Ove85 Posted June 22 Share Posted June 22 Hei. Jeg leier ut all jorda på gården min til en annen bonde, som lager rundballer hvert år. Han pleier ikke å beite der. En dag her kom en nabo og hadde et ønske om at gjerde som grenser mot han, skulle settes opp på ny, siden det gamle har forfalt de senere årene. Naboen skulle slippe dyra sine i utmarka som grenser mot dyrkamarka mi. Er det jeg eller leietaker av jorda som har ansvaret her? Leietaker har drevet jorda i ca 20 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rvodda Posted June 26 Share Posted June 26 Ingen av delene. Det er naboen din som i all hovedsak har ansvar for å holde dyrene sine der han ønsker dem, så jeg vil si at nabo skal sette gjerde. Det finnes også noe ansvar for gjerding av dem som ikke ønsker dyr på egen eiendom, men i denne situasjonen vil nok ikke dette være veldig relevant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts