DuraAce Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Jeg har hvert år et overskudd på 2-300 rundballer. De siste årene har jeg hatt avtale med entreprenør hvor jeg betaler 150,- for slåing, raking og pressing/pakking pr. ball med 8 lag plast (ikke ensileringsmiddel). Han kjøper samtlige baller jeg ikke bruker opp selv (ammeku/sau) og i 2011 var prisen 330,- (hentepris). I etterpåklokskap ser jeg jo at spesielt de 3 siste åra har det vært meget god omsetning av grasballer (til høye priser), så jeg lurer på å gå tilbake igjen til å selge selv. Hva gjør dere som er i samme situasjon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Satser på noe korn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 for all del ikkje så mer korn her på jæren,,,trenger hvert grasstrå av gras , vertfall sånn så årene er nå...er ikkje noe problem å selge baller for rundtomkring 500 her nå,,sjøl med den låge tørrstoffprosenten som vert denne sesongen.,men er nokk ikkje så galen deal du har...betaler over 150 for bare pressinga (8lag) + slåing + raking + (vending) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bergum_1 Posted January 1, 2012 Share Posted January 1, 2012 Her i Rakkestad(Østfold)betalte jeg i 2011 140,-pr.balle for pressing/pakking med 8 lag plast og slåing/raking på timebasis(600,. pr.time) Vi selger ballene for 250-300,-,mer er det ikke å få her i distriktet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.