Gå til innhold

traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Oddbjørn_1

MF 135 og kaldstart: (Har postet dette i feil rubrikk tidligere.)

Dere må huske på at en MF 135 er minst like gammel som de aller fleste brukere av dette forumet.

En 135 startet lett da den var ny, og det gjør den fremdeles hvis den er i orden. Er motoren slitt og har dårlig kompresjon, dårlige dyser og svak starter, ja da er den tungstartet. Derfor er dette egentlig tull å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 135 traktorene jeg har kjørt har vært svært lettstartet,men de må ikke forveksles med 4 sylindrede MF130.De skal jeg gå med på er tungstartet.

 

De som dømmer 135 traktorene til helvete:Har dere sammenlignet disse med andre traktorer fra den tiden,eller har dere bare ett hat til MF som er nedarvet i genrasjoner.135`n er vel kanskje Norges mest solgte traktormodell og den som nedlagt flest timer på norske jorder.Dette burde jo tyde på kvalitet.Vi hadde ikke MF på gården før i 95 og har aldri eid en 135,men jeg har da kjørt nok traktorer fra den tiden til å innse att disse ikke er noe dårligere enn de andre merkene.Heller tvert i mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mf 135 vår brukte vi i vinter me vinsj i skogen. på d verste var d -30 grader ute. Da glødet jeg 5-10 sek når motorn var kald. D var start me engang. MF 135 er en av de beste uten tvil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
John: At traktoren starter i -30 etter bare 5 sekunders gløding er vel å ta i. På så kort tid har nemlig ikke glødepatronen antent og blitt varm. Åpne luftinntaket og prøv glødingen så skal du se sjøl. 20-40 sekunder er med trolig i den temperaturen. Ikke fatter jeg behovet for å starte en vinsjetraktor i -30 heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbjørn: fatter du ikke behovet for og starte traktoren i -30 krader. karnsje hann skulle bruke den da. fatter du det nå??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jada jada, MF, du behøver ikke å bli storkjeftet. Jeg er sikkert stokk dum, enda dummere enn deg til og med, men jeg er da oppvokst i innlandet. Så jeg vet hvor kaldt 30 minusgrader er. Og det var ikke så mange som brydde seg om å drive og vinsje tømmer i 30 grader. Da er det ikke så mye som fungerer knirkefritt akkurat. Vaierene er tunge å dra ut, og tømmeret glir så tungt på snøen at det er en gru.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...