Gå til innhold

Valtra Versu


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bjarne_1
tja, det jeg kommer på i farten er: front hydr., fjærende foraksling/hytte, klima controll, 50km/t, full lyspåkke med xenon arbeidslys, ekstra kraftig løftekaft bak, ellers er vel resten std. Noe du mener jeg mangler, \&quot\;Valtra\&quot\;?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Rune, at JD 6000 serie lå så langt framme i løypa da den kom i 1992 er jeg ikke så sikker på. Bortsett fra rammebjelker (som jo heller ikke er noen ny idè) så hadde Case IH 5000 maxxum hatt det meste i 3 år allerede, siden 1989.

Den hadde rammekonstruksjon \&quot\;bare\&quot\; rundt motoren, men motoren sto på gummiputer. Case Maxxum var først med lastkjennende hydraulikk. Ellers har den alltid hatt clutchfritt vendegear på venstre side av rattet (riktignok uten fristilling de første fire årene, men JD hadde jo vendegearet på høyre sida noen år. Maxxum hadde også fire hurtiggear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Helt riktig Konrad, før Fendt kom med sine \&quot\;nye\&quot\; modeller var de faktisk mer gammeldagse enn en Ursus. Husk at på Ursus er det standard med hurtiggear og hydraulisk PTO-kløtsj, mens gamle Fendt ikke hadde noen av delene! Gamle Fendter er for all del et vest-tysk kvalitetsprodukt som har gitt eierne mange problemfrie timer. Men Gud hjelpe meg for en gammeldags konstruksjon egentlig, med et heller primitivt førermiljø, liten hydraulikkapasitet, håndkløtsj på PTO, tørre bremser og ikke hurtiggear.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Bjarne. Hvilken fjæring har du valgt? Den semiaktive koster ikke mer en 8 tusen ekstra i forhold til den vanlige. Ville og valgt bremser i foraksel.

Hva bruker du frontlyft til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Må bare si til Bjarne att det virker som ett

glimmrende valg.

Sammenlignet du priser med andre med tilsvarende utsyr??

Hører Valtra er veldig gode på pris for tia.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne_1

\&quot\;Auto Comfort hytte-framakselfjæring\&quot\; er det krusset av på i skreddersømmen, så mere detaljer enn det vet jeg ikke om fjæringen. Også har jeg valgt hovedstrømmsbryter, så jeg slipper å glemme å slå på/av kjørelysene:)

 

Frontløften skal brukes til å transportere potetkasser, og brukes til diverse mindre jordbruksredskaper.

 

jeg vurderte fendt, MF og valtra. Jeg sammenlignet prisen jeg fikk på mf 6495 og 202 versu, og versu var noen ti-tusen billigere enn mf (sammenlignbare priser). Det var vel andre ting enn prisen som gjorde utslaget for handelen, for min del da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...