Gå til innhold

Valtra M 150 50km (..spesifikasjonar..?)


xeobib

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Selvfølgelig har det noe å si hva egenvekta er.

Hvis du har en traktor med egenvekt på 4800 kg og utstyr på 1200 kg (laster++) da er egenvekta 6000. Da har du redusert nyttelasta vesentlig for den har du brukt i utstyr. Enkelte JD med en del utstyr kan knappt henge på en tom henger før de for overlast, da er det moro å treffe BT, for du kan ikke overstige totalvekta, og den står klart i vognkortet. Rune må vel banke snøskuffa tom for snø før han kjører på veg ellers er det vel overlast..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
I Bedre Gardsdrift (Nr.8/03) sin test av JD 6920 AP, står det i tekniske data at den har en tillatt totalvekt på 10500 kg, som du sa Rune. Egenvekta oppgis til 6665 kg. Dette gir en nyttelast på 3835 kg. Så du i vognkortet på vekta, eller har du veid den? Tror ikke vekta av lasteren er med i vognkortet, men er ikke helt sikker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

Hei. Jeg kommer litt sent inn i debatten grunnet en ukes ferie, men jeg har likevel litt å si.

 

Jeg har en M150 2004mod, 970 laster, 600/480dekk, ikke fjæring, ikke helsveisa felger. Traktoren er registrert for 50km/t da det står klart og tydelig speifisert i vognkortet.

 

Det jeg liker best med denne traktoren e faktisk vei-egenskapene.den går suverent etter veien, og spessielt med 12tonns korn henger. traktoren flyter som bare det og jeg har til nå ikke prøvd en traktor uten fjæring som går så fint etter veien.

 

Er noen i tvil er det bare å ta turen til trøndelag for prøvekjøring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har samme erfaring med 6850 Valtra som har noenlunde samme vektfordeling, kjørte en test med laster og ingenting bak i 50 km, gikk som en drøm på veien, hengte på ett lodd på 1500 kg bak, akkurat det samme, den gikk helt i \&quot\;flyt\&quot\;, kunne ikke se kaffien rørte seg i koppen, den har ikke fjøring og ikke helsveiste felger, som heller ikke er noe krav fra BT eller vegdirektoratet, og den er merket med 50km i vognkort..tull å si at noen selgere \&quot\;lurer\&quot\; kunder med å oppjustere fra 40 til 50, det tror jeg ikke har sjedd. Må ha spesial PC til å gjøre det på dagens Valtra, (fjerne turtallsperre) og det er det bare godkjente Valtra merk verk som har, tror dere de setter rykte sitt på spill for det, Nei da får de både BT og Finland på nakken, Men det er lett å få de gokjent av BT i etterkant, vist der er 50 km fra fabrikk som er sperret med 40km, og Valtra verksted kan oppgjustere de etter at BT har godkjent de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil rette en takk til Bjarne og Elias!!

De kan bekrefte nettop det jeg skrev i går. JEg har hørt dette av snøkjørerne og gatefeierne i Oslo. (Og der rir dem mange mil etter veien!) Valtra har finfine kjøreegenskaper på vegen.

Men jeg har også erfart att alfa og omega for gangen på vegen er dekkene. Pluss gassklokke demping på lasteren.

Billige østeuropadekk, og defekt demping på lasteren, ja da hopper og gynger selv den mest perfekte traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...