Gå til innhold

Case IH mx 135.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Case_IH_1

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en case ih mx 135 til høsten, i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har gode/ dårlige erfaringer med dem. Har hørt at de skal være ganske solide og slitesterke, ser at mange har gått mye.

Hvor mye diesel bruker de?

Er det noen spesiell årsmodell som er bedre/ dårligere?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en case ih mx 135 til høsten, i den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har gode/ dårlige erfaringer med dem. Har hørt at de skal være ganske solide og slitesterke, ser at mange har gått mye.

Hvor mye diesel bruker de?

Er det noen spesiell årsmodell som er bedre/ dårligere?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Har endel erfaring fra MX170 og såvidt jeg veit er de vel like? (bortsett fra hvor mange hester det er i stallen selvfølgelig)

Opplevde den som veldig bra, men litt \&quot\;brutale\&quot\; girskift.

Generelt, ingenting å utsette på\'\'\'\'n. Harva med´n (10m Väderstad), kjørte gjødsel (15kbm Star) og doble kornhengere. Veldig fin til alt egentlig.

 

Husker ikke helt men kan det stemme at det gikk 22liter diesel i timen under harvinga tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1

MX 135 er etterfølgeren til 5120-5150,og dette er noe av det beste som finnes.Har selv hatt 5150PRO+MXU135 og har nå 5150PRO igjen.

Disse tåler glatt 200hk,og går glatt over 20000 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Case_IH_1

Takk for svar:-)

Jeg ser at mange av disse har gått veldig mye, men jeg har funnet en del av de i england og irland med gode priser og lavt timeantall.

Hva er de nyeste modellene av de?

Kan man bruke chip på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Runeav\&quot\; meiner at MX 135\'\'\'\'en glatt tåler 200 hester og glatt går 20 000 timer.

Det var nå jaggu å ta i så det holdt...

Dessute, Runeav, så kan du itte sammenligne MX med MXU135. MXU er ingen Case-konstruksjon, det er jo en New Holland med en helt annen traktorkropp enn MX135. Maxxum 51-serien og Case MX levde egentlig videre som Cormick.

MX er en god maskin, men 20 000 timer krever reparasjoner og vedlikehold på de aller fleste maskiner. Begrens deg til 150 hester, du, så brenner du itte lamellkoblinger i girkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1

Hamar BM

Girkassa til MXUen likte jeg dårlig,derfor 5150 igjen.

MXUen var chippa til 203hk,men var dau.

Mine 2 5150er har blitt målt til hhv 150 og 200hk på tappen.

Aldri hatt rep,men er fanatisk på vedlikehold og kjører kun selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Runeav\&quot\; skriver:

 

\&quot\;Aldri hatt rep,men er fanatisk på vedlikehold og kjører kun selv\&quot\;

 

Men da har du jo oppfylt de to viktigste kriteriene for at redskapen skal holde!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til \&quot\;CaseIH\&quot\;

Maxxum og MX har mekaniske Bosch pumper og kan ikke chippes. Derimot er de enkle å justere opp på gammeldags vis......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har en maken traktor selv som har blitt justert opp. Problemet er jo selvfølgelig at dieselforbruket på disse traktorene ligger himmelhøyt over dagens moderne traktorer.

 

Hadde jeg kunne tatt samme valget en gang til hadde det ikke blitt denne traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Glemte å si at framakselen og fjæringa på denne, var veldig bra, og det er vel ingen andre traktorer som har maken?

Men dette var altså MX170, men hvis det bare er bakakselen som skiller 135 og 170 så finnes det vel modeller av MX135 med samme framaksel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bullseye sier at: \&quot\;Glemte å si at framakselen og fjæringa på denne, var veldig bra, og det er vel ingen andre traktorer som har maken?\&quot\;

 

Jo, nøyaktig den samme forstillinga med fjæring finns på både Claas og Mc Cormick. Den er fra Carraro. Og felles for dom alle er at det er mye trøbbel med slitte foringer og slitte drivakslinger. Det er rett og slett for mye bevegelige deler, som folk itte er flinke nok til å smøre. Teleskopen i drivakslingene er til og med uten smøring og ruster helt i filler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1
Den oppførte seg som en drøm i allefall! Og traktoren jeg snakker om var en \'\'\'\'02-mod med 5.400 timer sist gang jeg satt i den, og på den hadde det i allefall aldri vært antydning til problemer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei. prøver meg på denne tråden.

har en mx 135 som er gått 4500 timer. å når jeg drar på turtall på rundt 1800 omdr så kommer det en litt rar skjelving i traktoren, å når jeg kjører den langs vei vibrerer den litt syns jeg. noen som har vært ute for samme problem?

og når man tar igang i revers så hender det at det kommer en litt rar \&quot\;skrape\&quot\; lyd i fra kassa, noen forslag til hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Å oppgi eksakt dieselforbruk på en traktor er helt umulig. Det er omtrent som å spørre hvor mye en mann eter på ei uke. Dessuten er det helt uinteressant hvor mye en traktor bruker i timen når du harver. Forbruket må måles per dekar.

Giringa på Case Maxxum er fire gruppegir og 4 hurtiggir i hver gruppe.

De nyeste Maxxum 51-- og alle MX har firetrinns bryter for hurtiggirene plassert på gruppegirspaken så du får alle trinnene i ett håndgrep. Både hurtiggirene og vendegiret på dem skifter relativt hardt. (Det finnes riktignok en mykshiftknapp på 4. gruppe.) Men det har vært en solid transmisjon, i motsetning til MXU som kom etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
\&quot\;Skrapelyd\&quot\; når en traktor tar i gang skyldes som regel skriking i lamellbeleggene. Er du heldig så forsvinner lyden hvis du bytter transmisjonsolje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

TAKK for svar så raskt..

får kjøpe inn ny olje og bytte..

 

men finner ikke helt ut hva den vibreringen kommer av.. kan det være kast i mellom akselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Case_IH_1
Til oddbjørn: jeg vet at det ikke går å måle dieselforbruket helt eksakt, men det går å måle dieselforbruket gjennomsnittlig per time på et visst arbeid. Grunnen til at jeg spurte er fordi jeg er interessert i å vite om hvor mye den bruker i forhold til andre traktorer og om den er dyr i drift.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Case IH: Jeg vet ikke om Case Maxxum er dieseltørst. Men jeg husker godt at den samme Cumminsmotoren brukte mindre diesel enn John Deeres tilsvarende motorer da Timberjack skogsmaskiner byttet fra Cummins til John Deere.

De eneste som kan svare deg på forbruket er vel noen som har maxxum og kan sammenligne med andre, tilsvarende. Det finnes vel knapt noen maxxum som ikke er skrudd opp minst 20% heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
MX : Hvis det er vibrasjon i mellomakselen så øker vibrasjonen i takt med hastigheten. Den kan forandre styrke ettersom 4WD kobles ut og inn, men frekvensen på den skal direkte avhenge av kjørehastigheten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...