DuraAce Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Hva egner seg til å sprøyte over våronn-redskaper som harv, plog såmaskin etc. etter at det er vaska rent. Bor i kystklima på vestlandet og har lyst å holde redskapen fin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted May 30, 2012 Share Posted May 30, 2012 Spillolje og diesel blandet sammen fungere fint. Overflata blir glatt og tett, samtidig som dette laget slites raskt bort når maskineriet blir tatt i bruk igjen senere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Du må/bør bruke spillolje fra hydraulikk og ikke fra motor. Jeg blander ca. 50/50, men har jeg mye olje bruker jeg gjerne noe mer av denne. I så- og gjødselkasse har jeg på små mengder, da det ellers blir et klebrig miljø. Det funker dårlig, for å si det sånn... Bare diesel er sikkert bedre her. Redskapen holder seg utrolig pen med slik innsmøring, særlig om den resten av året står under tak :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Jeg bruker å la trøska og gråtassen få en dusj om høsten ja, så det ville jeg definitivt gjort. Jeg bruker kompressor med sprøytekanne og det fungerer fint. Kan bli litt \"\;tregt\"\; ved for fet blanding. Så lenge jeg tapper av 100l. hydraulikkolje hvert 3. år hadde jeg aldri vurdert å kjøpe ferdig blanding ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.