Gå til innhold

Case IH mx 135.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Oddbjørn: vibrasjonen avhenger ikke av farten på traktoren , men begynner å vibrere når jeg kjører etter vei i gir 4 og turtall fra 1400 til 1800 omdr. ved full fart kjenner jeg ingenting.

men merker det litt hvis traktoren står stille så kan jeg kjenne en liten vibrasjon hvis motoren går på ca 1800 omdr.

 

også når jeg skal stoppe traktoren så syns jeg den stopper fryktelig brått, er det normalt når det gjelder disse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

MX: At motoren på Maxxum stopper med et \&quot\;smell\&quot\; er helt normalt. Når du slår av tenningen så kobles 1. hurtiggear inn øyeblikkelig. Hvis bryteren da står i et av de 3 andre trinnene så \&quot\;klyper\&quot\; den. Hvis du setter den i 1. hurtiggear før du stopper motoren så skjer ikke dette. Slik du beskriver vibrasjonen er det neppe mellomakslingen som er synderen. Siden den også vibrerer når du står og ruser motoren skulle en kanskje tro det hadde noe med motorfestene å gjøre? Jeg kjørte snøbrøyting en vinter med MX120 og på den ble det fæl uling i transport etter 5000 timer. Det var kronhjul og pinjong som hadde gått dukken, og det var visst forholdsvis normalt på dem. Spør på et av de gamle Case-verkstedene til LMB, eller Lena Maskin f.eks.

(Ikke A-K, for de har ikke hatt Case lenge nok til å kunne de \&quot\;gamle\&quot\;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bache_G_1

Hallo! Jeg ville holdt meg langt unna MX 135! Det er et enormt potensiale i motorene, og det potensiale har ikke bakstussen, for å si det enkelt. Mange av disse har vært brukt av entrepenører, og gått med alt for mye hk, og kan være en tikkende bombe.Når det er sagt, så har vel 150 og 170 gropere bakaksling og tåler mer. Men de er gode å kjøre, det skal jeg være enig i, men kjøp heller en MXU 135, lavere dieselforbruk, bakpartren holder ved chiping, 4 tipp-uttak(elektriske mulig), 3pto-hast, og enklere foraksel (mtp fjæring).

 

Det finnes noe stoff man har i oljen i bakenden på disse for å få slutt på \&quot\;rålinga\&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest maxxum_1

Slenger meg på denne tråden.

har en mx 135 som jeg akkurat har bytta hydraulikkfilter på. brukte da den \&quot\;runde\&quot\; o`ringen som følger med, fylte filteret fullt med hytran olje før jeg satt det inn.men når jeg starter opp å begynner å bruke fres, laster etc så kommer det en skjærende fæl skrape lyd, høres ut som jeg kjører med tett filter.

har tatt ut silen i bunn av kassa å gjorde reint den, men fortsatt samme fæle lyden. har kjørt traktoren varm for å se om det kan være at olja er for tjukk, men like galt fremdeles.

 

ulyden har kommet litt sigende, men etter jeg bytta filter 2 ganger for å være sikker så virker det som pumpa suger luft et sted, men kan matepumpa inne i kassa være deffekt?

tok ut filteret for å se etter at o`ringen var hel å da var det et lite skumlag på toppen av filteret.

håper noen har et klokt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Maxxum: Kan nå virke som du har noe annet enn HyTran på bakstussen på din MX, annen olje vil gi skummdanelse når oljen begynner å bli varm, og det kan bli støy fra pumpa når den ikke får nok olje. Det utvendige spin-on filteret på MX er vel et trykkfilter, så det skulle vel komme komme olje ut om det ikke var tett.Mulig jeg tar skikkelig feil her men, start med enkleste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

takk bache G.

men har fylt helt ny ackela hy-tran olje.

men filteret er nylig byttet og ny o`ring.

men er det noe annet som kan forårsake lydene tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Akkurat ja, jeg regner med lyden kommer når du bruker laster o.l. og ikke hele tiden?Eventuelt når du kjører? Var det mye som hadde samla seg i sugesilen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

lyden kommer når laster ol blir brukt. og når trepunkten brukes, værst er det om jeg tråkker på bremsen samtidig med laster eller trepunkt.

 

var ikke mye i sugesilen, langt ifra tett, hadde ikke fylt en fingerbøl engang.

var er noen svarte små partikkler, men regner med det er bremsebelegg ettersom traktoren fikk nye bremser for 700t siden.

 

noen som har vært borti den matepumpa til olje pumpa? sitter vist ei matepumpe som trøkker olje gjennom filteret og til sjølve hovedpumpa så den slipper vakum, men hvis den er gåen blir det jo vakum i hovedpumpa, å hvis det er en liten lekkasje kan den jo suge luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
Tro jeg ville tatt å kappa istykker et av de filtrene du byttet og sett om det var mye dritt der da. Har vanskelig for å tro at matepumpa har tatt kvelden, men i.o.m. at du har hatt bremsehavari har den jo hatt det tøft ei stund.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...