optimist Skrevet 17. mai 2021 Del Skrevet 17. mai 2021 Har en 6300 , 1994, gått 9000 timer. Ble plutselig varmkjørt, og kokte over. Trudde det var topppakning, og rev av. Men ser at det bakerste stemplet er skadet helt oppe, og at det er def stempelringer. Ser ingen skader på syl foringer. Bør jeg ta en fullstendig motoroverhaling, og skifte stempler og sylforinger og lager nå som motor er ute likevel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carlo Rizzi Skrevet 18. mai 2021 Del Skrevet 18. mai 2021 Høres ut som at det er bakre sylinder som har fått mest varmgang. Dette skjer vel fordi kjølinga er sterkes nærmest vannpumpa. Se over alle stempel. Bytt stempelringer på alle fire. Grunn: Dette koster ikke mye. Og stempelringer er forbruksvare. Stikk handa nedi sylinderforingene og kjenn om det er slitekanter og riper. Er det ikke det, så la de være i blokka. Bruk tida heller på å sette inn nye rammelager. D.v.s veivlagrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.