Gå til innhold

Finne vikar til snøkjøring i Oslo


HansA_1

Anbefalte innlegg

som mangeårig snøkjører, både med eget utstyr og som vikar, kan jeg gi noen råd på veien, til begge parter.

 

Til oppdragsgiver: ikke tro at du finner noen som gidder jobbe gratis. Gi en anstendig vaktsum, for for vikar som for oppdragsgiver, har det en verdi å ha &quot\; vakt &quot\;. Dyktige snøkjørere vokser ikke på trær, og enda mer sjelden er de som gidder stå på om natta for å være &quot\; snille &quot\;. Sett opp et forslag til avtale, med faste helger, uker eller dager der man har &quot\; vakt &quot\;. Å vente il man selv er utslitt / lei, og SÅ forsøke prakke kjøringa på noen andre, fungerer ikke. Velviljen er mye større om man som vikar har forespeilet 1,3,6 helger i løpet av vinteren, der man har noe inntekt for å binde seg opp, uavhengig av om det snør eller ikke.

 

Og ja, jeg vet det koster å betale for &quot\; ingenting &quot\;. Se på det som et &quot\; nødvendig onde&quot\; på samme vis som du betaler for forsikring, og ikke minst for maskiner og utstyr som IKKE er i bruk 24/7/365 dager årlig.

 

Jeg syns en vaktpris, + timelønn er det mest reale. Timelønnen avhenger av erfaring, alder, type utstyr, krav til kompetanse og en masse andre faktorer.

 

Og ja, jeg vet dette blir dyrt. I noen tilfeller, for dyrt til at det lønner seg. Da får du tenke på om du vil ta på deg ruta, kjenner til MANGE tilfeller der oppdragsgiver har strekt strikken til vikarene så langt, at de etter kort tid har sitti uten vikarer. Da sparer man jo sånn sett ALLE pengene.....

 

Til potensielle vikarer: ikke vær redd for å stille krav. Er du misfornøyd med lønna, mobilgodtgjørelsen eller annet, så TA DET OPP. Det er for de aller, aller fleste MYE værre at vikaren brått stikker av, enn å måtte komme han i møte med noen hundrelapper.

 

Husk at en avtale bør være såpass at begge parter er litt fornøyde og litt misfornøyde. Da er den som regel rettferdig og bra for begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...