Jump to content

Salg på Finn


Terje58
 Share

Recommended Posts

Dette er ingen stor debatt, men har sett en del annonser på Finn og det som forundrer meg er bildene som legges ved. Det er greit med oversiktsbilder, men mange bilder tatt på lang avstand sier lite, noen er kanskje greit. Bilder tatt av redskap som er helt nedsnødd, som står under gress eller inneklemt på en låve eller under gress og annen vegetasjon selger vel heller dårlig. 

Link to comment
Share on other sites

...er vel selgers problem? Og for den som vet hva en skal se etter, kjøpers fordel når man kan gjøre en godhandel på noe som folk flest ikke helt forstår hva er... 

Jeg er forsåvidt enig, men det skyldes vel mye at det har blitt såpass billig og enkelt å legge ut en annonse at mange ikke gidder å gjøre noen innsats. 

 

Link to comment
Share on other sites

Enig at det er mange lite salgsfremmende bilder.

Er mest "skuffa" over at FK og sikkert andre firma, nesten ikkje legger inn tekst, kun eit bilde eller to og tlfnummer,

Burde vært meir effektiv å gi ein grei beskrivelse av redskapene i annonsen, så hadde dei spart mange unødvendige telefoner med spørsmål om små ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at de fleste selgere innenfor den "etablerte bransjen" velges ut fra andre kriterier enn hvor dyktige de er i "moderne salgsmedia" dvs finn og sosiale medier. Har jobbet ganske lenge med salg innen en annen bransje, og har merket meg at det er stor forskjell på en god og en dårlig annonse, og en god og en dårlig salgstekst. Og det er faktisk mulig å skrive en god, selgende og ikke minst beskrivende tekst om et produkt, uten å lyve hodet av seg.

Et godt eksempel, synes jeg, er en annonse som ble lagt ut av en nabo på en orkel-henger i maskinlagets eie. Noen helt kurante bilder som viste hengeren i all sin prakt, åpenbart store rustangrep og ikke direkte nystand. Med salgsteksten "Enkelte kosmetiske utfordringer". 

Men ja, det er irriterende med annonser der en legger ut et (dårlig) bilde av et redskap, kanskje med modellbetegnelse (og kanskje ikke) og i beste fall må en bruke tid på å søke opp tekniske spesifikasjoner selv. Men som sagt, det er i hovedsak selger som taper på dette, og en kjøper som kjenner igjen produktet fra tidl. kunnskap eller klarer å tilegne seg den kunnskapen ut fra begrenset info, har mulighet til å være eneste budgiver. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eg har sjølv gjort meg skuldig i å legge ut utilstrekkelege bilete av ting som står inneklemt eller dårleg opplyst. Det er rett og slett fordi tinga står der dei står og erfaringa er at om eg ordnar og ryddar for å få dei ut og tek gode, informative bilete kjem det likevel ikkje fleire for å sjå og sannsynlegvis må eg rydde og styre for å få tinga inn att. Og eg har anna å drive med. 

Viss det er seriøse interessenter kan eg ta fleire og betre bilete, eller folk kan kome og sjå. Å bruke dagevis på ingenting har eg gjort for mange gongar. ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...