Gå til innhold

Norsk stein


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Agrostar_1

Strander har jo heilt rett, valmet har aldri hatt nokon seriøse problem eigentleg, det har kun vore feil som har vore iriterande, men oftast greitt å fikse. Men dei kan vere seige nok når dei kjem.

 

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske stein hadde jo 7 taktorer i innbytte av annet merke, så da skulle en jo tro at de vet hvilken traktorstørrelse de har bruk for.Dessuten er det er det vel rart at de kjøper disse \&quot\;gammledagse og dårlige\&quot\; når de hadde et \&quot\;godt merke\&quot\; i innbytte, skulle jo tro at de kjøpte samme merke igjen viss de var så fornøyd med de 7 de hadde? Nei hadde de kjøpt belarus eller ursus så er det visst ingen som hadde reagert, men at det ble valtra falt visst mange tungt for brystet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valmet365_1
Dei små valmetane er gode å driftsikre traktorer! Billige, lette, men gammaldagse i dagens tid, men denne a-serien så den i dag heiter, er vel reklamert som markedsleder i norden i hk-klassen under 100 hk, å då spør eg: Er alle desse traktorkundane en gjeng med idioter?? eller er me tilbakeståande kansje? kansje me er en gjeng med innkompotente tullinger heile gjengen?? Men men, same for meg, er enig i at pto-clutch å ståandes pedaler ikkje akkorat ligger i teten på nymoderne teknikk, men det virker!!! for mange av oss er denne ein glimrene traktor som f.eks nr 2 traktor, eller hovedtraktor på eit gjennomsnittlig norsk gardsbruk der traktoren ruller kansje 300 timer i året, prisen å kvaliteten står ganske så godt i stil vil eg sei! har erfaring med 3 småserie-valtra/valmet, å 6 forsjellige av dei større, å eg for min del har ikkje noko å utsetje på nokon av desse traktorene!! klar forsjell på en 700 å ein 6400, men så var det vel ca 150000kr i prisforskjell på dei også,å då svarer begge traktorene til forventning av både pris å kvalitet! lite tull å god service, men såklart finns det \&quot\;mandagstraktorer\&quot\; av valtra og, men har vore ringavløyser i kommunen her tidl, å fått prøvd det meste av merker å modeller, å eg for min del vil ikkje bytte traktormerke av den grunn, sånn utan videre, så lenge dei her har gått tilnermet knirkefritt!! ønsker norsk stein til lykke med valget deira, å rekner med dei har handla traktorer dei er tilfreds med!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk stein bytta inn new holland td 80. Før det hadde dei, viss eg har oppfatta det rett, fleire tohjulstrekkte valmet 405, så då visste dei vel noko lunde om kva dei handla!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Agrostar har sagt Amen i denne \&quot\;debatten\&quot\;. Undertegnede sier det samme og trekker seg også tilbake og innser når nok er nok. Kommer sterkere tilbake på andre tråder når det er noe som skal diskuteres. Tittelen på denne tråden har jo etterhvert ingenting med Norsk Stein å gjøre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss døkk Valmet/Valtrafans`ane kunne oversett den vesle kommentaren som Gisle Haugen skreiv,så hadde ikkje dette oppstått.

Døkk beskriv døkk sjølve som mykjy meir \&quot\;vaksne\&quot\; enn andre,og hadde dere vært det,så hadde dere oversett detta,og ikkje startet denne debatten.

 

Og apropos \&quot\;vaksne\&quot\;,hugsar at det var ein Valtra/Valmet-fans som presterte å bruke brukernavne \&quot\;MF hater\&quot\;. Det må vel kunne kårest til debattforumets barnsligste brukernavn! (vedkommede er forresten aktiv i denne debatten)

Og hadde ein bruker tatt navnet \&quot\;Valtra hater\&quot\;,så har det vel blitt startet opp ein ny \&quot\;tråd\&quot\; om upassende brukernavn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Uten noen dumme komentarer hadde det ikke blitt noen debatt. Når man slenger med leppa må man og tåle å få noe igjenn. Håper på mest mulig seriøs debatt og ikke skittkasting om person eller merker. Er innom forumet nesten hver dag og det er mange debatter jeg kunne hat meninger om men styrer unna pga seriøsiteten ikke er heilt på topp.

Syns foresten at Agrostar har bidratt bra i debatten og kommet greit fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere gidder å bruke så mye tid på drittkasting. Dette vokste de fleste kameratene mine og jeg fra da vi hadde diskutert hele grunnkurs på jordbruksskolen. De siste to åra forsto vi egentlig mer at hvis en er fornøyd med det en selv kjører og for noen betyr det mye hvilken oppfølging en får fra forhandler så er det fint og alle har det bra med seg selv.

 

Kan fortelle litt om meg selv, jeg kunne, og kan fremdeles komme med alt det som fins av negative ting om andre traktormerker enn det jeg selv kjører, men det er ting JEG syns er negativt...Andre bryr seg ingenting om dette og syns de har en knakende god traktor.. Jeg har selv 3 JD, av den enkle grunn at far min kjøpte en 2140 i 1986. Denne har han hatt service på hvert år fram til jeg overtok i 2004 og dette er det eneste som noen gang har blitt gjort på traktoren!! Har ikke skiftet noe som helst! Så for to år siden ble denne avlasta som hovedtraktor etter 20 år og 10000 timer(hardt bruk..hehe) da en 2002mod 6420s med alt tenkelig utstyr kom til gården.. Etter mye om og men fant jeg rep. historikken til denne og lista er lang.. Det dyreste for tidligere eier var nok å bytte autopowerkassa og oljekjøler samtidig.. Etter jeg fikk den kødda den fælt med å gå med redusert effekt, uten at noen fant utav dette. Etter et år tok ledningene til kjølepumpa for girkassa fyr og da gikk det fort 3 mnd før traktoren ble iorden(hydraulikkoljen gikk varm) Det viste seg den nye pumpa bare leverte noen få prosent av det den skulle så da bytta pumpa enda ei gang... Kosta meg kun egenandel på brannforsikring men FK brukte sikkert 100.000 i deler og arbeid som de må ta selv.. Var jo egentlig JD sin feil som leverte ei ny defekt pumpe... Så da måtte den gode gamle 2140 igjen spennes forran pressa.. funker fortsatt

 

Min erfaring\; ABSOLUTT INGEN er perfekte, man må kjøre det en selv vil. Man gjør seg selvfølgelig opp en mening om hva man selv mener er dårlig, og jeg selv mener at alle traktorer(merker, forskjellige modeller) går i stykker, jeg har bare valgt utfra hva jeg mener går minst i stykker og best komfort.. men det er min mening

 

P.S.: 6420\'\'en har jeg tenkt å ha lenge lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg vel gjerne slik at enkelte rett og slett velger Valtra fordi de er de eneste med 5 år garanti....? Når det kommer til fortreffelighet i skogen er det vel få andre merker som kan hamle opp med Valtraen. Den tar seg godt fram, den har god bakkeklaring og ei skogsvennlig hytte.Ingen tank i plast som kan bli knust av stubber o.l (foruten den nye N-serien). Til dere som klager på Valtraen, så synes det som om dere sammenligner den med traktorer fra andre merker i et helt annet segment, men det kan være jeg som misforstår.... Blir vel feil å sammenligne en A75 med en JD6320 e.l? Hver traktor til sitt bruk...og Valmet var vel mye en skogstraktor i sitt hjemland om jeg ikke tar helt feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
trur de va ganske gunstig eg valtra har jo 5 års garanti og då har jo valtra forhandlaren ansvaret for servicen og norsk stein sleppe det bryet traktorane kjøyrer for de meste bare korte strekningar med bakmonterte transportkassar så vil tru at den tøffaste utfordringa er alt støvet og skiten og ikkje minst rusing på kald motor og ikkje tungt arbeid og framkomelighet men det er eit tøft miljø dei går i new holland som dei hadde før blei bytta ut etter kort tid men dei mollgamle bakhjulstrekte 405ane som dei hadde før det igjen holt jo lenge i forhold til new holland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...