Gå til innhold

Hvem har ansvar for gjerde rundt dyrkamark ved utleie?


Ove85

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg leier ut all jorda på gården min til en annen bonde, som lager rundballer hvert år. Han pleier ikke å beite der. 

En dag her kom en nabo og hadde et ønske om at gjerde som grenser mot han, skulle settes opp på ny, siden det gamle har forfalt de senere årene. Naboen skulle slippe dyra sine i utmarka som grenser mot dyrkamarka mi.

Er det jeg eller leietaker av jorda som har ansvaret her? Leietaker har drevet jorda i ca 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene. Det er naboen din som i all hovedsak har ansvar for å holde dyrene sine der han ønsker dem, så jeg vil si at nabo skal sette gjerde. Det finnes også noe ansvar for gjerding av dem som ikke ønsker dyr på egen eiendom, men i denne situasjonen vil nok ikke dette være veldig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...