Ove85 Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Jeg har anskaffet 2 søyelam, som jeg har registrert til mattilsynet. Jeg har ingen sauer fra før, men nå har jeg fått muligheten til å få 2 små lam til fra en annen besetning i nærområdet. Dette er lam som ble født på sensommeren. Må det søkes til mattilsynet får å kunne skaffe de 2 små lammene? Det ene lammet er et søyelam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted October 22, 2021 Share Posted October 22, 2021 Ja, det er ikke lov å ta inn nye hunndyr i en eksisterende besetning uten søknad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banan Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 Er det slik at det er lov til å få hunn-sau, så lenge man søker? Har søkt rundt men får bare svar hver gang at det er ulovlig å transportere hunn geiter og hunn sauer. Så hvordan skaffer man da sau/geit uten at man bare "finner det" på eindomen man har kjøpt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts