Gå til innhold

Ny traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Pedergarden_1
Har ringt Valtra forhandler idag for å få en 142 D på prøve, men blir vel ikke før 1.slåtten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Klokt valg! :-) lykke til, bare ta deg tid til å bli vand med traktoren, så regner jeg med at du liker den. Kjempegreier etter min erfaring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bonde_og_stolt_av_det_1
Du burde absolutt prøve en JD 6430 premium med autopower. En fin traktorstørrelse, etter min mening beste hytte og en solid traktor. I mai/juni kommer de nye traktorene og 6430 er ute av produksjon så ved nykjøp blir det ny type... r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gratulerer med et trygt og godt valg! Neste gang er sikkert utvalg og egenskaper for trinnløse enda bedre, og prisdifferansen sikkert mindre. Hva ble utslagsgivende for valget? Prøvde du valtra?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pedergarden_1
Det ble i hovedsak pris som gjorde utslaget. Prøvde en Valtra D,men vart ikke helt overbevist. Synest forøvrig at prisen på Valtra var litt drøy. Prøvde også JD 6430 AQ. Det var lik pris på JD og NH men fikk mer i innbytte hos AK så valget vart enkelt. + at NH har en mye bedre girkasse synest jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New-Holland_1

Du har gjort rett valg.

Har selv to New Holland og synes det er gode traktorer, den ene er en 6040 og er ganske lik 6060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kornbonde_i_nordtrøndelag_1
Det finnes bare en sjikkelig traktor.. Den er rød å snakker finsk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Gratulerer med ny traktor.

 

Til forrige innlegg: gratulerer med løsningen ang. hvilken traktor som er riktig......, nei, det finnes mange forskjellige riktige traktorer. Hvordan skal man si det? At JD er best fordi 27,5% kjører grønt? Eller at 72,5% vet best fordi de ikke gjør det? At Valtra er best fordi de ligger på 4. plass i år med 13,5%? Eller at 86,5% vet best fordi de ikke har kjøpt Valtra i år?

Slike påstander helger ikke på greip! Vi har forskjellige behov, ønsker, vaner, avstand til verksted osv. samt veldig forskjellige spesifikasjoner fra merke til merke.

 

Jeg for min del har ennå ikke funnet den perfekte traktor, men mener at den skal ha nesen til MF, hytta til JD med rattilt fra Valtra, trekkrok og 3.pkt. fra JD, gearkasse fra Fendt eller andre med trinnløs og kjørepåedal. Håper denne traktoren kommer om noen år...... Ser for meg at den hadde blitt en klar vinner som 4-syl. traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...