Gå til innhold

Traktor kjøp?? Valtra??


Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg ønsker å bytte ut min valtra 900 i en N111 h.tech, hadde det vært fint om noen har noen råd eller tips eller positive/negative erfaringer med dette.

 

Jeg er nok litt valtra "fan", men om noen mener jeg burde se på andre typer/prøvekjøre før jeg bestemmer meg så hadde disse synspunktene også vært interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Undrende_1

Da jeg ønsker å bytte ut min valtra 900 i en N111 h.tech, hadde det vært fint om noen har noen råd eller tips eller positive/negative erfaringer med dette.

 

Jeg er nok litt valtra \&quot\;fan\&quot\;, men om noen mener jeg burde se på andre typer/prøvekjøre før jeg bestemmer meg så hadde disse synspunktene også vært interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Rune det hentydes en pris på 600 tusen for JD 5100R en valtra N92 med 100 hk og tilsvarende utstyr får du for ca 500 tusen, hva er da dyrt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hørtes ut til å vere eit fornuftig valg av trådstarteren! viss han er godt fornøgd med både traktoren å serviceapperatet rundt den traktoren han allerede har, kvifor skal ha då så seriøst vurdere å kjøpe seg ein john deere?? bare fordi at enkelte har både john deere å fk på brødskiva.. eg har sagt det før å seier det igjen, det er kun ein enkel grunn til at john deere er bestselger! åra fk hadde både john deere å valtra, var valtraen bestselgeren, å john deere solgte mange færre!! john deere er ikkje ein betre traktor på nokon måte etter mitt syn, så eg meiner det var omtrendt de dommeste han kunne gjere? skal ikkje seie meir eg... men kjøp n111 du, du blir nok godt fornøgd med den:) lykke til!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Først så tror jeg at 5100R ikke kommer til å koste 600.000,-. Det er for dyrt rett og slett. Som sagt i en tidligere tård her får man en godt utstyrt 6030-serie for det. Nokk om det.

 

Nå vet jeg ikke hva traktoren skal brukes til eller hvor mye den skal brukes? Frontlaster? Ved frontlaster bruk på en så \&quot\;liten\&quot\; traktor ville jeg godt for ramme traktor. Men det er min mening. Valtra har blitt bedre på N-serien og jeg tror de er gode laster traktorer. Verre med T-serien, men det er ikke et alt. for deg. Så får man valtras lasterspak i armlenet på h.tech. Men spoleventil spakene er idiotisk plasert etter min mening.

 

Skal ikke gå inn på andre merker enn å si at MF 5400 har en fin girkasse. John Deere 62/6330, mulighet for el-ventiler og en fin elektrisk lasterspak (koster jo noe kroner) og en girspak med flere hurtiggir.

 

Synes du skal velge ut i fra service apparatet ditt. Ta stilling til det og den traktoren du liker best. Er du fornøyd med valtra ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kjøpe en. Selv om jeg liker john deere bedre så behøver ikke du å gjøre det.

 

Men prøv andre merker før du bestemmer deg for et, om du er usikker.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hold deg til Valtra som du har hatt og er fornøyd med, en Valtra med turbinkløtsj og frontlaster,unik kombinasjon, hvem andre kan tilby det??. Stor og romslig hytte, sete kan snus helt rundt, hvem andre kan tilby det?? Markedets beste kløtsjfrie vendegir og gir med knappekløtsj, hvem andre kan tilby det?? 5 års garanti uten egenandel, hvem andre kan tilby det??

Til deg Rune: hold deg for god til å rakke ned på aandre merker, snakk heller om det du har greie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

EP:

Du gikk hardt ut mot Rune, hva har du å si til ditt forsvar?? Ble stille fra deg nå.

 

Ble litt engasjert her, da jeg har ment at 5års garanti hos valtra ikke er noe bedre enn andre alternativer, og at valtra er gammeldags, og at valtra har en superstiv pris. Dette har jeg ment i mange år. Ringte på pris på en t202 med fuøøpowershift, startprisen var på over en million med null i utsyr, får vel nesten en 936 med 360hk til samme pris som en fulltutstyrt valtra t202.

Er derfor så oppgitt ovenfor de som på liv og død skal forsvare valtra. det er pene traktorer å se på og vendegiret med park er unkikt, samme med rattet, men der stopper det. en gml god ford er bedre å kjøre en de fordømte n valtrane, de er så stompete og fæle at skjønner egentlig ikke hvorfor så mange kjører dem, de er ikke beregnet for proffbruk. men er faktisk ålreite laster traktorer pga av fremakselen er langt frem, men de ser jo ikke ut i måneskin heller.huttemeitu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Rune du får klikke in på valtras hjemmesider og bestille noen brosjyrer så finner du ut forskjellen på N92 og N111, er begge hi-tech.

 

Claaas-fan. veilledende (villedende) priser har alle levrandører. så få en reell pris om du skal kjøpe traktor!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Frisk debatt! Mange gode traktorer på markede nå. Jeg har kjørt mye JD jeg og, fin traktor det og, god å kjøre, selv om det kan vere tung og litt størt å gire halve alfabete...

MF med frisikt er en fin ting, men dette blir mye smak og behag. Merkelig at Valtra som noen mener er gammeldags selger så bra, fullt på høyde med MF!! når det gjelder salgsstatistikk.

Til claas fan: tror prisen på en fullt utstyrt 202 Direct ligger på ca 950 000,-netto med laster og fjøring. Tenker en 936 ligger på ca 1,5 mil. med samme utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Litt utenom diskusjonen, men den har sklidd ut uansett. Beklager at den sklir ut enda mer. Får vel litt pepper nå, men det skal jeg tåle.

 

Men jeg vil utfordre readaksjonen litt.

 

Nå som det er snakk om pris på traktorer her. Ofte omtalte traktorer er JD7530, Fendt 820, Valtra T191(T202) + litt CHN i de effektklassene.

 

Så er det nå sånn at i traktoroversikten er bare veil priser. Så jeg lurer på om dere kan skaffe et tilbud fra selgere (ferdig prutet), i samme distrikt med det meste av utstyr som en entrepenør trenger. Spesifer de så likt som mulig gjerne med frontlift og pto, og laster.

 

Da tenkte jeg på følgende modeller:

 

JD 7530 (trinnløs)

Fendt 820

MF 7495

Valtra T202 Versu (Gjerne med trinnløs, men får vel ikke pris på de enda)

Case Puma 210

NH T7060 (?) Autocommand

 

Noen som savner noen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Som vanlig ble dette en debatt ang hvor dårlig og dyr Valtra er iforhold til andre....

Jeg undersøkte en del priser i oktober 2008 iforbindelse med traktorbytte.

Traktorene jeg fikk pris på var MF 6490, MF 7490, NH 6070, NH 6080, NH 7060, Valtra T 151 Advance, Valtra T 191 Advance, Valtra T 202 Versu og Valtra T 202 Direct. De billigste var NH 6070-6080 og Valtra T 151 Advance, disse er også noe mindre enn de andre. Det var noe samme pris på MF 6490 og Vatra T 191 Advance. Etter disse kom T 202 Versu, T 202 Direct, og de to dyreste var MF 7490 og NH 7060. Disse traktorene var bortimot likt utstyrt, med blandt annnet fronthydr. og PTO.

Pga planer om fjøsbygging synes vi klæss ny traktor ble i dyreste laget, sånn at valget falt på en brukt Valtra T 190 med fronthydr. og PTO.

Hadde vært interessant med en pris undersøkelse slik KV beskriver i BG. Sett opp ei utstyrsliste, og få selgerne til å rekne til kalkulatoren går varm!\;-)

Til trådstarter vil jeg si at en N 111 vil være et meget godt valg! Kjørte ifjor sommer en N 121, og synes det er en utrolig god maskin=) Vi har selv itillegg til T 190`en en 6850 og M 150, og vi er meget godt fornøyd med både traktorene og service fra forhandler! Lykke til!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil bare si at full 1000 timers service på valtra 6550 koster ca 10000 eks mva inkl. ventiljustering og alle oljer¨, inkl 70 l transmisjonsolje.

 

Bare bytte av transmisjonsolje og filter på JD 6600 koster 5000 kr eks mva..inkl 50 l transmisjonsolje..

 

Hva er det da med Valtra servicen og klage på prisen etter ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja. Og da er de \&quot\;veldig dyre\&quot\; filterene og med..., men rekner med Rune har en god forklaring på det og, var vist han som hadde så god greie på det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Rune:

Greit nok at du ikkje liker valtra, men du treng då for pokker ikkje sitja der å lyge??? dette du skriver om priser på deler å service om valtra kontra john deere er bare pisspreik! så eg vil oppfordre deg til å holde kjeft, eller iallefall vere ærlig viss du skal uttale deg m noko så helst!! På min valtra 6550 04mod koster ein 500t service, inkl alt av arbeid ca kr4200 pluss mva, å ein 1000t service 9-10000kr inkl alt av olje, filtre, luftfilter, arbeid osv! å ikkje kom her å fortell meg at john deere å felleskjøpet er så vanvittig mykje betre, for min del kan du kjøre den der john deeren din ein viss plass... men ein kompis av meg har ein jd6430 autopowr 07mod å ein valtra n92 08 mod. å han eg rett å slett imponert over den rimelige service kostnaden på valtraen kontra jd-en, for ein 500t service på valtraen var ca 1200kr rimligere på den hjå lmb, eller på hans tidl jd6210se hos fk! så du får ta deg saman å begynne å snakke sant, viss ikkje bør du holde deg ein annan plass. Folk kan bare peppre valtra kor dei vil for meg! meg viss dei begynner med lygn, viser det bare kor \&quot\;seriøse\&quot\; dei egentlig er. å som sagt for min del kan du kjøre heile john deeren din til der pepperen gror, men folk er forskjellige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1
Kansje ordlyden var litt hard fra valmet 365s, men er ikke først gang det kommer mange usanne opplysninger fra Rune. Så Rune kom med fakta eller la være å slenge dritt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1
He he, som vanlig er Rune ute å slenger med leppa der det er snakk om Valtra, like arti hver gang!\;-) Idag tok du litt hardt i likevel Rune, over 4000,- for luftfilter til motoren fikk meg litt nysgjerrig på hva det egentlig koster. Hos min servicespesialist på Valtra koster dette filteret ca 550,- Litt forskjell på det og det Rune mente det kostet, men han får sikkert betale 4000,- hvis han vil\;-) At servicen opp til garantitiden går ut må taes hos en spesialist synes jeg er helt greit, har fortsatt med det etter at garantien har gått ut også, føler det som en ekstra trygghet at knydig servicefolk tar seg av service. Dette hadde jeg gjort uannsett merke!:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Synes ikke ordlyden fra valmet365s var spesielt hard når det kommer sånne tullete påstander om at et motorluftfilter til en hatet traktorleverandør koster 4 000,-, altså 7-8 ganger så mye som veilpris. Når påstandene er så tatt ut av luften og er så langt fra virkeligheten skjønner jeg godt at enkelte hogger til litt.

Hvis jeg var en traktor, og tilfeldigvis en Valtra, da måtte vel et av de siste ønskene være å måtte stille seg opp på tunet til Rune en morgen uten at han viste om det på forhånd. Heheheheheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Riktig Rune, da er vi enige, ingen fasit, vi må selv vurdere hva som passer best for oss selv!\;-)

På de mest solgte merkene, JD, MF, NH og Valtra tror jeg ikke det er de helt store kostnadsforskjellene i kr. pr. driftstime totalt sett. Kan sikkert ta med Fendt, Deutz, Claas og evt andre også... Enkelt traktorer kan det være noe med fra alle merker, såkalte mandagstraktorer, men gjennomsnittlig tror jeg nok det vil ligge på noe det samme\;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
det er fortsatt \&quot\;kun\&quot\; 2 ting som valtra-folket trekker frem som fordeler, kvalitet som ingen andre er i nærheten av og den aller beste og lengst varende fabrikkgaranti. litt av en kombinasjon ja...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\; Re: Traktor kjøp?? Valtra??

Av: konrad 14.03.2009 19:37

det er fortsatt \&quot\;kun\&quot\; 2 ting som valtra-folket trekker frem som fordeler, kvalitet som ingen andre er i nærheten av og den aller beste og lengst varende fabrikkgaranti. litt av en kombinasjon ja... \&quot\;

 

Haha, det har jeg tenkt litt på jeg også. Det er liksom de to tingene som er så bra me Valtra, høres ikke ut som om hvordan traktorn er, bare at den har 5års garanti og at det er så sykt kvalitet på den :-)

+ at den 5års garantien er svin-dyr ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Prisen på VALTRA er betre enn JD sin for tida.

Har flere eksempel på dette.

Konklusjon: Rune, slutt å mess om priser.

Dette har du ikkje peiling på.

Sjølsakt er det ingen fasitt på priser,

men i flere hk størrelser er VALTRA veldig gunstig.

Det er vell ikkje mange som kan levere 12 forskjellige traktorer i 150hk klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

valtra har vært ut i mange år nå. kommer ny girkasse nå, men thats it, traktoren er jo den samme kjedelige håpløse traktoren, gasspedalen er jo egentlig ubrukelig. ingenting er ergonomisk, foringer, plastdeksler detter av.

fendt er best. john deere er bra. alt til sitt bruk, og valtra er best i skogen, og er jo ikke mange med normal økonomisk sans som driver sluttavvirkning lengre.

men valtra har unik motor og det bør de holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...