Gå til innhold

traktor råd


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd før jeg kjøper traktor og utstyr!

Skal brukes på Trøndelag til å rydde gården etter å ha lagt ned ca 400 sitka graner plus vanlig vedliekhold som bruk av beitepusser. Tenkte meg en robust traktor med 90-100 hk med en sterk laster og tømmerklo plus en ca 6 tons henger med høye karmer. Blir vel rundt 200 lass med greiner som skal kjøres ca 5 km på offentlig vei.

Utfordringen er at traktoren blir stående noen måneder om vinteren da jeg ikke er der. Bør vel da finne en traktor uten for mye elekronikk som ikke står seg i hjel? Jeg vokste opp med JD 710 så er ikke bortskjemt.. Takker for alle råd.

Vurderer en JD 2850 eller en Ford 7740 men er åpen for alle forslag. Er Fiat et alternativ? Men detter på kysten så den ruster vel opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du skal ha en Fiat som ikke ruster, må du ha en som er  (fra fabrikk) 1988 modell eller nyere. De er galvaniserte. Det forekommer at noen er bruktimportet, i enkelte tilfeller kan det se ut som traktoren f.eks er 1990 modell (importert inn i 1990) mens produksjonsåret for traktoren er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM du skal ha en Fiat som ikke ruster, må du ha en som er  (fra fabrikk) 1988 modell eller nyere. De er galvaniserte. Det forekommer at noen er bruktimportet, i enkelte tilfeller kan det se ut som traktoren f.eks er 1990 modell (importert inn i 1990) mens produksjonsåret for traktoren er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for den Lars. Det er notert.

Budsjettet mitt er ca 250 000 for traktro, henger og klo levert i Sør Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...