer meg litt Gisle, så poenget med hele innlegget ditt faller litt bort :) Men det skal jeg ikke bry meg så hardt med. Jeg har bare konstatert at det er mye følelser inne i bildet når traktormerker blir debattert jeg.

 

Poenget er i alle fall at det dårlige ryktet Ferguson har dratt på seg blant enkelte i stor grad stammer fra 3000-serien. De første traktorene der har vært trøblete, men jeg er fullt klar over at det bedra seg etter hvert. Tror de aller fleste MF-fan kan være enig i det? Poenget er i alle fall at en uheldig serie henger ved merket lenge, selv om de nyere modellene er aldri så bra (sammenlign med Deutz, sikkert mange som er skeptiske etter den noe lurvete MK1-utgava av Agrotron).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Agrotron MK2 veit jeg ikke noe særlig om kvaliteten på, jeg har bare hørt at de som har den sier den er bedre enn MK1. Og fordi jeg ikke veit, så sier jeg heller ikke noe om den. Er ikke det litt av poenget i det du kritiserer meg for? Jeg prøver å uttalte meg om ting jeg har erfaring med, og sier jeg noe som jeg bare har hørt, så prøver jeg å få det tydelig fram.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Synes det ble vel mye John Deere-propaganda fra enkelte her nå..!! Det er klart du skal kjøpe deg blå traktor mann!!! Blått går godt\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...