Gå til innhold

Hva skal til for å oppfylle dirveplikt?


brukernavn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpet e småbruk som består av 98% skog og ca 2mål med "fulldyrket jord". Man har da, slik som jeg forstår det, driveplikt for denne delen av eiendommen. I praksis er det ikke noe dyrket jord i der, bare noen små flekker mellom plenen rundt huset og mellom en tidligere stall og ned mot veien. Det har de siste 10+ årene kun fungert som en enebolig med massiv tomt. (også dette det markedsføres som fra megler). 

Jeg har ikke noe ønske om å starte med gårsdrift, eller å felle skog. Jeg vurderer eiendommen fordi jeg gjerne vil bo privat og liker området. Nåværende eier har heller ikke selv drevet noe gårdsdrift i løpet av sine 10 år som eier og mener det er ingen som egentlig sjekker slikt. Men jeg vil gjerne vite hva som skal til for å gjøre dette på rett måte.

Hva er det minste jeg trenger å gjøre for å opfylle kravene om driveplikt på disse to flekkene av "fulldyrket jord" ? Holder det at jeg har noen høner i stallen og lager en innhegning slik at de kan lufte seg på deler av denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...