Gå til innhold

større dekk på Ford 4110


Frede

Anbefalte innlegg

Har en ford 4110 som jeg vil ha breiere dekk på har bestemt meg for å ha 320/70 r24 framme men vet ikke hva slags dekk jeg må ha bak for at det skal passe med 4hjulstrekken er det noen som kan hjelpe meg med og finne ut av det? Original størrelse på dekk er 9,5 r24 fremme og 14,9 r28 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer litt på det: 420/70R 28. Dette er et dekk med diameter på 135 cm. Som er samme som det orginale på 14.9R 28. 420'n er 16.9 i bredde, men 70 profilen gjør det mindre. Foran kan du sette på det du tenkte ja, men da går du opp 6 cm i diameter. I realiteten så blir nesa de, med fullt lufttrykk, 3 cm høgere. Dette kan løses ved å kjøre med litt mindre trykk. Ikke vær redd for å ha bare 10 pund framom. Selvsagt uten laster. Og kjører du uten innkobla 4hjulstrekk på veien. (Som de fleste gjør) så har ikke den økte diameteren foran noe og si. Du får faktisk en traktor som drar seg bedre rundt i svingene på åkerarbeid. (eller field mode på New Holland språk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Du vil kunne bruke 420/70/28 i kombinasjon med 320/70/24, men i tillegg til at fremhjulene vil gå raskere rundt og lage spor, så er de så mye bredere at ved full sving vil de ta borti de hydrauliske sylindrene på styringen (Særlig u ulendt terreng). Dette vil over tid kunne føre til lekkasje på de. Må de byttes er pris +/- 6 000,-. Noe å ta med i betraktningen.

Dette er av erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...