Gå til innhold

Fiat 60/90 veldig treg på turtall


rogermyra

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fiat 60/90. Jeg har hatt et problem med at den er veldig treg på å øke turtall. Når man slipper gassen detter turtallet helt ned (noen ganger stopper den helt) før man sakte får opp turtall igjen. Feks når man girer er det såvidt man klarer å holde motor igang.

Jeg har nå byttet tank (Den var full av rust), hatt ute filter i fødepumpa(Den var full av dritt) og byttet dieselfilter flere ganger. Med en gang tank var ny fungerte det veldig fint, men nå er det samme igjen. Kunne heller ikke se dritt i filteret ved siste bytte.

Så nå er jeg litt rådvill. Noen som har ide om hva dette kan være?

Veldig takknemmelig for svar

 

Mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Virker som traktoren din får for lite diesel..

Har du byttet dieselslanger og sjekket dieselrør?

Vi har en 680, antar den er ganske lik 60-90, på den hadde det lagt seg dritt i banjokobling/bend som sitter under tanken.

Husker at det var fullt av dritt når vi plukket det opp.

Kan jo også være fødepumpa di som har fått seg en trøkk og må byttes, den går jo ekstra tungt når den er full av dritt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar

Jeg har gått over slanger og sånt, men ikke byttet de. Vil bytte de nå for å se. Har bestilt ny fødepumpe, så får jeg eliminert ting fra en kant.. Der var veldig mye dritt i de banjokoblingene i tanken når jeg byttet de. 

Når jeg hadde oppe fødepumpa sist var det lille filteret der helt reint, så tror det meste som evt var igjen av dritt fra tanken og ned nå er borte. Tenker å få byttet slangene fra fødepumpe til kran . Resten er i rør.

Kan det være at det har klart å komme dritt forbi filteret i fødepumpe og dieselfilter og inn i selve diesel-pumpe?

Mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...