Bondesen Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 Hei.Jeg driver 120 mål grasproduksjon og pløyer ca 25 mål i året. Samtidig er jeg 100% lærer. Det er ikke alltid tiden strekker til og jeg lurer på om noen har erfaring med å bruke f.eks carrier rett i pløya. Får du godt nok såbedd av det? Vil det erstatte slådd og vanlig harv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted October 24, 2018 Share Posted October 24, 2018 Du bør slodde først, om ikke blir det alt for ujavnt, særlig om du får legde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bondesen Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 ok. Holder det med sloddeplanken man kan få på carriern eller tenker du at man må kjøre med vanlig slodd først? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Hei,Pløyer du pent tror jeg du kommer veldig langt med sloddeplanken på en carrier. I verste fall må du finne deg i å kjøre to ganger, med forskjellig retning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bondesen Posted November 15, 2018 Author Share Posted November 15, 2018 Hvor mye stein tåler den før det blir for mye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
anonym bonde Posted January 8, 2019 Share Posted January 8, 2019 hadde carrier 350 med sloddeplanke på demo flott harv på vårpløying gikk den bra i stein men imponerte ikke like mye i direkte kjøring...men så lite areal som du nevner så er det mest lønnsomt å leie noen til å kjøre,jeg er ikke lærer men veldig sikker på det rådet. det er gjort på 2 til 5 timer å kjøre over det arealet. kan du heller plukke overflate stein mens. ca 200 000 for en slik carrier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.