Gå til innhold

Spørsmål angående beite


BørreJ

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bor på et småbruk og her har vi tilgang til et beite som har blitt brukt til hest tidligere, men har vært ubrukt de siste årene. Aner ikke hva som vokser der, annet enn at det er noe gress. Det ser ut som det er en del "vissent gress" der nå, som følge av at det ikke ble gjort noe der i fjor. Jeg har planer om å skaffe noen geiter, så spørsmålet er hva jeg burde gjøre der nå. Kan jeg bare slippe geitene ut der og satse på at ting vokser og at det er vekster som er bra for dem å spise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at hvis du finner noe der som geitene IKKE er villige til å spise, så er det på sin plass med fotodokumentasjon. Nå er min erfaring rimelig begrenset, men et bukkekje som gikk sammen med kopplamma for en del år tilbake overbeviste meg i allefall om at geiter er rimelig altetende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...