Guest mf_power_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 tåler en massey ferguson 265 1984mod turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 tåler en massey ferguson 265 1984mod turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 ALT tåler turbo, det er trykket som bestemmer kor lenge det går. Så køyrer du med lite trykk så held det lenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Hvorfor skulle ikke 265 tåle turbo? andre mf har turbo orginalt med samme motor, eks mf 3070. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 ja ok, hvordan ser jeg om det er gammel eller ny frammaksel på traktoren da? har hørt at den gammle typen ikke er helt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Ser at det er ein 265t,84 mod på \"\;finn\"\; nå. Er det den du sikter til? Den har isåfall den gamle framakslingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 greit ot, vi ser deg, du slipper og skrive 5 innlegg. kan du forklare forskjellen på a4-236 i 265 /3070 så hadde jeg blitt glad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 MF 3065S-3070-390T har motor som er bygget for turbo fra fabrikken. Er ihvertfall andre stempel og fjærer,\"\;forsterka\"\; topplokk og topp-pakning. Mugli det er meir som er forskjell,men eg veit ihvertfall at det eg nevnte her er forskjell. Såg det da eg skulle bestille deler til overhaling av vanlig A4-236 motor. Mykjy dyrere deler til AT4-236(3070 motor) 265`n på \"\;finn\"\; er det ein kollega av meg som kjøpte ny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 topplokket er likt på alle eldre 4 syl perkins, har byttet såppas mange så jeg vet det. topp pakkning for turbo er sterkere ja, mer kan jeg ikke påstå, hvor kjøpte kolegaen den ny? vilken eik avdeling altsa? har selv en mf med nesten samme nr som 265 der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Dengang i 84,så var \"\;vårt\"\; Eiksenter på Lillehammer. Men årsskiftet 84/85 vart det avdeling i Vågå. 265`n er fra Lillehammeravdelinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 har selv en 675 som sikkert er reg sammtidig som den 265, står gausdal idrettslag på den, så er vel fra lillehammer da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 dataen klikket ble mange nok. topplokket ser likt ut men er ikke det Andreas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jo_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Har bladd litt i delekatalog nå(økonomideler),og det er ikkje samme delenr på topplokket til MF med A4 motor,og AT4 motor. Eg veit ikkje hva som er forskjellen på di da men.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 nei vel, mulig, har satt topplokk fra tresker med 236 over på traktorer, fungerer det. hva som eventuelt er forskjellen er ikke godt og si Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddski_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Har en 375 m a236 motor og ettermontert turbo. Trenger ikke å gire noe med tom traktor, bare sett den i direkten med et lett trykk på gassen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 MF 3065S-3070og 390 Turbo har AT4-236 med underspyling av olje på stemplene for bedre smøring og er derfor bygd for turbo fra starten av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 med det samme vi snaker perkins her, kan noen gi meg tiltrekningsmomentet på topp/rådene i newton meter? skal gjøre oppat en mf 148 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oddski_1 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Fra Økonomi-deler katalogen, Ad3-152 motor Topplokk: 83 nm Bærelager: 122 nm Rådelager: 68 nm Låseblikk/svinghjul: 100 nm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Når det ettermonteres turbo på en motor som i utgangspunktet ikke er dimensjonert for det så må man ta hensyn deretter. Det viktigste er å være nøye med filter og oljeskift, og tenke på den økte temperaturen. Motoren må absolutt ikke belastes hardt når den er kald, og ikke bråstoppes når den er varm. Det gjelder forsåvidt alle motorer, men ettermontering gjør dette enda viktigere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Him_self_1 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Oddbjørn eller noen av dere andre, hva er forskjellen på vanlig mf 35 med 3 syl perkins og massey ferguson 35X? vet at denne er litt sterkere men hva gjør det? er det samme motor som i 135? altsa ad3.152 direkte insprøytning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.