Gå til innhold

Isolert redskapshus byggesett


Anbefalte innlegg

Skal sette opp et 150m2 isolert redskapshus på gården. Er det noen av dere som har bygd noe slikt nylig og har noen erfaringer å dele om materialvalg og kostnadsnivå?

Ser egentlig for meg å støpe en plater og sette opp stålramme og bruke sandwichelementer da dette vil gi stor fleksibilitet på innvendig areal  (ingen bærevegger og innvendige søyler). Ulempen er at bygget får et utseende som et billig moderne næringsbygg, så av estetiske hensyn er jeg er åpen for å vurdere trekonstruksjoner, eller stålkonstruksjon med trekledning.

Vurderer å importere ferdig prosjektert byggesett fra utlandet da jeg forventer at det er mulig å spare litt på det. Noen som har leverandører å anbefale i så måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte opp bygg for ca 20 år siden B13xL12 m, dvs 13 m bredt. Støpte plate, satte systemblokk m/betong ca 1 m, skar 2x4 som spikerslag på vegg og la på tømmermannskledning, skar 2x8 som spikerslag til tak og la på plater. Har traktor, gravemaskin og redskap der. Det jeg liker er god takhøyde og at det er bredere enn det er dypt og dermed lettere å lagre redskap i. I tillegg trenger jeg ikke takrenner da spruten ikke når opp til kledningen.

Satte opp bygg for ca 10 år siden i stavlaft sammen med nabo, B16xL20 m, delt i 8x20 på hver, med takstoler og støpt plate. Ulempen er takhøyde og en "lang tarm" til å lagre redskap i, burde ha delt det i 16x10m.Bygget er "finere" å se på, men det er også alt. Begge bygg har innkjøring i gavlvegg som er en fordel med hensyn til snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...