Gå til innhold

Valtra 6550 vs 6850


OS_1

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg Valtra og de to som er aktuelle da er en 6550 og en 6850. Noen som har noen formeninger om hvem jeg burde velge? 6850'en er jo litt sprekere, men er nok litt hardere kjørt enn 6550. Begge to har gått rundt 4000t. Skiller ca 50.000 i pris på de, er 6850 verdt det? 6550'en er visst veldig pen og veldig godt behandlet, er bare redd for at den kanskje er litt dau...? Hvordan er dieselforbruket på disse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Jeg tror jeg ville valgt 6550. Kjører sjøl en 6550 mye, og syns ikke den virker særlig tammere enn 6850. Og om det er som du sier, at 6550\'n både ser penere ut, og har gått penere er jeg ikke i tvil.

 

Dessuten, om du har virkelig behov for de siste hestene kan du jo ettermontere intercooler på 6550, og vips har du en 6850. Såklart må dieselpumpa justeres, men jeg tror nok prisen for å \&quot\;bygge om\&quot\; den minste blir mindre enn hva som er prisforskjellene på traktorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ein 6550-04mod skjølve, grunnen til at eg kjøpte den, var at dei lagde ikkje 6850 ein periode då.. Eg meinar også den er litt dau orginal, men eg \&quot\;chippan\&quot\; å fekk ut 118 på tappen på den, å då hjalp det veldig på... så viss det er snakk om 50 høvdinger, ville eg gått for 6550-en å stappa i den en chip, då blir den sprek å god...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bruk for 25hk mere som 6850 er? Hvis ikke så er vel valget enkelt. Veit ikke hvilke årsmodeller det er snakk om men er vel ikke så enkelt chippe en 03 6550 uten el pumpe??!!! og den mekaniske pumpa får du veldig lite ekstra ut av, om du ikke har den til spes verktsted. 6850 er nok ganske så mye kvikkere enn 6550 som jeg har prøvd, men det kan nok være omvendt også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 6650 før. synst denne var veldig lat. Kjørte den en del med 2.8m slepemaskin. der trengdest lvar hest. hadde ikkje vore i tvil, kjøp 6850
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...