Gå til innhold

traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Ja,MF 135 er en ekstrem slite sterk traktor. Presis hydralik, lett starta, aldri noe tull, bruker lite diesel.

 

Svakheter kan være at det kan komme rust ved skjermene. Ellers kommer jeg ikke på noe i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
svakheter er: bremser, disse må overhalles ofte og har lett for og få olje på seg og 0 efekt når de er varme, en annenting er forstillingen fra før 71, disse har ikke smøring av senterbolten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har heller ingen problem med bremser. Jeg har da band-bremser. De er som nye når de blir strammet. Å stramme de tar 5min.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Jaja. Er vel MF sin feil at noen ikke gidder å skifte pøre i lysene. Raart at på mine MF fungerer el-anlegget(bare jeg bytter pærer). 135 er vel såpass gammel nå at ledninger uansett morkner opp/blir sprø. Fås billig hos Økonomideler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har en 135 her, farfar kjøpte den ny i 66 den har sesam laster traktorn var i daglig bruk til midten på 80 tallet men brukes ikke så ofte etter at det ble slutt på ku.Timetelleren ble pluket ut i 86 da sto den på14200 timer,den ble sent på reperasjon for å få telleren igang igjen men ble \&quot\;borte\&quot\; på verkstedet den ble sent til.

Traktorn starter lett drar godt bruker lite diesel,motor,hydrualikk pumpe,bremser osv er bytta eller overhalt.Motor knas skyldes meg! kjørte med diger sprekk på innsugs slangen på luft så det lønner seg å se etter selv om den starta fint i går.

Da det gjelder lastern så vet jeg lite foruten at den her er mye brukt, all kumøkka ble kjørt ut da den er lav uten hytte,det var vist viktig å ha rikerlig m vekt bak men den var vist jævlig tung på ratte alikevell ratte på den her er synerlig tynnslitt mellom ratteikene.

Det er en morsom liten god traktor enkel å skaffe deler til de er også rimlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mf: til ditt bruk er de greie med laster.

Noken som veit kossen enn kan få eit dobbeltvirkende hydrolikk utakk på den? kva dele ein treng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arion_1
MF 135 er vel noe av det mest slitesterke som finnes. Min er en 1967 modell. Hvor mange timer den har gått vet jeg ikke. Telleren har sagt takk for seg for lenge siden. Med Multi-Power har du et veldig mykt og behagelig hurtiggir-skifte. Virkelig forut for sin tid! Det eneste jeg har skifta på min er batteriet. Har hatt traktoren siden 1982, og den blir ALDRI solgt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

både 135 og 165 er bra traktorer.

 

135, har 3syl motor som starter meget lett.

165 har en større 4syl motor, er egentlig ganske lett startet den også. men begge er goe traktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for å seie det rett ut så kan en gammel mf sammenlignes med en bånnsleden islandshest på travløp, ikkje duganes til å kjøre etter posten med engang!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så må du vere passe komplett idiot som kjører mf også da. hvorfor kjøre massey når du får en belarus av samme kvalitet mykje billigere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...