Gå til innhold

Nyaas maskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest valtra_1
Det er heilt klart at den som kjøpt traktoren hos forhandleren får service først og det er noe vi som kunder forlanger. Får service midt på natta om jeg trenger det, får og lånetraktor innen 24 timer om det trengs. Kjøp gjerne import trakor om du har tid til å la den stå en uke eller to.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Tror at det ikke er noe fasitsvar på om du får bedre service elr ikke på norsk kontra import.Tror det varierer veldig fra forhandler til forhandler.For min sin del har jeg fått like god hjelp ved problemer med import som med traktorer jeg har kjøpt av forhandleren.Tror faktisk at forhandler enkelte ganger gjør større forskjell på om hvem som ringer etter hjelp,en om det er import elr ikke.

Ellers må jeg si meg enig med TG når det gjelder den økonomiske biten med nykjøp kontra import viss maskinene skal gå mye å hardt i entrepenørkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service er jo veldig variabelt,uansett hvor du investerer og hvor mye du har investert.Noen forhandlere yter god service,og andre ikke.Noen har mindre servicenett enn A-K,FK og EIK osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er enige i at det og kjøpe en importert til 50- 60 tusen under forhandlerens pris av en importør er tullete, Men jeg ble overrasket over prisforskjellen når jeg begynte å undersøke dette og at euroen falt fra 8.15 til 7.6 hjalp jo betydelig. Har også undersøkt pris på mindre cnh og der blir forskjellen mye mindre. Importøren i tyskland forklarte prisforskjellen med at new holland priset seg mye ned der for å få markeds andeler i deer/fendt sitt hjemland mens de i norge priser seg opp. dermed blir forskjellen så stor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sign ola

 

Greit at du kan tjene noen flere penger på å foreksempel brøyte snø med en 30 år gammel traktor mens du bruker topplue og varmedress men det kan du jo si om alt da at det er bare tull å ha 20 varmegrader i hjemmet sitt for man kan jo kle på seg bedre foreksempel. så det å si at komfort ikke er viktig er bare tull men det er jo en økonomisk balansegang.

 

Vegard.

Jeg kjøper ikke helt den med at du blir satt bakerst i køa, det er ikke slik at hvis du under onnene eller snøbrøyting havarere så sier verkstedet at du får nok vente til vi er ferdige med 12 vedlikeholdsservicer og da kan vi kansje titte på det, i såfall er du ikke ønsket som kunde der. Og det er heller ikke sånn at du altid får service på timen selv om du har kjøpt traktoren der forde det har jo veldig mange andre også gjort,så hvis det står to andre med samme problem slipper de ikke alt de har i henda for å ta nettopp din. Tror det ligger litt misunelse i dette, at de som har kjøpt traktor hos forhandleren syntes det er ergelig at noen har skaffet seg en traktor noe billigere og dermed syntes de bør straffes for det, som sagt tidligere så betaler vi den samme timepris og verkstedet tjener penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
på de fleste verksteder er det vel dem som bestiller time først som får det, og det er vel ikke vanlig at verkstedledere spør om du har bruktimportert traktor når de vet at du ikke har kjøpt den ny hos dem...eller er det slik nede på Jæren f.eks.?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Er vel ingen her som har påstått at ikke import traktorene ikke glir fikset, men de må regne med at de må bruke litt lenger tid en kundetraktorer. Noen som har fått importert traktor av merkeforhandler?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan_Dag_1
Nå vil jeg bare hive inn et lite poeng i debatten. Jeg har aldrig og vil nok aldrig kjøpe importert traktor. Men det må vel være positivt at noen gjør det. Jeg innbiller meg at prisen på nye og brukte traktorer vil presses litt nedover. Hva hadde skjedd hvis ingen importerte? Da tror jeg prisene hadde steget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforståt litt tg for det var meg som skrev et svar til vegard og ikke han som skrev om misunelse, men ellers gode poeng du har. jeg skjønner at hvis det det er mange trktorer som bryter sammen samtidig blir de som har kjøpt traktoren prioritert men det er vel svært sjelden at det skjer med mange havari på en gang, har ikke inntrykk av dette her på østlandet ihvertfall. Jeg kjøper poenget ditt om stå tid uten å få en erstatnings traktor men for meg er det ikke et problem da vi har flere traktorer i familien og egen reserve traktor i brøytefirmaet som vi brøyter for. Men for ekelte entrepenører er nok dette viktig..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ting å si her. Men har ikke lest alle innleggene så kanskje sporer jeg av. Nyaas maskin, har den verste internettsiden jeg har sett. Helt forferdelig.

Har impotert 2 stk John Deere av Jacobsen-Maskin. Jeg og fin far som driver og jobber i firamet er fornøyd. Impotert en om gangen, første gangen var det en John Deere 6810 som var noe brukt, men gikk som ei kule. Andre gangen en 6920S som hadde godt 400 timer. Vel og merke uten AP. Har 1 stk andre John Deere som er kjøpt på FK. Vi får samme service på den som er impotert. Det er ikke tvil. Den Kostet 120 000,- mindre enn ny på fk, for 400 timer. Til og med de på verkstedet på fk, sa at vi burde impotere. Og garantien viker i norge som i england.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

på spørsmål om hvorvidt verkstedet hos merkeforhandleren tar seg av importtraktor eller ikke, et nytraktorsalg er jo også fremtidig inntekt ved verkstedarbeid. om en kunde da f.eks. ikke vil kjøpe ny Fendt kontra JD grunnet prisen, er det vel likevel bedre om en kunde bruktimporterer Fendt enn å kjøpe ny JD, det vil jeg tro at Eik synes.

 

Det kan jo også være noen som har behov for en traktor på 150-200hk som ikke skal brukes så mange timer pr år. ønsker man da en brukttraktor med lavt timetall og mye utstyr, kan bruktimport være et godt alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også at nyaas hadde en puma til salgs for 585 og det før a-k maskiner har lagt inn den på nettsiden sin, Har heller ikke hørt at prisene har kommet hos a-k. Da bør det kansje ikke komme som noen overraskelse at traktor salget til case stuper, virker ikke som om de er innteresert i å vise frem eller markedsføre det. noen som har hørt prisen på puma hos a-k?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg syns og AK sin noe letthåndige omgang med Case er merkelig, virker som at det var et merke de noe motvillig tok i mot. Selv om Case og New Holland etter hvert er blitt tvillingmerker, så syns jeg det er merkelig - i alle fall når det etter hvert viser seg at Case MXU har vist seg betydelig mer driftssikker enn New Holland TSA.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om å mene dette, er jo helt utrolig at de ikke markedsfører den nye pumaen i forveien for å skappe blest og innteresse rundt produktet noe de heller ikke gjorde med T7000 og T7500. Står ikke et ord om det på a-k sin side eller den spesial case siden du kan klikke deg inn på. Tror mye av grunnen ligger i at prisen er for høy og jeg har snakket med a-k selgere som ikke har den store troen på at det blir noen salgs hit. Og det er etter min mening pris og størelse som vil gjøre at den ikke kommer til å selge i noen stor skala, for produktet er mer en konkeranse dyktig og spesielt når den kommer med trinnløs. men da er den jo igjen veldig lik cvx/ T7500 og da er det helt klart mitt valg når prisen blir så lik. Føler at A-K maskiner mangler en god erstater for tm serien og som kan konkurere med JD 6030 serien som det selges utrolig mange av. Jeg annser meg som en skikkelig cnh patriot men vurderte en tid å gå over til JD. Heldigvis greide jeg å skaffe meg en NH fra tyskland og er i dag en lykkelig eier av den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1
Ja TG/hh, er vel ingen tvil om at \&quot\;lile\&quot\;Puma er noe av det yppertse idag, og helt sikkert den aller beste førerkabinen som er på markedet idag, slår Fendt sin langt ned i støvlene. Og så må det vel bli ordnings med oss som vil ha NH panser på den...og når den trinnløse kommer- så er man vel nesten i himmelen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg an Puma`n fredag hjå A-k Vinstra,ein heilt grei traktor. Men må komme med noen kommentarer: Ikkje digitalt klima-anlegg,og plasseringa av bryterne for varmeapp/klima-anlegg kunne dei vel greidd og plassert litt bedre(venstre hyttestolpe bak),inngang kun på venstre side,for og betjene hydraulisk utskytbar trekk-krok,så måtte du bakom og sette slangene inn i oljeuttakene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg har etter å ha lest igjennom innleggene Deres, litt lyst til å gi en kommentar.

Jeg vet at mange har ventet med lengsel og smerte på at Case IH Puma for alvor introduseres på det norske markedet. Det kan derfor virke som lanseringen ikke har vært prioritert hos A-K maskiner. Det er heldigvis ikke tilfelle :)

Det er først nå i høst at Case IH i St. Valentin, Østerrike er leveringsdyktige på Puma modeller i Multicontroller versjon. Øvrige Puma traktorer har hittil vært såkalte standard modeller uten MC.

Vi har derfor ventet med visningen til Puma Multicontroller nå er tilgjenngelig.

Vi har god tro på at dette kan bli en populær traktor i Norge. Selv om mange ønsker trinnløs transmisjon, er det viktig å ta med seg at denne Powershift boksen er godt egnet til tyngre

trekk- operasjoner uten at dette medfører økt effekttap. I tillegg kan man tilpasse auto- funksjonen i girboksen slik at traktoren fungerer som en helautomatisk transmisjon og vil til en hver tid selv velge det giret som er best egnet.

Man kan selv legge inn ønsket tidspunkt for girskift utfra %-vis endring av motorturtall, før man aktiverer auto-funksjonen. Dermed har du en traktor som tar seg av giring på en optimal måte helt på egen hånd:)

Vi gleder oss til å vise Case IH Puma til alle interesserte kunder! Nå først på Agrovisjon i Stavanger.

Case IH har greid å bygge et godt sammensveiset team som satser seriøst på produktutvikling, kompetanse og kvalitet, hvilket vi får se resultatet av fra produktene som kommer bla. fra Østerrike i tiden som kommer.

Jeg er ganske sikker på at vi etterhvert vil lykkes med vår satsning på Case IH og løfter denne sterke merkevaren opp på den plassen den fortjener å være også på det norske markedet.

 

Med vennlig hilsen

Pål Kr. Opland

Produktspesialist Case IH

A-K maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Pål Kr. Opland

Kommer det folk fra A-K på Agritechnica nå i november.

har Power Shift`en på den lille Puma/T6000 helt samme funksjoner som den store/T7000, tenker her på muligheten til å stille inn ønsket tidspunkt ved girskifte.

Vil også fortelle at vi har en god gammel 6700-4 med Trima 78 mod, en fantastisk traktor med god førerkomfort og et ordentlig hurtigir. Videre har vi også 4610-2 82 mod, Ts115-4/Trima 5 03 mod, og sist en TS 135a 06. Er pr. idag kjempefornøyd med alle, men neste gang tror jeg det bli en Case med NH panser, hvis det blir mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magne.

Ja det vil være folk fra A-K maskiner på messa i Hannover. De mindre Puma-modellene vil være nesten helt like betjeningsmessig og de vil ha samme type transmisjon som sine større brødre.

Flott at du er godt fornøyd med dine blåe traktorer! At du får kjøpt Case IH med New Holland panser er desverre meeeeegeet tvilsomt:)

Hva hadde skjedd hvis du gikk til en Audi forhandler og spurt om å få kjøpt en Audi med BMW dekaler?? Responsen hadde vel ikke vært entydig posisitv tror jeg\;)

New Holland og Case IH er to forskjellige merker og to forskjellige traktorer.Forskjellene vil også bli større enn i dag på sikt da NH og CIH opperer som to uavhengige selskaper med to ulike utviklingsavdelinger i henholdsvis Basildon, England for New Holland og St.Valentin i Østerrike for Case IH, under paraplyorganisasjonen CNH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pål kr. opland. hadde det ikke vært en ide å ta inn steyr modellen 9100 istedet for dagens jxu? jxu selges jo som nh tla også. ser egentlig ut som en mye mer forseggjort traktor. kunne jo kommet som en erstatter for 6640 og 7740 som det egentlig ikke fins noe alternativ til nå uten at det veier alt for mye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til oppland.

Har det kommet noen priser på pumaen eller er det forsatt ikke fastlagt ?. For hvis prisen som anntydes på den siden her stemmer tror nå jeg at det skal bli bli vanskelig å selge den til andre enn ihuga case fans, ser ikke helt at dere kan kapre noen nye kunder med poveshift kassa som for alldel er veldig bra men det er vel kun trinnløs som gjelder i den pris og HK klassen,ihvertfall for de som har prøvekjørt det.( snakker nå om den store serien).Har den siste uka blitt godt kjent med multicontroller og den trinnløse kassa til cnh og må bare si at den kombinasjonen er helt rå, med vendegiret,joystick, cruisekontroll samt hydraulikk funksjoner. Den er uten tvil det beste armlennet på markedet.CVX/T7500 er etter min mening den beste traktoren på markedet. Det er bare prisen som er problemet men samenlignet med Fendt,JD med samme utstyrs nivå er de jo ikke dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, se nå for all del og legg ut litt info om den på nett siden deres for oss som er innteresert og det er en del av oss :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hh: En venn av meg i DK, kjører til daglig

Fendt 930 og er noe skeptisk til CNH men ble positivt overrasket da han prøvde PUMA 210 når de snittet mais. Han var forsåvidt godt fornøyd med girkassen, især under transport, mene han var misfornøyd med var at den ikke klarte å gire hurtig nok ned i automatposisjon når man kom til et bløtt område av jordet.

Fremhevet også avfjeringa av foraksel/hytta, støynivå og Multicontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...