Gå til innhold

Priser på rundballeplast 2011


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er det tid for og høste inn tilbud på plast folkens!

 

Kom med ulike priser, så får vi se hva markedet ligger på i år!

 

Selger Silograss for 515,-

 

Og Nowatex 3600m nett for 1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tid for og høste inn tilbud på plast folkens!

 

Kom med ulike priser, så får vi se hva markedet ligger på i år!

 

Selger Silograss for 515,-

 

Og Nowatex 3600m nett for 1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger for Fôrsentralen, så prisene er inklusiv miljøavgift.

Disse prisene holder ut Februar, da blir det et prishopp på 30-40,-

 

Så hver tidlig ute med plast i år! Ring Fôrsentralen og finn din nærmeste underselger!

 

Dette her blir solgt i nedre del av Valdres!

 

Dette er priser på 750 plast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at forsentralen er ute og lodder prisen. Til de som kjøper tidlig, pass på og få en garanti slik at dere får med dere ett eventuelt prisfall . Jeg har enda ikke fått en pris i februar som ikke er lavere i april. Dette gjelder blant annet Forsentralen Skei og FK.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silogras får vi kjøpt i Romsdalen for kr 510,-. Har bestilt noen paller med tynnfilm på 19 my for å prøve det i år. Koster kr 590,- for rullen og holder til 7 baller ekstra i forhold til vanlig 25 my film. FK var veldig tidlig ute med å ringe å tilby vanlig trioplast til 530,- og tynnfilm til 625,- og har tydeligvis lykkes med å selge mye her i distriktet, også fordi de tilbydde betalingsutsettelse til 1.oktober. Har aldri skjønt poenget med det, må jo betales lell.. Lønner seg å ha litt is i magen og ikke slå til på første og beste. Måtte dessuten ta 10 paller for å få den prisen på FK, og det blir nok noe i overkant fra meg når jeg har noen paller fra ifjor. Var et elendig gressår i fjor...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt plast/folie fra Bg emballasje. Folien er på lik høyde med dei andre som leverer plast her i norge. Bg folien kan sammenlignast med Supergrass som forsentralen selger, men til ein mye bedre pris.

For meg spiller det ingen rolle om det står rani - silotite- supergrass, så lenge denne folien fra bg gjer jobben sin. Syns også at prisen har mye å si. Hvorfor betale ekstra når ein kan få denne folien til en god pris! Jeg bestiller så pass mange paller at ein må prøve å få mest mulig igjen for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å bestille Bg plast i fjor, men fikk ikke noe respons. Ønsket meg bare noen få ruller for testing. Men hvis den funker så blir det nok å kjøpe av dem. Plastikk er den største kostnaden i dette her allikevel, så det er kun pris en bør se på.

 

Mc:Hvor mange baller presser du pr år? Hvilke presse bruker du? Har 3d pakking på vicon pressa mi, er kanskje litt krevende for plastikken da den vrir plasten 90 grader når filmrullholderne leger seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dole: Jeg er vel forholdsvis \&quot\;liten\&quot\; hvis ein ser på dei som presser i Trøndelag og på Jæren, men rundt 2000 baller pr år blir det. Pressa er ei Bio fra 2009 som jeg er fornøyd med.

 

Janeiso di: Ring til dei som står som referanser som har brukt Bg plasten. Det gjorde jeg og dei var stort sett fornøyde med den.

 

Gå inn på: www.bg-as.no

Dei har nå fått ny web side, og ein ser hvilken produkt dei har.

 

Den vanlige plasten/folien er tykkelsen på 25my, men Bg har også plasten i 30my og 35my. Dette må bestilles da dei kun tar inn den på 25my. Om dette er noen fordel kontra den på 25my er jeg litt usikker på, men plasten blir jo tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janeiso di: Tror ikke det er med frakt på disse prisene, men det kan vel hende at hvis du bestiller noen paller at ein kan få til ei avtale med Bg.

Jeg har muligheten til å hente plasten/folien selv. Henter når jeg er i disse trakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presser ca. 2000-3000 ball i året og har hittil kjøpt plast av fòrsentralen. Det nye nå er at de tilbyr tynnfilm på 19 my som er iføllge referanser meget bra. FK har også tilsvarende men til 30 kr mer pr. rull. Merk: Det er 2000 m kontra BG på 1500 m pr rull. Med vanlig silogras på 25 my pakker jeg inn ca. 30 baller, ca 5 mer enn når jeg pakker inn på vanlig måte. Med tynnfilmen så er det 2000 m lengde med 19 my plast og filmen strekkes mer, slik at den teorien jeg har hørt vil da tilsi ca 8 baller MER pr rull tynnfilm. Selv om tynnfilmen er dyrere, kr 490,-/rull (Fk 530,- og min 10paller!!!) så vil det tilsvare en 2000 m rull med 25 my til kr 420,-/rull. Fòrsentralen skal ha denne prisen fra pall nr 1 og vil være gunstigere. I år blir det uansett ikke noe storhandel med plast siden det for meg ble et katastrofeår i fjor med lite gras, bare 1600 baller, så jeg har noen paller fra ifjor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

fikk pris idag. silotite: 495kr+mva inkl frakt hjem på tunet.

trioplast: 525kr+mva hentes nærmeste fk avdeling.

tama nett 3600m 1600kr+mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her på gården går det mot investering av presse i løpet av et par år, så har et par spm angående r.b.plast som jeg håper de mer erfarne kan svare på.

Ser det snakkes om innkjøp av paller med plast. Hvor mange ruller er det på en pall ?

Er plasten lagringsdyktig, slik at en kan bruke ruller som har ligget over en vinter eller to ? Er det evt forskjell på de ulike merkene ang dette?

Er det noen av merkene en absolutt bør styre unna ? Og er det noen som anbefales sterkt? har leita litt på nettet, og ser at det finnes veldig mange forskjellige utgaver. Er det kvalitetsforskjeller som vises i praktisk bruk?

Evt er det noen typer som passer bedre til enkelte merker pakkere ?

 

Håper på svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Plast er plast stort sett, har ikke prøvd alt men hører ikke noe om praktiske forskjeller. Generelt så prøver jeg å unngå lagring, men så lenge plasten er lagret inne og i papp så tenker jeg at den må bli mange år før du får problemer. Samme med nett, ingen problem så lenge det lagres tørt. Kjøp plast der du får best pris eller service, prisene varierer veldig mye og er mest gunstig normalt på denne tiden her. Husk å være obs på antall meter på plastruller og nett, og at er riktig størrelse i forhold til pakker, det betyr endel for totalprisen. På en palle av sorten jeg kjøper er det 20 stk. Det bør holde til 600 baller +/- med 6 lag plast. Bruker gjerne 8 lag til meg selv..for å være sikker på å unngå mugg. Presser da gress på 50-80 % tørrstoff noe som gjør at det er viktig med skikkelig tett plast. Pris kommer ann på volum stort sett men med et forbruk på en pall eller to i året så regn med ca. 530,- kr/rull på 2000m og ca. 1600,- kr/nett på 3600 meter. Håper du blir LITT klokere av dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idefox: Det stemmer nok med 8 lag at de bare holder til 20, men i praksis så ligger jeg på 28-30 baller før plastskifte. Hvorfor er ikke godt å si annet enn at jeg merker stor forskjell på å pakke inn på tradisjonell måte kontra bruk av 3d innpakkingen. Bruker MYE mindre plast med 3d innkoblet. 6 lag er rikelig nok plast og er normalen her i nordvest. Vått gras blir uansett dårlig om det er 6 eller 8 lag, derfor presser jeg aldri gress som ikke har fått en halv til en dag fortørk. Sliter altfor mye på utstyret så da nekter jeg å kjøre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Dole:

 

Jeg kjører 3D pakking selv. Hvis du kjører 28 - 30 baller og kaller det 6 lag plast, så driver du direkte med svindel! Du kan umulig ha lest innstruksjonspapirene på hvordan du skal stille inn din maskin!! På 6 lag plast er det nesten ingenting og spare med 3-D pakking!! Det er 100 prosent sikkert! Alle andre påstander er løgn. Dette er ren mattematikk.

 

Jeg kjører 29 baller med 19My tykkelse med min 3-D pakking. Det er akkurat nok for å få til 6-lag plast med riktig overlapp. Hvis jeg derimor kjører for stor overlapp får jeg selvsagt mange flere baller pr.rull men da lurer jeg selvsagt kunden, noe som jeg for min del ikke synes er ønskelig!! Alt for mange useriøse, ikketenkende utøvere på dette markedet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...