Gå til innhold

Traktor kjøp?? Valtra??


Gjest

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest valtra_1

Versu modellene blir levert rett etter påske og direkt kommer rett etter ferien (august-september)

Bakstussen er ny med separat hydraulikk og transmisjons oljer, disse forbindes med en varmeveksler som gjør at de kjøler varmer hverandre. Trinnløs/hurtigir modulen kan byttes ut i et deksel i siden av den nye kroppen, trenger ikke dele traktoren.

Kraftutaket er som før 2 trinn, burde kansje vært 4 men er giret opp mot max moment så funker med to og. Kjører selv med 1000/750 og har aldri savnet noe annet.

Ut fra de priser jeg har fått blir Valtra t202 noe billiger en JD 7530, men mellom 20 og 50 tusen betyr ikke så mye når man kjøper traktor til over en mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
En 7530 så og si med alt utstyr og frontlift/pto, blitzbjelke kamera forran, autotrac forberett tror jeg kom på en mill blank omtrent. Eller rett under eller rett over. Jeg synes 20-50 tusen fortsatt er penger, selv om vi snakker million klassen. Er bare tull å si at det ikke gjør noe. For min del er det ikke viktig hva en traktor koster ny, det er mellomlegget som teller. Og ved et godt mellomlegg får du en god totaløkonomi som er viktig. JD er noe av den beste, har vært kjørt i familien siden slutten av 80-tallet og har en fantastisk totaløkonomi. Det som jeg synes er viktig å nevne her er\; For de som vil ha trinnløs, så er det en engangs invistering. Ekstrautstyret detter ikke i pris, det er selve traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei,

 

Det er endel interessant her.

 

Men, et spørsmål til dere. Hvorfor utelukker/tar dere ikke med Case Puma i denne diskusjonen? Såvidt jeg ser ut i fra det dere sier her så er den betydelig billgere enn resten av merkene dere diskuterer pr hk (vel og merke uten den nye trinnløse girkassa). Er det noe galt med denne modellen, er den umoderne eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Undrende\&quot\; trådstarter lurte på om N111eh var tingen. Det er det.

Lavturtallsmotor er fantastisk til det meste.

Utrolig sterk rundt 1200 o/min.

Her er det mulig å spare diesel.

Slå til du...

(måtte få med noe seriøst også Olga...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Valtra er vel den traktoren som og holder seg best i bruktpris, en god ting å ta med når en skal kjøpe traktor. Og i tillegg er det vel den som det er minst problemer med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Prisen tror jeg er ca 35-40 mer enn 101, og ca det samme rimeligere enn 121 Hi tech,netto priser

Den har faktisk nesten like stort dreiemoment som en 141 Hi tech med 160 HK, når du kjører i eco, kan velge med en bryter om du vil ha lavturtalls traktor eller vanlig, Suverent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen her på forumet har rakket ned på, eller er misunnelig, på Valtra sin 5 års garanti, at de ikke kan ta servisene selv hjemme. Rekk opp handa de som kjøper en traktor til 600-800 tusen med mye utstyr og som ligger hjemme i grus og søle og prøver å ta en 1000 timer sjøl.....så pass avanserte som traktorene er blitt i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er ingen regel uten unntak.

Noen har tid og kunnskap til å gjøre rep selv.

Men det er nokk ikkje mange.

Ta service og rep på verksted folkens.

Støtt serviceavdelingene samme ka merke.

Olga har uannsett rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Delvis enig i att man har god betaling for å gjøre mye selv.Men det kreves kunnskap,tid og ikke minst godt verktøy for og gjøre større inngrep på egnenhånd,og verktøy av god kvalitet koster også penger.Selvfølgelig er det noe mange har samlet seg etter mange år,og man kan sikkert få lånt litt rundt om i nabolaget.Men f.eks en momentnøkkel som man får lånt hos naboen som har ligget i årevis med oppspent fjær kan skape store problemer når motoren skal til å snurre rundt igjen.

Jo nyere traktoren er jo viktiger er disse elementene,for f.eks på en motor på 4-5 liter tok man før ut 80-90 hk. I dag tar man ut 120-130hk og ofte mer.Da sier det seg selv att feilmarginene er mindre.

Men til de vanlige service punktene har man god betaling for og gjøre dette selv.Forhandleren tjener nok uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende_1

Som \&quot\;trådstarter\&quot\; syntes faktisk jeg at det kommer mye fornuftige og greie tips.

Den traktoren jeg velger vil kun gå i brøyting og ikke benyttes i drifta forøvrig, untatt noe kjøring med tømmerhenger(skogsbilveg).

Vil dette forandre noe på synspunktene og hva med dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Traktoren er ok til begge formål,

men kansje det hadde vert ein tanke å kjøpt eit hakk større.

N121h har 144 hk på max.

På denne får du mulighet til å velge Valtra sinn

turbinkløtsj.Suverent til brøyting.Har du prøvt?

Kor stor tømmervogn har du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Fin ting med Valtra er at du kan snu sete helt rundt og kjøre tømmerkrana den \&quot\;riktige\&quot\; veien, slippe å henge over sete, skal du da flytte deg litt kan du bare bruke vendegiret uten å behøve å vende sete tilbake igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Når det gjelder skogstraktor og det å snu sete, så bør man sterkt vurdere Steyr sine Forestverjoner. Dette gjelder alle deres serier, også tvillingmoddelene til Maxxum og T6000. Og her snakker man om Skikkelig skogsutrustning som virkelig tåler juling!!!

 

Og det bør jo være hevet over enhver tvil at Steyr er en bedre traktor en Valtra.

Tror nok at det skal være mulig å importere den direkte fra Østerrike hvis ikke AK vil.

 

Södberg og Haak (NH forhandler i Sverige) tilrigger T6000 til skogsmoddeller.

 

Uansett, lykke til og ha en fantastisk flott dag

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Nå lurer jeg på hvor mye brøyting du har? Hadde nokk godt for en 121 om du hadde litt variert tereng, serlig om du skal ha et skjær fremme. Det en min mening. Hvor mye mer koster en Advance enn en Hitech?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Magne: Ka er det som gjør Steyer til Kongen i skauen? Sikkert mange ok løsninger på den også,

men dette er fabrikkmont på VALTRA.

Tenker også på annenhåndsverdi.

Ser ut som Valtra er dei som holder seg veldig i pris. Dette er nokk litt pga garantien.

Veldig ok å kjøpe 5 år gammel traktor som alltid

har hatt garanti, og service er utført av fagfolk.

Prisen på TwinTrack til Valtra er også ok.

Ca 25.000 sa ein selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Dette blir litt på siden av hva trådstarter lurer på, men vil svare deg Pirka angående Steyr.

 

All skogsrigging av alle modeller til Steyr, fra den minste Compact serien (NH T4000) til CVT serien kan leveres med Steyr sin egenutvilkede beskyttelseutstyr. Dette er fra bukbeskyttele, kvisteavleder, beskyttelse av førerkabines hjørnesøyler + lys og ramme for beskyttelse av tak div. gitter.

Og dette er solide saker. Ser ut som det er brukt 1,3/4\&quot\; rør.

Profi og CVT kan også leveres med vendbar førersete og så har vi den geniale Multicontroller og ellers alt annet utstyr som landbruksmodellene kan leveres med.

Derfor vil jeg si at Steyr er bedre utstyrt enn Valtra for drift i skogen, men dette er så klart min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Magne.

Og alt av reservedeler får du det hos AK?

Hvorfor tar ikke AK de inn, måtte jo være noe for Norge.

Nå var det ikke skogsmaskin trådstarter var ute etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Nå er jo Steyr identisk med Case bortsett fra anner design på motorhjelm og tak på førerhus. Så deler og servicefolk vil det ikke være problem med gjennom AK.

Man kan som Case/NH også kjøpe Profi i enklere versjoner tilsvarende X-Line og Delta-modellene.

 

Og ja, jeg ser ikke det store problemet med at spesielt interesserte ikke skulle få lov å kjøpe Steyr i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

OS: N111eh eller adv kan ikkje leveres med turbin.

Dette pga det ekstremt gode dreiemomentet på lavt turtall.Da blir det problemer med turbin.

N121 leveres med turbin.

Naboen kjøpte N111eh, og er veldig fornøyd med

drivstoff-forbruk. Var ikkje dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Så på N121 er det dårligere dreiemoment på lavt turtall??? Hvorfor problemer på N111? Vær snill forklar!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...