Gå til innhold

Sthil eller johnsred


NRF

Anbefalte innlegg

Gjest andreas_1
Er vel en smakssak, men liker selv jonsered best. Siden stilhl sverd ikke passer på jonsered og omvendt, så må en vel bare velge utifra hvilke forhandlere som er nermest.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fleire modellar av Jonsered og Husquarna i årevis, og held ein knapp på Husquarna. Dette grunna at den er noko meir påliteleg og lettstarta enn Jonsered. Det er ingenting som er meir irriterande enn å koma i skogen ein morgon med ei sag som ikkje vil gå... Ellers tykkjer eg eigenskapane og ytelsane til desse to sagene er nokså like.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt jonsered og Dolmar i årevis.Merkelig at ingen anbefaler disse Dolmar sagene, men det kan jo ha med forhandlernet og gjøre.Jonsered har vært driftsikker rent motormessig, men mye tull med plastdekslene på sidene spesielt startsnordekselet(tror det er biltt byttet 3

ganger på 10år). Dolmar sagen har vært av veldig god kvalitet og meget sprek, så fins det forhandlere i nærheten er disse absolutt og anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt både stihl og jonsred endel.Ville uten tvil godt for ei Sthil sag.Årsakene til valget er att Sthil har lavere vekt og bedre vekt balanse.Det att Jonsered har bedre vibrasjons demping tror jeg ikke noe på.Jeg blir iallefall mer sliten never og armer etter en dag i skogen med Jonsered enn med Sthil.

Dessuten:De 4 motorhavariene jeg har vært borti på motorsag har alle vært Jonsered.

Fordelen til Jonsered etter mine erfaringer er ett litt lavere drivstoff forbruk samt en større bensintank,men den er jo igjen med på og påvirke vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
det er elektrolux som lager Husquarna, Jonsered og partner. Har to jonsered men har lyst på ei sthilsag. Men så lenge det er FK som selger dem her er det ikke aktuelt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir: Det er fler enn FK som selger Stihl.En del Byggmakker butikker blandt annet,så er det vel noe som heter Stihlbutikken.Fikk selv bedre tilbud hos Byggmakker på Støren enn hos FK på Klett da jeg skulle kjøpe sag sist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nordland. FK en en vernabedrift som selger hundefôr og blomsterjord. Bestiller du deler el. lign. går det alltid lang tid før de kommer og når de gjør det, er det somregel feil deler som er kommet. Kjøpte ei ny gjødselpumpe dær for noen år siden. Den kom rustete og fæl til gårds. Selgeren tilbød seg å ha olje på den for at den ikke skulle ruste mere.. Det var min siste handel med FK. Handler kun en sjelden gang i butikken der hvis jeg ikke har andre alternativ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
kjøpte ei jonsread cs 2245s i fjor virket litt lat i begynelsen,men var og fikk den \&quot\;tunet\&quot\; litt stilte den til litt over 12000 o/min fungerte veldig mye bedre faktisk veldig billig og kjøre med,det jeg liker med den er at det er litt støre bensin tank i forhold til olje slik at du fyller bensin og olje ganske likt,har kjørt en del sthil(veldig god sag)om sommeren fylte du bare olje annen hver gang,kan bli rot(at du glemmer og fylle)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

sthil har bra sager men ikkje bruk aspen 2 den har for lite 2-takts olje til att den går bra. den går nårr den er kald men nårr den er varm då blir du sterk i armen av og dra.

johnsred har ein svakhet med start klffane på svinghjulet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere motorsagtevler på team Sthil, som også hogde 1000m3 om vinteren sa: \&quot\;I skogen er det Husquarna, har itte tid te å stå med ræva i været å skru!\&quot\;

Har selv en 15 år gammel Jonsered 2055W. Går fremdeles som ei klokke.

eneste gangen jeg har hatt problemer var i -35 og med Aspen. Det gikk ikke, men det var egentlig like greit.

Har alltid kjørt på aspen, og blåser den rein med jevne mellomrom. Det må til uansett merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...