HelgeErik Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 HeiHar en bygning på ca. 140m2 hvor jeg leker med mulighetene for å lagre korn. Det er her ikke snakk om mulighet for å tørke, kun for lagring og for å holde unna for treskeren og kunne levere mere selv - ikke i containere. Det er snakk om å levere korn som altså ikke må tørkes. Ser for meg å bruke ca. 100m2 av gulvet for lagring. Gulvet er av betong, ble støpt for 2 år siden. Tenker da å bygge vegger fra reisverket som i dag er "nakent". Er det noen som har erfaringer med dette? Presiserer det her skal lagres tørt korn. Hva med støv da man tipper? Kan man sette inn en vifte for utblåsning - har litt verktøy og lignende i samme rommet som helst ikke bør støve ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Ikke noe problem med slik lagring, jobba på mottak en del år og har tatt mot mye korn som har vært lagra på betonggulv. Så lenge det er nogenlunde tørt tåler det å ligge lenger enn vi tror. Temperatur spiller også inn. Opplasting med snøskuffe er heller ikke noe problem i forhold til leveringa, evt sugebil selvsagt. Men støvproblemet tror jeg er enklere å håndtere ved å henge opp en stor presenning på tvers av rommet eller lignende, å blåse støvet ut tror jeg blir lite effektivt.Denne er interessant:https://landbruk24.no/wp-content/uploads/2019/08/screen-8-28-2019_73936_am-500x492.png Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts