Gå til innhold

A-K maskiner markedsleder i Januar 2009!!!!


Karl Daniel

Anbefalte innlegg

Gjest Magne_1

I DK har de forstått det.

:)

www.landbrugsavisen.dk/Nyheder/Netnyheder/2009/6/15/Traktorsalget+er+helt+i+bund.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har Kjørt Case IH sida starten på \'\'\'\'90 tallet, og vært VELDIG fornøyd. Fram til jeg prøva min første \&quot\;CNH\&quot\; Case... Med påfølgende serviceapparat, og hvis detta er gjengs, er nok oppgangen til Ak relativt kortvarig.. For meg er det nå Valtra, og McCormick som gjelder. Upåklagelig service, og gode traktorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Hva som skjer i FK kan en jo lure på. Selvskryt fra FK Rogaland/Agder forteller om økt markedsandel i dette området. Er dette riktig??? i så tilfelle har dere i AK og andre en jobb å gjøre i det området. FK Agri har da også en sinnsyk stor jobb å gjøre da de blir nødt til å ha en dårligere utvikling enn hjorten har samlet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Trinnløst på de små er gammelt nytt - dette har da Bedre Gardsdrift skrevet om for omtrent et år siden. I en sak med en liten Boomer, med en utenlandsk produktsjef inni, der står det at det vil komme trinnløst også på de små.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Har jo vært en del områkeringer i FK sitt system i det siste, så noe rot kan det vel bli. Uansett så tror jeg konkuransen om kundene blir tøffere i fremtiden. Skal ærlig innrømme at det skiller ikke mye fra JD til MF, NH osv.. Som jeg syntes det gjorde på 90-tallet. De andre merkene har kommet etter viss ikke forbi også. Man ser jo trenden at flere bedrifter eier flere traktor merker for å samle utviklingen, gjøre den billigere og bruke den på alle sine modeller som Agro.

 

Serivce er viktig nå, men vil bli det enda viktigere fremover. Verkstedene må være rustet både økonomisk og teknisk til å takle mer og mer elektriske feil som løses via data og andre hjelpemidler. Da de fleste traktorer vil ha de samme utstyrslistene, så da er det pris, service, hvor man føler seg hjemme eller forkjærlighet som avgjør hvilket merke man handler.

 

Spurte nylig en selger på FK hvorfor ikke 5R hadde trinnløs som alt. Da litt enklere uten com.arm osv. Lik Fendt 300 for å konkurere. Han hadde egentlig ikke noe fornuftig svar, uten at det er vanskelig å selge en traktor i den HK klassen med trinnløs da prisen er høy. Han nevnte at prisen var høy nokk på en vanlig 5R og så frem til at 5M kom. De som absolutt ville ha trinnløs kunne kjøpe 62-6330.

 

Finner JD ut at det vil selge med Trinnløs på de små, vil de vel lage en. Men vi får se. De burde absolutt vudert å ha det som et alt. på den minste premium klassen sin også i tilegg til el.ventiler og fjøra fremaksel.

 

Uansett så tror jeg Valtra vil prege reg.statestikken fremover.. Flotte traktorer (4 syl), har ikke fått prøvd en enda, men det som skrives her høres lovende ut. Eneste de mangler nå er 3 eller flere pto hastigheter og en oppgradering inne i hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hmf:

Det stemmer det, men nå ser det ut til at disse modellene med trinnløs transmisjon vil bli presentert tidlig like over nyttår. T5000 vil få EasyDrive trinnløs mens T6000 får tilsvarende girkasse som i T7000.

Samtidig vil det bli presentert en ny T6090 og armlenet i T6000 vil bli det samme som T7000 AutoCommand. Dette armlenet har fått mye skryt av presse og brukere.

Det som imidlertid er spennende er om vi vil se en helt ny T5000 serie eller om det gamle designet stadig bibeholdes.

 

Er vel en grunn til at det kjøres store kampanjer på T5000 og T6000 for tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1
Ser fram til den nye 5000- serien til NH, mykje truleg vert det ein ny slik på meg til sommaren. min fendt 307 lsa frå -86 treng snart ei avløysing..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...