Gå til innhold

Nye MF traktorer


Gjest

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Gjest peugeot_1
Har også gleda meg lenge no,men ingen nye MF har dukka opp. Trur at det trengs skal salget ikkje stupe i kjeller`n. Begynner å sakke akterut i forhold til de andre premiummerka nå ja, spesielt 54-og 64-serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Henke_1
Særtrekket med Massey som var Perkins-motorer(?) blir nå borte, og vi sitter igjen med motor fra Finske Sisu og girkasse fra tyske Fendt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vemund_1
den traktoren på bildet var jo mistenkelig lik bedre gardsdrift sin aprilspøk! får håpe dette er en ekte traktor, og ikke en syk syk spøk.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge en post på farmingforum.co.uk er det annonsert en \&quot\;ny og billigere\&quot\; 5400-serie i farmersguardian. på masseyferguson.com ligger det et intervju med martin richenhagen der han snakker om noe sånt som 11 nye produkter for MF i løpet av 2011, så det er ikke utenkelig at det titter frem noe nytt nå snart.

 

men tier 4 er vel ikke påkrevd for de under 170 hk på lenge ennå? og jeg har vondt for å se at mf er særlig utdatert i forhold til jd og nh i øyeblikket, eneste problemet jeg ser for mf er at de er blitt ganske friske til å ta seg betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye utslippskrav kommer alt neste år for 75-177 HK, og det blir spennende å se hva de ulike fabrikkene kommer med av tiltak for å imøtekomme dette. Og ikke minst hvor store prisøkningene blir.......

 

Derfor er det naturlig at MF kommer med nye modeller nå i 2011, og de skal vel basere seg på partikkelfilter etter hva jeg har skjønt.

 

Kravene til Tier 3B 56-130 kW (ca 75-177 HK) innen 01.01.2012

 

(Tier 4 innen 01.10.2014)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse.....

 

Det er vel svært sannsynlig at MF bytter ut alle sine Perkins-motorer med Agco SISU motorer etterhvert som nye krav trer i kraft.

Ingen tvil om hva de reklamerer for iallefall...

 

http://www.agcocorp.com/e3/egr_scr.aspx

 

Det kommer nok SCR på de fleste MF, iallefall de over 75- 100 HK???

 

(CNH har sagt de skal benytte EGR på T5000 serien, altså opp til ca 115 HK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

nå har vi jo sett den nye mf 5450 her i bg, var vel ikke så forferdelig spennede, en 5400 med de gamle mekanisk innsprøytede motorene og en spinklere drivlinje.

 

skal være et par hakk billigere enn de CR-motoriserte før denne blir noen salgsuksess trur eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en lettere og nedgradert 5400 som vil konkurrere direkte med JD`s 5_R serie. Oppgraderingen av de andre seriene kommer så vidt jeg har forstått senere som 5600-6600 og 7600.

Håper Eik ikke faller for fristelsen og priser de nye modellene ihjel. MF er \&quot\;steikdyr\&quot\;nok fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masseyene er dyre nok sopm de er nå ja, særlig 54 og 64 serien rundt 10 hester er stivt prisa, uten at lsitepris er så mye og gå etter tror jeg listeprisen på en 6455 lå over en JD 6430, en 6430 tilsvarer jo en 6470 effektmessig, og dette er også en pris der en importert fendt 310-312 med noen få hundre timer matcher, så man kan lure på om ferguson priser seg litt ut av markedet.

 

men poenget med den nye serien er vel nettopp å konkurrere på prsi ved å gå ned på spesifikasjon, men d kan selvsagt bli en fristelse til å skru prisen på de \&quot\;originale\&quot\; 5400 med CR motor enda et hakk opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei no synes eg MF må få ut finger\'\'\'\'n og vise oss de nye

66- og 76-seriane, om dei vil henge med.

No har vi venta lenge nok !

Dette med ein delvis ny 5400 serie var minimalt, og erstattar

vel berre eksisterande modellar 5425-5435-5445...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nye 54 serien kjem med4 nye modellar perkins motor 82 til 107 hk frisikt same lykter som 86 serien tøff design men hytta ser lik ut den gamle vekt under 4 tonn forbetra dyna 4 ny intregrert front hydr vert vist på sima i mars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

hadde nok ikke vært noen dum skyss det, og når de kan klemme en variotrans inn i 200-serien skulle man tro det var mulig å få det til med en 5400serie også uten at det ble hverken tungt eller klumpete.

 

og det trengs snart, cnh får jo en (antagelig nokså rimelig?) trinnløs til sine jxu&amp\; 5000 serie nå, og SDF har jo allerede en trinnløs i klassen.

 

er vel ikke fendt som skal konkurrere med disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det skulle jo være \&quot\;naturlig\&quot\; at vi fikk en 7655 ut i fra markedet forøvrig. I tillegg til transmisjons er det vel og spennende å se hva

nye hytter får med seg fra storebror 86-serien

Noe denne bonden ønsker seg er brems på Power Controll spaken,

og et skikkelig varmeapp. der det skal være : nede !

Synes dessuten instrumentpanelet på 86-serien skulle fulgt ratt-

bevegelsen og ikke stått i fast stilling.

Og så må vi få en skikkelig kjørecomputer a-la Fendt\'\'\'\'s siste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...