Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Eldre John Deere hadde navnet \"\;power synchron\"\; hvis de hadde synkronisert girkasse og vanlig to-trinns hurtiggear. Hurtiggearet het, hvis jeg ikke husker feil, \"\;Hi-Lo.\"\; Det var nemlig mulig å bestille John Deere 40-serie med SG2 hytte, med lange girstenger midt i gulvet og uten synkronisering. Jeg har sett en eller to bruktimporterte av denne typen. De som ikke hadde hurtiggear het bare \"\;synchron\"\; hvis gearkassa var synkronisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Eldre John Deere hadde navnet \"\;power synchron\"\; hvis de hadde synkronisert girkasse og vanlig to-trinns hurtiggear. Hurtiggearet het, hvis jeg ikke husker feil, \"\;Hi-Lo.\"\; Det var nemlig mulig å bestille John Deere 40-serie med SG2 hytte, med lange girstenger midt i gulvet og uten synkronisering. Jeg har sett en eller to bruktimporterte av denne typen. De som ikke hadde hurtiggear het bare \"\;synchron\"\; hvis gearkassa var synkronisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runeav_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Oddbjørn. Arrester meg hvis jeg tar feil nå. Den JD med midtmonterte spaker,i SG2 hytta,kom kun på 1640en,og het jubileum(som på 6000 serien),som rett og slett var en billigere utgave av SG2 hytta.Har aldri sett det på noe annet en 1640,men mulig de andre har det.Har selv hatt en 1995,JD 6200 jubileum. Den kutta de 2 gir av.Senere er jo dette blitt S,og senere SE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runeav_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Oddbjørn. Arrester meg hvis jeg tar feil nå. Den JD med midtmonterte spaker,i SG2 hytta,kom kun på 1640en,og het jubileum(som på 6000 serien),som rett og slett var en billigere utgave av SG2 hytta.Har aldri sett det på noe annet en 1640,men mulig de andre har det.Har selv hatt en 1995,JD 6200 jubileum. Den kutta de 2 gir av.Senere er jo dette blitt S,og senere SE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bache_G_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Angående John Deere, det ble vel levert en X-E utgave av 40-serien med SG2 hytte etterhvert, med girspaker i midten, kun 540pto og gult tak. Dette var mulig på 1640, 2040, 2040S og 2140. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bache_G_1 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Angående John Deere, det ble vel levert en X-E utgave av 40-serien med SG2 hytte etterhvert, med girspaker i midten, kun 540pto og gult tak. Dette var mulig på 1640, 2040, 2040S og 2140. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åge_1 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Skal moderere meg i forhold til oppbygning. Mine definisjoner: Full Powershift: Alle gearskift foregår uten momentavbrudd Powershift: Gearing uten momentavbrudd Semi Powershift: Automatisert gearing med momentavbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åge_1 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Skal moderere meg i forhold til oppbygning. Mine definisjoner: Full Powershift: Alle gearskift foregår uten momentavbrudd Powershift: Gearing uten momentavbrudd Semi Powershift: Automatisert gearing med momentavbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Åge, hvis du skriv at Semi-Powershift har \"\;automatisert giring med momentavbrudd\"\; mellom gruppegirene. Så er je helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Åge, hvis du skriv at Semi-Powershift har \"\;automatisert giring med momentavbrudd\"\; mellom gruppegirene. Så er je helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åge_1 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hva kaller vi da C/NH sine løsninger. Er ikke riktig sikker på at 40-serie/TS/TSA gearer uten momentavbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Åge_1 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hva kaller vi da C/NH sine løsninger. Er ikke riktig sikker på at 40-serie/TS/TSA gearer uten momentavbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 CNH\'\'\'\'s transmisjon i 40-serie/TS/TSA og Case IH MXU vil jeg kalle en semipowershift. Den har momentavbrudd mellom grupegirene. Det vil si momentavbrudd mellom 4. og 5. gir, mellom 8. og 9. gir, mellom 12. og 13.gir....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oddbjørn_1 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 CNH\'\'\'\'s transmisjon i 40-serie/TS/TSA og Case IH MXU vil jeg kalle en semipowershift. Den har momentavbrudd mellom grupegirene. Det vil si momentavbrudd mellom 4. og 5. gir, mellom 8. og 9. gir, mellom 12. og 13.gir....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg syns dagens moderne girkasser har for lite momentavbrudd, jeg savner dobbeltclutching og mellomgass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg syns dagens moderne girkasser har for lite momentavbrudd, jeg savner dobbeltclutching og mellomgass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 De som absolutt vil gire usynkroniserte kasser kan kjøpe seg en gammel URSUS. Eller enda verre: En Volvo BM 650 og oppover. Der må du treffe eksakt med turtallet med en gang. Ellers må du stoppe og begynne fra stillestående igjen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 De som absolutt vil gire usynkroniserte kasser kan kjøpe seg en gammel URSUS. Eller enda verre: En Volvo BM 650 og oppover. Der må du treffe eksakt med turtallet med en gang. Ellers må du stoppe og begynne fra stillestående igjen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (Powershift) er en hydraulisk manøvrert girkasse. dette tillater at føreren kan skifte gir mens kraftoverføringa pågår. dette brukes på maskiner som skal skifte utveksling og kjøreretning raskt. som fks, hjullaster og dumper osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (Powershift) er en hydraulisk manøvrert girkasse. dette tillater at føreren kan skifte gir mens kraftoverføringa pågår. dette brukes på maskiner som skal skifte utveksling og kjøreretning raskt. som fks, hjullaster og dumper osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar