Gjest utepåtur_1 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 er det noen som veit hvor en kan få tak i spyle utstyr til å rense drenering ? finner ingen forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 er det noen som veit hvor en kan få tak i spyle utstyr til å rense drenering ? finner ingen forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OAA_1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er ein Nederlandsk produsent som heiter Homburg som lagar, http://drainjetter.com/ Trur det er ein kar på Jæren som forhandlar dei. Tor Stangeland på Voll i Klepp kommune. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utepåtur_1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Takk for svare. hadde sett for meg noe billigere og enklere system. Men virka grei den løsningen der. Men jeg er avhengi av å ha den på en vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OAA_1 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Her er eit anna alternativ: http://www.sproyte.no/produkter.php?group=15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaute_1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hei! Jeg låner tråden litt.... Noen kjenner til hva som er anbefalt å ha som overdekking på dreneringsrør? Skal legge igjen en kanal med 110mm stivrør, men er anbefalt så mange forskjelige sorter/slag som filtermasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjellp_1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 då ville eg ha nytta meg av singel. Dette er små steinar størrelse td 8- 32 mm. over dette legg du ein duk( geotekstil) eller yttersekken i kunstgjødselsekkane, slik at jord/ finmasser ikkje trenger ned i singelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 legg grasterv opp-ned. eller fyll på med bra lag med sagflis. ved bløt jord er det fint å fylle med sand over der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 http://www.mectec.no/ Dei har alt du treng.Frå hydraulisk dreven høgrykkspumpe til å feste på vannvogna/gjødseltanken til slange og rørspyler. Og dei er greie å handle med +at dei veit kva dei held på med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magne_1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hvis du har tilgang til mose, så bruk det. Er desidert det beste til å dekke over drensrør og holder nesten til evig tid. finner selv mose som ligger like fin etter 30-40 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaute_1 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Hører og noen som prater om flis fra fiskutter? Da altså flis i biter av 10-25mm... Som sukkerbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Sand/singel rundt drensslangen,med småstein oppå,så f.ex yttersekken fra tomme gjødselsekker,så legg eit lag med f.ex gamle planker/bord el lignan. Garantert kjempebra resultat. Men grav djupt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hendel_1 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 tror dere skal passe dere for å legge nedi yttersekker når det grøftes i åker. iallefall i leir og myrjord. tror det kan tette seg. glava hadde en gang spesialtilpasset remser til dette bruket, det ble katastrofe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Gammel tråd, men prøver likevel: Noen med erfaring og/eller kunnskap om bruk av flis fra flishugger som filtermasse? Tenker å grøfte 1,2m dypt, 0,3m bredt og fylle nederste 30-40cm med flis, korrugert 100mm rør i flisa 50mm fra bunn. Vil 8mm flis gjøre jobben eller er den for grov?Og vil det være noe problem med fersk flis så lenge den ikke står neddykket (slimdannelse)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hans A Skrevet 9. mars 2017 Del Skrevet 9. mars 2017 Røret må være i bunnen av grøfta!? På fast underlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HansA_1 Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Kan forøvrig nevne at trevirke legger krav på nitrogen i nedbrytningsprosessen.Huggerflis av friskt virke vil være der lenge før det frigir nitrogenet igjen.Vet ikke om det vil ha mye og si, men det er nå sånn det virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuami Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 For 30 år sia dyrka jeg 13 da myr, med noen sumplommer. Jeg brukte flis av lauvvirke, finhugd med datidens flishugger av billig utgave. Det blei aldri verdens beste dyrkajord, men kjører fortsatt rundballepresse på heile arealet. Har av og til spylt rørene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Noen som vet hvor man får kjøpt egnet sagflis i Hordaland, type området Bergen-Voss? Skulle hatt det til videre grøfting.Legger nå korrugert drensrør fra kveil i grøft med en drøy meter dybde, dekkes med 5cm kabelgrøftsand (0-4mm, men vasket så lite finstoff). Hvor legger man hon oppå dette? Man dekker jo masse av innstrømningsarealet om man legger det direkte på filtermassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar