Gå til innhold

Erfaring med rundballepakkar i bratta


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

ok, ja da kan jeg være med på at satelittpakkeren fungerer. På den nhk pakkeren jeg hadde var de paralellkoblet med kran for hver motor. Totalt ubrukbart, olja gikk jo selvsagt letteste vei.

Er det igjen andre modeller enn 1650 etter at kverneland tok over det finske brasket da? Vet De prøvde å videreføre 1500 trepunkt et år eller to etter at De kjøpte nhk, men har ikke sett de pakkerene på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

dagens 1800 bygger vel på NHK 1650 og 1700, leveres med en eller to forstrekkere, og i tillegg med et såkalt \&quot\;3D\&quot\; system som skal spare 17% plast eller noe sånt.

 

men tilbake til temaet, så tror jeg pakking i bratta er best med slept satelitt, da legger ballen av samme vei som du lesser den på, på en slept bordpakker vil ballen bli tippa av 90grader i forhold til pålessinga, noe som gjør at du må kjøre slik at du står på tvers når du tipper av, og enten oppover eller nedover når du lesser på, imot å lesse av rett foran neste ball. satelitt-pakkeren har selfølgelig fordel med lavt tyngdepunkt og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...