Ivar Bråten Posted August 26, 2021 Share Posted August 26, 2021 hei jeg har kjøpt en fiat 72-94 . begge geear spakene på h.siden kan vris / roteres.??hvorfor det. ev er det noe feil evt hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NRF Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 Mener det skal stå en spennstift gjennom gearstenger, under hytten? Hvis den er borte kan nok dette skje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus_S_1 Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 Innfesting av spakene vil synes under girspakmansjetten. Spaken er tredd ned på en arm i lenkesystemet og låst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Bråten Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 begge geer stenger står på h.siden av settet. geer stenger festet i bunnen med riller som en rataksel på en bil, jeg kan ikke se en noe antydning til spennstift?geear armer går nedi en en boks rett under geerstenger. da er det noen overføring innvending derfra til geerkassa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivar Bråten Posted September 19, 2021 Author Share Posted September 19, 2021 jeg har tatt av mansjeter, geerstenger. tatt av huset med spennstifter. tatt ut akselen som var festet med segring. spor i akslen som støtes av spennstifter er tydelig slitt. spennsfifer sitter fast ( jeg får ikke baket de inn for tighte opp slakken. er det vannlig og skife akselen og hus med spennstifter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Rizzi Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 Ikke enkelt. Jeg bruker å legge ting som har rustafast i en dunk med diesel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts