NRF Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Har fått tilbud på en stihl motorsag og en jonsered motorsag, hva burde jeg kjøpe til proffbruk i bjørk og granskog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 defor det fungerer likedan på jonsered som på husqvarna. stihl funger som en støvsuger i skogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andreas_1 Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Er vel en smakssak, men liker selv jonsered best. Siden stilhl sverd ikke passer på jonsered og omvendt, så må en vel bare velge utifra hvilke forhandlere som er nermest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TF_1 Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Har hatt fleire modellar av Jonsered og Husquarna i årevis, og held ein knapp på Husquarna. Dette grunna at den er noko meir påliteleg og lettstarta enn Jonsered. Det er ingenting som er meir irriterande enn å koma i skogen ein morgon med ei sag som ikkje vil gå... Ellers tykkjer eg eigenskapane og ytelsane til desse to sagene er nokså like. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 jeg har brukt jonsered og Dolmar i årevis.Merkelig at ingen anbefaler disse Dolmar sagene, men det kan jo ha med forhandlernet og gjøre.Jonsered har vært driftsikker rent motormessig, men mye tull med plastdekslene på sidene spesielt startsnordekselet(tror det er biltt byttet 3 ganger på 10år). Dolmar sagen har vært av veldig god kvalitet og meget sprek, så fins det forhandlere i nærheten er disse absolutt og anbefale Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6470_1 Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Har brukt både stihl og jonsred endel.Ville uten tvil godt for ei Sthil sag.Årsakene til valget er att Sthil har lavere vekt og bedre vekt balanse.Det att Jonsered har bedre vibrasjons demping tror jeg ikke noe på.Jeg blir iallefall mer sliten never og armer etter en dag i skogen med Jonsered enn med Sthil. Dessuten:De 4 motorhavariene jeg har vært borti på motorsag har alle vært Jonsered. Fordelen til Jonsered etter mine erfaringer er ett litt lavere drivstoff forbruk samt en større bensintank,men den er jo igjen med på og påvirke vekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 det er elektrolux som lager Husquarna, Jonsered og partner. Har to jonsered men har lyst på ei sthilsag. Men så lenge det er FK som selger dem her er det ikke aktuelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andreas_1 Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 På Jonsered sagene betyr W at den har varme i håndtakene, og WH at den har varme i håndtakene og forgasseren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6470_1 Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Geir: Det er fler enn FK som selger Stihl.En del Byggmakker butikker blandt annet,så er det vel noe som heter Stihlbutikken.Fikk selv bedre tilbud hos Byggmakker på Støren enn hos FK på Klett da jeg skulle kjøpe sag sist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 15, 2008 Share Posted October 15, 2008 Jeg bor i nordland. FK en en vernabedrift som selger hundefôr og blomsterjord. Bestiller du deler el. lign. går det alltid lang tid før de kommer og når de gjør det, er det somregel feil deler som er kommet. Kjøpte ei ny gjødselpumpe dær for noen år siden. Den kom rustete og fæl til gårds. Selgeren tilbød seg å ha olje på den for at den ikke skulle ruste mere.. Det var min siste handel med FK. Handler kun en sjelden gang i butikken der hvis jeg ikke har andre alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rex_1 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 kjøpte ei jonsread cs 2245s i fjor virket litt lat i begynelsen,men var og fikk den \"\;tunet\"\; litt stilte den til litt over 12000 o/min fungerte veldig mye bedre faktisk veldig billig og kjøre med,det jeg liker med den er at det er litt støre bensin tank i forhold til olje slik at du fyller bensin og olje ganske likt,har kjørt en del sthil(veldig god sag)om sommeren fylte du bare olje annen hver gang,kan bli rot(at du glemmer og fylle) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Her til gards kjører vi stil \;o) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rex_1 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 god sag,men de litt eldre har en tendens til og være fryktlig tung starta,blei litt bedre når dem fikk primer og de komp:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 sthil har bra sager men ikkje bruk aspen 2 den har for lite 2-takts olje til att den går bra. den går nårr den er kald men nårr den er varm då blir du sterk i armen av og dra. johnsred har ein svakhet med start klffane på svinghjulet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 En tidligere motorsagtevler på team Sthil, som også hogde 1000m3 om vinteren sa: \"\;I skogen er det Husquarna, har itte tid te å stå med ræva i været å skru!\"\; Har selv en 15 år gammel Jonsered 2055W. Går fremdeles som ei klokke. eneste gangen jeg har hatt problemer var i -35 og med Aspen. Det gikk ikke, men det var egentlig like greit. Har alltid kjørt på aspen, og blåser den rein med jevne mellomrom. Det må til uansett merke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edvart Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Like gode sager, så det er hipp som happ hva man kjøper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts