Gå til innhold

BM T650 olje


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

hallo

har en 80mod t650, jeg lurer på hvor jeg fyller på girolje? den er litt trang å gire..

stemmer det at det er påfylling rett bak gasspedalen? eller er det påfyllinga rett bak girstanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo

har en 80mod t650, jeg lurer på hvor jeg fyller på girolje? den er litt trang å gire..

stemmer det at det er påfylling rett bak gasspedalen? eller er det påfyllinga rett bak girstanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Påfylling bak girstang,bak gasspedalen fyller du hyraulikkolje.Lykke til med den gamle sliteren:) Har nettopp fått tak i en TD60 motor så eg har tenkt å sette i 650`en min,noen erfaring med det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei hvordan er det med volvor m hurtig gir sitter ikke hølet på den like bak clutchhuset mens påfyllinga til hovedkassa er v girstanga på toppen? skal det vere girolje der på begge to?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

takk for svar\;)

 

har ingen erfaring med TD60 motor i 650, ta kontakt med medlemmer i BM klubben, det begynner å bli noen med td60 motor vet jeg\;)

 

 

skal jeg bruke 80-90 olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
mf: nei, vi skal ikke fylle \&quot\;kompi\&quot\; olje på gearkassen, det er feil og bruke denne på \&quot\;alt\&quot\; fks motoren har ikke godt av denne type olje, legg heller på prisen noen få kroner og kjøp ordentlig motor olje. dette har du igjen for siden. mener og huske at gearkassen på bm 650 skal ha gear olje av viskositet 80-90 (gearway) lykke til\;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
kombi olje er olje som kan brukes på både motor,gir oh hydraulikk. det sa de på felleskjøpet da jeg skulle bytte olje på min traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
nei, du skal ikke undervurdere oljen, selv en gammel mf 35 fortjener god olje, ja, det går bra med kombi olje på motoren den første tiden, men den har ikke de gode egenskapene som kvalitets motorolje har. og 650 gerkasse ja vel, men er det sae 80-90 på den og du fyller 10-30 så er det stor forskjell gutter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
smøremiddler er \&quot\;lite\&quot\; og spare inn på egentlig. forskjellen på om motoren din går 7000 timer eller om den går 12000 kan være bla olje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
og mf: fk sa du kunne bruke den på alt!? nei den kan ikke brukes som hydrulikkolje på gravemaskiner etc og traktorer med sepperat hyd olje. samt traktorer med spessiele bremse systemer bla ih
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
jeg har en valmet 605,case 1394 og en massey ferguson 240. og disse har kombiolje på hydraulikk og gir. og mf240 har det også på motoren. har hatt det i alle år. ingen ting galt med det. og noen traktorer står det i instruksjons boken at kombi olje skal brukes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
hvet om et lokkalt verksted på en bensinstasjon i byggda, de byttet olje på en ny wag, problemet er at de ikke brukte en helt spesiel olje på denne motoren. det gikk galt etter kort tid. 60000 fattigere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei hva er wag?jeg bruker også litt dyrere olje en combi`n ,det begynte med at det kom ny traktor m hurtigir på gården den trengte litt bedre olje kjøper kun fat så da får også 135 n den samme olja,ble også fortalt at nyere turbomotorer trenkte litt bedre olje så den tønna er også oppgradert. men hvirdan er det med hurtiggiret på gamle volvor hva slags olje skal det ha?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1

wag=wolksvagen

jeg bruker samme transmisjonsolje på de gammle traktorene som på den nye, ungår dermed blanding av flere typer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Mr M: Volvo 650 med titan-6\'er ser du her.

 

 

TD 70 tar mer plass enn TD60, det blir mye mer jobb å bygge om panseret og flytte komponentene ut av motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Mr. M

Td63 og Td70 har etter min mening en liten mellomaksling på dieselpumpen. Dette fører til at pumpen sitter midt på motorblokken, og med det resultat at startmotoren ikke passer. Dette er den dyrekjøpte erfaringen jeg har. En Td60 fra en anleggsmaskin eller snutelastebil er den mest gunstige motoren. Da sitter viften på riktig plass og turboen har også en bedre plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Mr. M

Td63 og Td70 har etter min mening en liten mellomaksling på dieselpumpen. Dette fører til at pumpen sitter midt på motorblokken, og med det resultat at startmotoren ikke passer. Dette er den dyrekjøpte erfaringen jeg har. En Td60 fra en anleggsmaskin eller snutelastebil er den mest gunstige motoren. Da sitter viften på riktig plass og turboen har også en bedre plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Volvo Titan var verdens første serieproduserte lastebil med turbo i 1954. De første Volvo Titan hadde TD67 motor med 185 hk. De siste hadde TD96-motor med 210 hk, forløperen til N88 og F88.

TD96-motoren måtte raskt avløses av TD100 da den ikke holdt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hmm jeg har en volvo m hurtiggir har ikke noe servicebok,det var en bit ned til olja ifra nivåpluggen så jeg fylte etter en god del ca 6-7 liter nylig,hadde med en kyndig mekaniker som mente det skulle vere gearolje så det ble det-er det veldig feil? han mente det lukte gearolje-er litt usikker ettersom jeg har hørt andre babla om motorolje

hei hva slags olje feil gjorde de på wag´en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
de fylte feil type olje, men hadde samme spesefikasjoner som helsyntetisk olje har, men var en vesentlig feil så motoren gikk dukken. verksdeted fant det ut, og eierern fikk kvittering fra besinstasjonen som skiftet der det kom fram at de hadde fylt feil olje for denne motoren, noe som betydde 60000 kr i omkostninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Men kjære vene! Hvorfor drive å diskutere store ombygninger for å få inn diverse motorer når han bare ville etterfylle olje på girkassen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...