Gå til innhold

massey 265 1984mod


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
ALT tåler turbo, det er trykket som bestemmer kor lenge det går. Så køyrer du med lite trykk så held det lenge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1
ja ok, hvordan ser jeg om det er gammel eller ny frammaksel på traktoren da? har hørt at den gammle typen ikke er helt bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er ein 265t,84 mod på \&quot\;finn\&quot\; nå. Er det den du sikter til?

Den har isåfall den gamle framakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
det er ikke helt like motorer i 265 og 3070 men begge er bygget på perk 236. nei hold deg unna den gamle framakselen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
greit ot, vi ser deg, du slipper og skrive 5 innlegg. kan du forklare forskjellen på a4-236 i 265 /3070 så hadde jeg blitt glad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MF 3065S-3070-390T har motor som er bygget for turbo fra fabrikken. Er ihvertfall andre stempel og fjærer,\&quot\;forsterka\&quot\; topplokk og topp-pakning. Mugli det er meir som er forskjell,men eg veit ihvertfall at det eg nevnte her er forskjell. Såg det da eg skulle bestille deler til overhaling av vanlig A4-236 motor. Mykjy dyrere deler til AT4-236(3070 motor)

265`n på \&quot\;finn\&quot\; er det ein kollega av meg som kjøpte ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
topplokket er likt på alle eldre 4 syl perkins, har byttet såppas mange så jeg vet det. topp pakkning for turbo er sterkere ja, mer kan jeg ikke påstå, hvor kjøpte kolegaen den ny? vilken eik avdeling altsa? har selv en mf med nesten samme nr som 265 der
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dengang i 84,så var \&quot\;vårt\&quot\; Eiksenter på Lillehammer. Men årsskiftet 84/85 vart det avdeling i Vågå. 265`n er fra Lillehammeravdelinga.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
har selv en 675 som sikkert er reg sammtidig som den 265, står gausdal idrettslag på den, så er vel fra lillehammer da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bladd litt i delekatalog nå(økonomideler),og det er ikkje samme delenr på topplokket til MF med A4 motor,og AT4 motor. Eg veit ikkje hva som er forskjellen på di da men....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
nei vel, mulig, har satt topplokk fra tresker med 236 over på traktorer, fungerer det. hva som eventuelt er forskjellen er ikke godt og si
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1
Har en 375 m a236 motor og ettermontert turbo. Trenger ikke å gire noe med tom traktor, bare sett den i direkten med et lett trykk på gassen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
MF 3065S-3070og 390 Turbo har AT4-236 med underspyling av olje på stemplene for bedre smøring og er derfor bygd for turbo fra starten av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
med det samme vi snaker perkins her, kan noen gi meg tiltrekningsmomentet på topp/rådene i newton meter? skal gjøre oppat en mf 148
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oddski_1

Fra Økonomi-deler katalogen, Ad3-152 motor

 

Topplokk: 83 nm

Bærelager: 122 nm

Rådelager: 68 nm

Låseblikk/svinghjul: 100 nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Når det ettermonteres turbo på en motor som i utgangspunktet ikke er dimensjonert for det så må man ta hensyn deretter. Det viktigste er å være nøye med filter og oljeskift, og tenke på den økte temperaturen. Motoren må absolutt ikke belastes hardt når den er kald, og ikke bråstoppes når den er varm. Det gjelder forsåvidt alle motorer, men ettermontering gjør dette enda viktigere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Him_self_1
Oddbjørn eller noen av dere andre, hva er forskjellen på vanlig mf 35 med 3 syl perkins og massey ferguson 35X? vet at denne er litt sterkere men hva gjør det? er det samme motor som i 135? altsa ad3.152 direkte insprøytning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...