Ronald Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 Hei,Jeg har skaffet meg en MF135 (67 mod) som ikke lader. Det er ogrinalt likestrøm på den, men lurer på om jeg skal reparere eller legge om til vekselstrøm? Jeg er ikke traktorkyndig og ønsker egenltig å gjøre det som er enklest og billigst... Men setter pris på å høre litt fra andre om for eller i mot å legge om fra likestrøm til vekselstrøm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gullsvein Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 Enklest og absolutt billigst = Bytt dynamo / regulator. Det er ikke nødvendig å bygge om så sant du ikke skal ha en haug med halogenlamper på den. Jeg har bygd om min, men var egentlig helt unødvendig. For de som ikke bryr seg så mye om å holde traktoren original og tidsriktig kan man fint bruke LED lamper om man har behov for lys. Var det som gjorde at jeg bygde om, mye småkjøring og halogenlys krever større dynamo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmail_1 Posted October 15, 2018 Share Posted October 15, 2018 Enig med det som er sagt før, viss du ikkje har eit spesielt bruksmønster er ein ny likestraumsdynamo heilt ok og passar inn utan noko ombygging. Ville heller ha passa på at batteriet er stort nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronald Posted October 15, 2018 Author Share Posted October 15, 2018 Ok. Da går jeg for likestrøm som allerede er der. Jeg kan fint bruke led-lys som arbeidslys da?En slik en, ikke sant? https://www.okonomi-deler.no/reservedeler/traktordeler/mf-25-699/mf-135/elektrisk/starter-og-dynamo-diesel-3-sylindret-3-152/dynamo-likestrom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.