Guest Case_IH_1 Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en case ih mx 135 til høsten, i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har gode/ dårlige erfaringer med dem. Har hørt at de skal være ganske solide og slitesterke, ser at mange har gått mye. Hvor mye diesel bruker de? Er det noen spesiell årsmodell som er bedre/ dårligere? Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg en case ih mx 135 til høsten, i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har gode/ dårlige erfaringer med dem. Har hørt at de skal være ganske solide og slitesterke, ser at mange har gått mye. Hvor mye diesel bruker de? Er det noen spesiell årsmodell som er bedre/ dårligere? Takker for svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bullseye_1 Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Har endel erfaring fra MX170 og såvidt jeg veit er de vel like? (bortsett fra hvor mange hester det er i stallen selvfølgelig) Opplevde den som veldig bra, men litt \"\;brutale\"\; girskift. Generelt, ingenting å utsette på\'\'\'\'n. Harva med´n (10m Väderstad), kjørte gjødsel (15kbm Star) og doble kornhengere. Veldig fin til alt egentlig. Husker ikke helt men kan det stemme at det gikk 22liter diesel i timen under harvinga tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Dom er itte helt like:: MX170 har kraftigere bakpart enn MX135. (Samma bakaksling som Magnum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest runeav_1 Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 MX 135 er etterfølgeren til 5120-5150,og dette er noe av det beste som finnes.Har selv hatt 5150PRO+MXU135 og har nå 5150PRO igjen. Disse tåler glatt 200hk,og går glatt over 20000 timer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Case_IH_1 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Takk for svar:-) Jeg ser at mange av disse har gått veldig mye, men jeg har funnet en del av de i england og irland med gode priser og lavt timeantall. Hva er de nyeste modellene av de? Kan man bruke chip på dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 \"\;Runeav\"\; meiner at MX 135\'\'\'\'en glatt tåler 200 hester og glatt går 20 000 timer. Det var nå jaggu å ta i så det holdt... Dessute, Runeav, så kan du itte sammenligne MX med MXU135. MXU er ingen Case-konstruksjon, det er jo en New Holland med en helt annen traktorkropp enn MX135. Maxxum 51-serien og Case MX levde egentlig videre som Cormick. MX er en god maskin, men 20 000 timer krever reparasjoner og vedlikehold på de aller fleste maskiner. Begrens deg til 150 hester, du, så brenner du itte lamellkoblinger i girkassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest runeav_1 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Hamar BM Girkassa til MXUen likte jeg dårlig,derfor 5150 igjen. MXUen var chippa til 203hk,men var dau. Mine 2 5150er har blitt målt til hhv 150 og 200hk på tappen. Aldri hatt rep,men er fanatisk på vedlikehold og kjører kun selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 \"\;Runeav\"\; skriver: \"\;Aldri hatt rep,men er fanatisk på vedlikehold og kjører kun selv\"\; Men da har du jo oppfylt de to viktigste kriteriene for at redskapen skal holde!!!! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Til \"\;CaseIH\"\; Maxxum og MX har mekaniske Bosch pumper og kan ikke chippes. Derimot er de enkle å justere opp på gammeldags vis...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Jeg har en maken traktor selv som har blitt justert opp. Problemet er jo selvfølgelig at dieselforbruket på disse traktorene ligger himmelhøyt over dagens moderne traktorer. Hadde jeg kunne tatt samme valget en gang til hadde det ikke blitt denne traktoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bullseye_1 Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Glemte å si at framakselen og fjæringa på denne, var veldig bra, og det er vel ingen andre traktorer som har maken? Men dette var altså MX170, men hvis det bare er bakakselen som skiller 135 og 170 så finnes det vel modeller av MX135 med samme framaksel da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Bullseye sier at: \"\;Glemte å si at framakselen og fjæringa på denne, var veldig bra, og det er vel ingen andre traktorer som har maken?\"\; Jo, nøyaktig den samme forstillinga med fjæring finns på både Claas og Mc Cormick. Den er fra Carraro. Og felles for dom alle er at det er mye trøbbel med slitte foringer og slitte drivakslinger. Det er rett og slett for mye bevegelige deler, som folk itte er flinke nok til å smøre. Teleskopen i drivakslingene er til og med uten smøring og ruster helt i filler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bullseye_1 Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Den oppførte seg som en drøm i allefall! Og traktoren jeg snakker om var en \'\'\'\'02-mod med 5.400 timer sist gang jeg satt i den, og på den hadde det i allefall aldri vært antydning til problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Case_IH_1 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Men er det noen som vet eksakt dieslforbruk på mx135? Og hvordan er egentlig giringa på dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 hei. prøver meg på denne tråden. har en mx 135 som er gått 4500 timer. å når jeg drar på turtall på rundt 1800 omdr så kommer det en litt rar skjelving i traktoren, å når jeg kjører den langs vei vibrerer den litt syns jeg. noen som har vært ute for samme problem? og når man tar igang i revers så hender det at det kommer en litt rar \"\;skrape\"\; lyd i fra kassa, noen forslag til hva det kan være?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Å oppgi eksakt dieselforbruk på en traktor er helt umulig. Det er omtrent som å spørre hvor mye en mann eter på ei uke. Dessuten er det helt uinteressant hvor mye en traktor bruker i timen når du harver. Forbruket må måles per dekar. Giringa på Case Maxxum er fire gruppegir og 4 hurtiggir i hver gruppe. De nyeste Maxxum 51-- og alle MX har firetrinns bryter for hurtiggirene plassert på gruppegirspaken så du får alle trinnene i ett håndgrep. Både hurtiggirene og vendegiret på dem skifter relativt hardt. (Det finnes riktignok en mykshiftknapp på 4. gruppe.) Men det har vært en solid transmisjon, i motsetning til MXU som kom etterpå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 \"\;Skrapelyd\"\; når en traktor tar i gang skyldes som regel skriking i lamellbeleggene. Er du heldig så forsvinner lyden hvis du bytter transmisjonsolje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 TAKK for svar så raskt.. får kjøpe inn ny olje og bytte.. men finner ikke helt ut hva den vibreringen kommer av.. kan det være kast i mellom akselen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Case_IH_1 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Til oddbjørn: jeg vet at det ikke går å måle dieselforbruket helt eksakt, men det går å måle dieselforbruket gjennomsnittlig per time på et visst arbeid. Grunnen til at jeg spurte er fordi jeg er interessert i å vite om hvor mye den bruker i forhold til andre traktorer og om den er dyr i drift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Case IH: Jeg vet ikke om Case Maxxum er dieseltørst. Men jeg husker godt at den samme Cumminsmotoren brukte mindre diesel enn John Deeres tilsvarende motorer da Timberjack skogsmaskiner byttet fra Cummins til John Deere. De eneste som kan svare deg på forbruket er vel noen som har maxxum og kan sammenligne med andre, tilsvarende. Det finnes vel knapt noen maxxum som ikke er skrudd opp minst 20% heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 MX : Hvis det er vibrasjon i mellomakselen så øker vibrasjonen i takt med hastigheten. Den kan forandre styrke ettersom 4WD kobles ut og inn, men frekvensen på den skal direkte avhenge av kjørehastigheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 http://tractortestlab.unl.edu/testreports.htm Ikke sikkert akkurat MX 135 ligger testet her, men en hvis indikasjon får du ved å sammenligne litt med tilsvarende modell med samme motor (MXM 130??) og med andre merker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PL_1 Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Var litt rask der, MXM har Ford/New Holland Powerstarmotor mens MX 135 har Cumminsmotor som Oddbjørn sier. Nebraska-testsenter har så vidt jeg kan se ingen test av akkurat denne motoren. Men her er link til Profi-test av MX 135 som viser et gunstig spesifikt forbruk. http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/case-ihmx135.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Motoren: http://en.wikipedia.org/wiki/Cummins_B_Series_engine Traktoren: Søk Mc Cormick MTX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.