Gå til innhold

Biltilhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Det var faktisk ikkje det nummeret på hengaren...ein liknandes som kunne legge ned alle sidene uavhengig...sa seljaren...men hugs aikkje heilt kva hengar det var.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Stefan_E._1

Henger meg på Ifor Willims. Kjøpte selv en slik for to-tre år siden. Den har holdt alt som ble lovet og vel så det. Min er en veldig stor og tot vekt 3500 kg.

 

De er veldig dyre i innkjøp, men som han sa selgern, de solgte 95% til proffbrukere og resten til private som skulle ha det beste.

 

Når man går over hengeren og legger merke til hvordan de er konstruerte, stivhet og soliditet kan man faktisk se at det ikke er spart på noe. Ledningsnett for eks, proffe lys (som type vogntog), bra kabler og skikkelige koblingsbokser. Kjempegreit om man for eks ønsker å sette på eksta markeringslys, bare åpne boksen og sette på kablene på ferdige uttak med strøm og jord.

 

I tillegg ser jeg det som profft at hengeren kommer med reservehjul, støttelabber bak og stoppeklosser ferdig montert.

 

Ifor Williams er store på hengere til landbruket i utlandet, og leveres i et utall varianter. Se tilhengerspesialisten.no

 

Eneste bakdelen jeg kan komme på, er den godt kunne skranglet litt mindre på dårlig vei, når den er tom. Dette kommer av de løse karmene, som har et festesystem som er laget for å vare livet ut, det er enkelt og solid.

 

I tillegg gjør høy nyttelast at hengeren nødvendigvis blir noe stiv ved tomkjøring.

 

En ting er sikkert, man får ofte det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

interesang tråd jeg lurer også på ny henger etter at jeg kjøpte meg en navara nylig som kan trekke 3000 kg.

Hvordan er det med \&quot\;semi hengere\&quot\;?altså en settere på ei kule i midten av planet har sett mange slike i usa samt noen?-2-3stk i norge er det å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...