Gå til innhold

Case IH 685XL vil ikke skifte gir


phnx85

Anbefalte innlegg

Svigerfar har en 87 Case IH 685LX som ikke vil skifte gir, får til å veksle mellom lav, høy og revers, men den står låst i 4 gir. Forøvrig er den tung å veksle mellom lav, høy og revers, man må være i litt bevegelse for at det skal gå greit.

Noen som har en formening om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjent med at de kan være litt treige på gearene, tror ikke det er så mye du kan gjøre med det uten å få den på fag verksted.

(tror ikke det vil svare seg økonomisk om den eller fungere sånn noenlunde)

Det jeg bruker å gjøre er å jobbe litt med clutchen når jeg skifter gear.

Funker mangeganger å bare slippe ut clutchen når den er i fri om jeg ikke får den i gear på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fant ut av problemed med hvorfor den var låst i 4 gir. Kan virke som det er litt slakk i foringa til girspaka så mekanisken hadde "hoppet ut" og vekslet ikke girene selv om man flyttet på spaka. Litt vanskelig å forklare men det var veldig enkelt å se når man tok av venstre bakhjul. Fikk lirket girkassen i nøytral ved hjelp av et brytejern og da smatt girspaka "på plass" igjen. Det går greit å gire 1 til 2 og 3 til 4, men 2 til 3 er er litt vanskelig. Tror at å bytte foringene på spaka vil fikse dette.

Når det gjelder å veksle mellom lav/høy/revers har jeg ikke funnet ut av dette enda, men er blitt vant til å kjøre den så det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...