Gå til innhold

BM T650 olje


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Him_self_1
trur det frakkeste du kunne gjort var og kjøpe en volvo 500 og sette inn en perkins 6-354, der kan du ta ut 140 hk uten problem, da får du en lett traktor med vannvittig motor,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
I stedet for Perkins 6\'er i Volvo 500 ville jeg satt inn en International Harvester 6\'er type 310 eller 358. Det er bare å ta bort det ca 10 cm tykke adapterhuset foran gearkassa så passer IH-motoren i stedet for Perkinsen. Det finnes knapt en motor som går penere enn de gamle 6-syl IH.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

100 hester i Volvo 500 er absolutt nok, ja. Tror neppe den bakstussen tåler mer heller. Men skal man legge mye arbeid i å bygge seg en slik gromtraktor så blir det et kjært barn, og den blir neppe brukt i det tyngste arbeidet.

Men poenget mitt var egentlig at en IH-sekser er en så utrolig mye grommere motor enn en Perkins 354. IH-sekserne går så jevnt og fint at det er en fryd å høre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

De fleste 4wd engelsk IH hadde ZF framaksel. Det slang bare noen enkelte med Kimco. Å bytte fra Kimco til ZF framaksel på Volvo 2254 lar seg nok gjøre, men da må du ta med hele drop-boxen. Ellers blir utvekslingen feil, og du må kompensere med helt feil størrelse på framhjulene.

slurekoblingen til framhjulene er også mye svakere på Kimco enn på ZF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

på oljetanken på høyre side er det 2 peileglass.

 

er begge for hydraulikk?

 

noen som kan gi meg en forklaring på det?

 

vanskelig uten instruksjonsbok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Lamellkoblingen for 4WD ER slurekoblingen. På gamle firehjulstrekkere er det vanlig at den skal ha et bestemt moment for å hindre brekkasjer i framakselen. For ca 30 år siden var det nesten bare Fiat og Valmet (utenom slike som MBtrac og County) som hadde direktedrift med klokobling og ingen lamellkløtsj. På nyere 4WD er dette ikke noe problem lenger siden akslene er blitt mye kraftigere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...