Gå til innhold

A-K maskiner markedsleder i Januar 2009!!!!


Karl Daniel

Anbefalte innlegg

Denne datoen må jo være som juleaften, nyttår og en neve bursdagsselskap for oss i A-K maskiner..

 

Det er per 2. februar registret 75 (22,4%) nye New Holland og 31 (9,3%) stk Case IH.. Noe som gir en total markedsandel på 31,7% for januar!! Dermed er New Holland markedsleder som merke, samt at A-K maskiner leder i kjedestatistikken! :-D

 

John Deere hadde 69(20,6%(BUUURN)) nyeregistrerte traktorer i samme periode, Massey 52(15,5%), Valtra 42(12,5%), Fendt 12(3,36%), Claas og Zetor med 10(3,0%) hver..

Totalt er det registret 335 traktorer denne perioden.

 

Dette er en flying start, på det som mange tror vil være et nokså dystert traktorår..

Om man forutsetter at salget er jevnt fordelt utover året ligger det ann til ca 4 000 traktorer i 2009, men det er muligens i overkant optimistisk!!

 

Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen på dette traktoråret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Rart de ikke selger mer av de røde, syns de er finere, og har vel mer utstyr og.

Salget er vel et resultat av de kampanjene som er satt i gang, som har hatt veldig gode priser nesten røverkjøp.

Medaljens bakside er vel at prisene på et AK versted ligger ca 50% over de andre nå, noe som den nye eigeren er skuld i.

Det som og kan skje er at annenhands verdien når traktoren skal byttes ikke blir så høy med de billige traktorene som kommer ut på markedet.

FK har problemer med det etter å ha solgt ut mange SE traktorer.

CNH leverer da i det minste ut godt utstyrte traktorer

Vil ønske lykke til for de som kjøper dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Gratulerer!!

Var nok godt å få litt trinnløst i stallen tenker jeg.

 

Har sett bildene av nye NH T7000cvt. Kommer til å bli en suksess. Synes personlig at armlenet ser bedre ut enn Puma cvx sitt..og mye bedre enn de andre merkene hvis vi ikke tar med Fendt900..

 

Lykke til det gode arbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Gratulere CHN.

 

Uansett er jeg enig at at Casen er finere og grommere : ) Hadde jeg skulle hatt CHN hadde det blitt rødt tror jeg.

 

Men Magne: hvor er bilder av NH T7000cvt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada kan selsagt diskuteres og har kjørt Case i mange år. Men JD er en real traktor som alle kan sette seg inn i å få til å gå. Jeg liker ikke all ny fixfaxeri. Driftssikkerheten og bruktpriser er og bra. Men mener vel generelt at det er for mye jåleri når det gjelder traktorpreferanser, og mange ville være tjent med å hente tilbud fra fler levrandører for å få en bedre pris. Når det gjelder pris på verkstedtjenester er FK av de rimeligste, ihvertfall her i området.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Valtra/Jens: Etter det jeg har hørt, så har FK en utfaktureringsgrad på verkstedet på 50% og oppover, mens de fleste andre forhandlerne ligger mellom 20 og 30%. til sammenligning ligger de fleste bilverkstedene rundt 120%
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me snakkast t årsskifte igjen, då e deere på topp igjen. burde vere obligatorisk for alle bønder å kjøyre deere, samvirke tena alle!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det sterkeste at det er slutt for JD på \&quot\;topp\&quot\; for evig å alltid!

Obligatorisk å kjøyre/kjøpe JD. Ja det virker nesten som det er slik for mange,meget mange.

Men aldrig i verden om jeg gjør det noen gang nei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Magne_1

Ligger vido mm der inne. Ser at armlenet kan justeres elektrisk fram of tilbake slik som sidepanelet til 70-serien kunne...

Dette blir bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt tidlig å juble etter bare en måned!! Det er som å tro at man har fått stafettgullet på 4x10 km ski fordi man leder etter 3-4 kilometer.

 

Traktorer som AK har registrert i januar kan, frivillig eller ufrivillig, egentlig være solgt i desember. Kanskje hadde de ikke flere traktorer igjen på lager i 2008 og måtte vente til i Januar 2009, eller de holdt igjen litt fordi de forsto de hadde blitt slått av Valtra.

 

Massey Ferguson har alltid (de siste 20 åra) solgt mye traktor i desember og avensert et par-tre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Så var det slutt på jbelen sjå Ak folka igjen. Det meste er tilbake som normalt, med Deere på topp, og mf og valtra på plassene bak :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Eg trur A-K framleis har lov å juble. Hadde gløymt å skrive i teksten at A-K stadig er største importør, faktisk med større margin til summen av Felleskjøpa enn FK har i avstand til Eik.

Men New Holland er ikkje lenger på toppen, det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Men blir nok spennede når de nye trinnløse kommer for fullt. Salget på PumaCVX er vel godt igang mener jeg å ha hørt. Og nå venter vi Nh-fans på at T7000 kommer i salg ut på høsten..

 

Lykke til og ha en god dag.

mvh

magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonym

har ikke den helt store trua på AK for 2009, de i mine øyne mest tiltalende modellene deres er caseIH puma, og den er for stor til å virkelig bety noe på de totale salgsstatistikkene. NH 5000 og 6000 serie byr vel ikke på så utrolig mye nytt i forhold til tla og tsa, og t7000 er igjen en så stor maskin at volumet blir begrenset.

 

begriper forresten ikke hvorfor NH er storselgeren når det er Case/Steyr som fremtrer som best sammenskrudd, tsa og tm var såvidt jeg forstår ganske varierende på kvalitetsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonym
Jeg for min del kan ikke forstå at AK har kunder igjen i det hele med de verkstedprisene de opererer med, det er jo kun garantier og forsikringsskader som kan ordnes av AK med de prisene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

TG. pris LMB ca 600 AK fra 900. 50%

AK er kjent for god service på Jæren, er ikke like flinke alle andre plasser.

Sier ikke at noen andre er noe bedre, for det varierer veldig fra plass til plass.

Er ofte slik at selgeren seller den første traktoren, så er det opp til verkstedet å holde på kunden, får du elendig service så er det veldig lett å gå til konkureten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
AK på Stange tok 690 kr/t når de var hos meg og gjorde en jobb men hva de tar inne vet jeg ikke, men synes jeg får god service der og det er viktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Oddbjørn_1

New Holland og MF\'\'\'\'s store salg først i år kommer kanskje av at de har hatt traktorer på lager.

Disse man da kunnet selge til en gunstigere pris enn de som må importeres i øyeblikket, med høy Euro-kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Magne_1

Gratulere med enda en god måned for NewHolland.

Dette blir bra. Blir især spennende når T7000 AutoCommand kommer.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Karl Daniel:

Hvis dette stemmer som denne testkjører skriver så kan dere se frem til T7000 AC.

 

Referer:

NewHolland T7000 AutoCommand

 

e. luigi[+]

 

1st Post: 1/22/2009

Last Post: 1/22/2009

# Posts: 6

Hi all, I\'\'\'\'m impressed that this photos arrive here...

I have been testing the tractor severall times because New Holland call me to collaborate some time ago in the development of this tractor and I have been testing it in my farm...

I must say that I\'\'\'\'m impressed with the final one and honestly for me it can be now the best CVT tractor in the market (It\'\'\'\'s just my personal opinion), and I\'\'\'\'m not a fully New Holland customer, i have a Fendt 716, 2 6920 Autopower, and some others...

The best in the tractor in my personal opinion is the Cab, armrest and driving logics... The tractor can be driven by different ways: with the foot pedal or like the FR harvester with the handle forward or backwards (also like Fendt style) or like the current T 7500 or TVT (just with 3 buttons). It have also the touch screen that show messages like in the CR or FR combines with pop ups menus, it\'\'\'\'s very cool, actually the last time i drove the last prototype I felt really like if New Holland would definately put the cool things from their combines in the tractors. I have also test the Puma, and for me there the New Holland is the Best by far... The Puma is completely different, it can be driven with the pedal too but the handel goes from 0 to max speed like in the John Deere and I do not like it at all for me you do not get enough speed accuracy and it\'\'\'\'s not safe. also it do not have the touch screen standard and it\'\'\'\'s really poor (at least the one i Drove).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...