Gå til innhold

Hvilken 100 hesting?


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar
  • 2 uker senere...
Gjest MH434_1

Skal du ha en liten snerten brøytetraktor ville jeg gått for fendt 309Ci, den har størrelsen til en 80hester og kreftene til en high end 4sylindra.

Anbefales! Ellers kommer MF med oppdatert 6400 og 7400 serie nå på vårparten med nye steg 3 motorer og nytt design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
men den fendt 309 har vel ikke noe kløtjfritt vendegir? eller er det den nye varioen du tenker på?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg anbefaler å kjøpe MF 5455. God brukervennlighet, god komfort og god kvalitet. Flott liten brøytetraktor!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja kjøp mf og få en perkins som bruker mer olje enn diesel og ryker mer fra overløpet enn fra eksospotta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

må bare rope ut litt. 100-hestere med 4-cyl motor og flertallige hurtiggir og mye anna snacks er alltid stygg-late!\&quot\;dka\&quot\; bør vurdere hva annet enn snørydding den skal brukes til. transport med stor henger passer derfor dårlig til denne typen traktor, da mange av de nesten ikke drar seg selv i motbakkene.

\&quot\;vegard\&quot\; må ikke glemme at New holland tsa 110 har vært mest solgt i sin klasse, og at mange har kvitta seg med en tsa for å kjøpe en større tsa, eller en som er bedre utstyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John deere 6030 kommer med nye spaker og mulighet får elektronisk regulering av spoleventilene. Det såm er tingen vis man skall kjøre så mye med skjer forran at spakene på 6010 serien er et problem så er det på tide og motere en elspak i armlenet og lastersentral. har kjørt med det lenge med en vikplog og det fungeref flott.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser \&quot\;ottar\&quot\; prøver seg på ein spydig kommentar ang. perkins motoren. Må`n tro kor overløpet er på ein motor? Hehe!!!

Du meiner vel pusterørte\\veivhusutluftinga??

På 80 og først på 90 talet,så var mykjy brukt og montere turbo på sugemotorene på MF 675-690-3050-3060,og ein del 300 serie. Desse motorene var ikkje bygd for turbo,og på mange så vart det etter ein del år dårleg \&quot\;spenst\&quot\; i stempelringane med resultat,dårleg kompresjon,og dertilhørende oljedamp ut av pusterøret.Dette var ikkje problem på f.eks MF 3065-3070-3075 og 390T,for dei var bygget for turbo fra bunnen,med bedre stempler,og fabrikkmontert turbo.

Så på ny traktor som har motor som er bygget for turbo og evt. intercooler fra bunnen er oljeforbruk\\mykjy oljedamp eit ikkje eksisterende problem.

Men og kalle pusterøret for eit overløp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
På perkinsen jeg hadde i en mc cormick mc 100 2002 mod, er det ikke mye galt å kalle lufterøret for \&quot\;overløp\&quot\; det kom røyk og det drøpp olje konstant fra luftinga fra motoren hadde pasert 1000 timer.Desidert dårligste motoren jeg har vært borti.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

dka:

Jeg tenkte på den \&quot\;gamle\&quot\; 309n. Den har ikke kjøtsjfritt. Fendt 312 Vario er sen super traktor, sprek som f.

Jeg er på utkikk etter ny traktor, men den skal ikke erstatte 2006 309Ci, den traktoren er uenværlig til brøyting. Det blir nok en 312 Vario eller en 716 Vario hvis det blir kabelgrøfting på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Nyhet!!!

MF kommer med oppdatert 6470 med Sisu motor på 135HK 585NM og 145HK 624NM med powerboost! 4610kg. Snakk om vekt/effekt.

Den kommer virkelig til å sette den nye JD 6430 på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

DKA, har du handlet traktor ennå, eller kommet noe nærmere valget ditt?

 

hei MH434, betyr det at det blir sisu for alle i 64-serien nå eller? høres forøvrig ut som en kongetraktor det der, dyna-6 kassa er vel også relativt effektiv til semipowershift å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at MF kommer med trinnløs 4 sylindring. Det skjer kanskje i forbindelse med denne oppdateringa det da. Skulle vel la seg gjøre med den sterke sisu`n på 145 hk det. Blir vel benevnels MF 7470 det da. Blir spennende og sjå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bra med Tier3 motorene på 6400-serien,nå gjenstår

å få Dyna-VT på de 4-syl. Den ultimate lastertraktor må vel være en MF7455 Frisikt/Visio med ccls hydraulikk (m/forlenget joystick)

Men MF trenger hjelp med design: Det nye panseret

er for trist !! Gjf: New Holland f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

var inne på masseyferguson.com og så den britiske brosjyra for ny 64/74 serie og det så vel tøft ut det, den 6470en hadde virkelig vært noe, lurer på hvordan den blir i pris i forhold til dagens modell.

 

er vel fullt mulig å sette trinnløskasse på traktorer godt under 6470, nye 309 vario har vel 95 gamp, og japanske yanmar skal ha en trinnløs med 80hk. sveitsiske rigitrac har vel en zf trinnløs og minste effekt på 80hk. spørsmålet er vel om det er noe poeng i trinnløst på de minste, og om de da uansett blir for dyre i forhold til effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Jeg tror ikke det kommer noen 7470 med det første.

De to mindste firerne blir forstatt perkins drevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Jeg kontakta eiksenteret idag.

Pris på den nye 6470 er ca 580000,-

6470 Elite ca 613000,-

Disse prisene er villedende.

 

Ekstrautsyr som er på Elite:

* EngineSpeedControl

* AutoDrive

* QuadLinkTM

* Svingbare framskjermer

* Komfortpakke

* Radio/CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

Jeg kjører MF6470 på jobb stadig, dessuten har jeg god kjennskap til 6200 serie, siden jeg eier en sånn. 6470 er en kjempegod traktor, den er koomfortabel over lange arbeidsdager og en kjempegod girkasse/hydraulikk! Vi har komfortpakke, med alt utstyr. Fronthydraulikk og frontlaster, hydraulikkeffekten er topp. Jeg skjønner ikke hvorfor det klages på spaken i armlenet, den er perfekt. Jeg syns ikke den er for kort. Jeg har kjørt 12 timers arbeidsdager med lasterkjøring uten å kjenne noe i håndleddet. Men mange skal være klar over at når man lesser en 6470 full av utstyr blir den litt slapp i effekt, men etter chip er den nok sprekere ja! Kjør stil, kjør massey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

nei Anders, ikke blitt noen handling ennå.. er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. traktoren skal jo ikke bare passe til kjøring i oslo om vinteren, men helst også til noe hjemme på gården om sommeren. den mindre garden med nh tnda, mf 3600, lambo r2 osv er jo kjempefine i snøryddinga, samtidig bør man ha en noe større maskin ala mf 6455 eller nh tsa dersom man skal få brukt den i strøing (og få meg seg litt mengder med strøsingel). dessuten kan det jo være lurt å kunne henge på dumperhengern også og det går jo heller ikke med en liten en selv om effekten er omtrent den samme. dessuten hadde det jo vært fint om det var såpass størrelse at man kunne henge på en fireskjæring eller såmaskina.

 

nei ikke vet jeg.. kunne jo kjørt med det jeg har også da men... ikke noe moro for en traktorfrik det heller hehe. arti med litt forandring i ny og ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MH434_1

Mr.T:

JD oppgir åsså effekten etter EG97/68, veit ikke åssen det er med de andre merkene, men det går vel ann å finne ut.

Men jeg er redd Fendt 312 Vario kommer til å tape en effektkamp mot MF6470, Varion har noe større effekttap enn en mekanisk en, og den har jo itilegg 15hk mindre.

Fra tidligere erfaring er MFane daue, den MF6265 vi har hjemme er ikke noe racerbil akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...