Gå til innhold

Pris på rundballeplast?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud på rundballeplast hjå FK, type polybale 750mm til kr. 585 + mva. Har stege urimeleg mykje frå sist år.. Nokon som har fått tilbud? og til kva pris/type?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud på rundballeplast hjå FK, type polybale 750mm til kr. 585 + mva. Har stege urimeleg mykje frå sist år.. Nokon som har fått tilbud? og til kva pris/type?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei!

 

Fikk tilbud fra Felleskjøpet i dag. 615,- +mva. pr rull (Triowrap 750mm) ved kjøp av 3 paller. De sa miljøavgiften var gått opp. jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått til ein avtale med eit lite firma her i bygda til kr 490,- inkl. miljøavgift + mva. Prisen gjelder fra 1 pall og oppover. (32 ruller, pr.pall,750mm) Plasten er av merket Silotite. Brukte dette merket i fjor og var fornøyd med kvaliteten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr.490 er jamt med fjorårsprisen. Det høres ikke riktig ut, med valutaendring på mer enn 10 %. Men Silotite er nok godt under Trioplast (FK) og Rani (AK) på pris, og sikkert like god.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

felleskjøpet ringte idag å ville gi med et GODT tilbud på plast... vel, 587,5+mva syns jeg var i overkant.

men forsentralen kunne levere silogras får 540+mva

men driver fortsatt å undersøker pris. så skriver mer når jeg får flere priser.

er det miljøavgift på plastkjernen i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Dag: Plasten er av typen Silotite og prisen som jeg har fått er 490,- inkl. miljøavgift + mva. Frakta må jeg ordne selv, men jeg bor ca 10 min fra der jeg henter plasten. Derfor at jeg fikk til denne avtalen var at jeg skulle kjøpe alt av plast og nett hos han. Han har 2 typer nett, men jeg bruker tama nett. Har tenkt å prøve lengden 4200m nå i sommer, så får vi se om den holder mål. Slik jeg ser det så er \&quot\;trådene\&quot\; i 4200m litt annerledes bygd opp en den på 3600m. Det er mange som har spurt meg om jeg kan videreselge plast/folie til den prisen jeg har fått, men det kan jeg dessverre ikke.

Får tilbud fra firmaet Baca i Bergen og dei har plast/folie av merket \&quot\;Farm Film\&quot\;. Har prøvd denne plast/folie typen og den har fungert greit hos meg. I år fekk jeg tilbud på kr. 510,- + mva og det er fraktfritt ved bestilling av 2 paller. Der er Morten Hamre som tar opp bestilling hos dette firmaet. Tlf: 559 27 743 - 907 908 30. www.baca.no. For å få dette tilbudet må ein være rask for å bestille, da forhandsalget går ut denne mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Mc: Med andre ord. Selger han ikke silotiet til den prisen lengre? Fordi det er jo billig. Kjøper inn mye plast. Men kan jo prøve å ringe..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Silogras, men likte den dårlig pga at den var \&quot\;klinete\&quot\;, satte mye lim på forstrekkerne. Det ble ektra arbeid med renhold, og med dårlig rengjorte forstrekkere blir det heft og brudd.

Har som bonden holdt oss til Trio og Rani, men vurderer Silotite pga av betydelig lavere pris. Størsteparten av forbruket er til 4-kant bunter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kv: Jeg skal ta ein tlf. til han. Nå er han på ferie, men så fort han er tilbake skal jeg forhøre meg om pris. Den prisen jeg fikk var under forhandsalg, men er det snakk om noen paller, så kan det vel hende at du får ein grei pris. Jeg tar kontakt med deg Kv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NGK_1
Har i dag fått pris på Rani frå AK, 580,- +mva ved kjøp av 4 paller. Er det fleire som har fått tilbud?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kv: Nå har jeg snakket med han ang. pris på plast. Prisen heretter blir nå Kr 575,- + mva. Den prisen som jeg fikk, var at han hadde fått tak i eit parti nå i vinter, og jeg fekk kjøpt noen paller til denne \&quot\;gode\&quot\; prisen. Dette partiet er han tom for.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

da var rundballeplasten bestilt, havnet på 545+MVA. av merket silotite.

syns ikke det ble alt får ille fremfor felleskjøpet sin pris på 587,5(steg nå denne uke til ca 607+MVA)

flere som har bestilt å fått en \&quot\;god\&quot\; pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Har kjørt Silograss på Orkel i flere år, og bestillt til denne sesongen, og er godt fornøyd med den:-) Går fint både på 1260 Agronic og HiQ! Som Idefox har jeg også kjørt Silotite, og denne fungerer også bra. Kan trygt anbefale Silograss til Orkel, og andre presser for den del:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute_1
Ja, okei... Da er prisen som forsentralen reklamerer for på 530,- ikke så gale? Gjelder kansje bare større kvanta...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
Vet ikke hvor mye du må kjøpe for å få den prisen, men på ett fullt vogntog får du den iallefall vil jeg tro!! Glemte å nevne nett i mitt forrige innlegg. Vi bruker også nett ifra Forsentralen, Novatex 3600 meter, og det fungerer godt på Orkel pressene. Også JD og Welger pressene fungerer dette nettet godt på:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

Hei, eg skal i år gå over på claas sin plast, denne skal vist vere av den bedre typen.

 

Prisen eg fekk på den va 565+mva

ak og fk var dyrare for min del, eg bestilte 5 paller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...